Toon posts:

[mysql] Hoe kan ik de tijd verzetten..???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik maak gebruik van server in america(Freebsd virtual server). Deze geeft een tijd aan van 16:45. Wanneer ik gelijktijdig een berichtje in mijn forum zet dan geeft hij een tijd van 9:45 aan. Wanneer ik dit doe is het 17:45 in Nederland.
Wat moet ik nu veranderen om de output van het forum zo te laten zijn dat het gelijk loopt met de nederlandse tijd???
oftewel wat moet ik aan mysql veranderen om de tijd "te verzetten"..???

Verwijderd

|:(
Wel een beetje een hele domme vraag vind je zelf ook niet?
Wat dacht je van je variabele nemen, daar het tijdsverschil van af trekken, en de uitkomst outputten?

Hoe, dat hangt er vanaf hoe je je tijd in je database hebt staan. Als je gebruikt maakt van de tijd van MySQL zelf (de date en tijd functies van MySQL zelf dus!) dan zul je dat anders moeten doen als wanneer je een rauwe unix timestamp uit de database trekt.

Hints: Een slimme query bouwen voor je tijd wanneer je met MySQL werkt (of php het laten uitvogelen met bijvoorbeeld explode of split) of gewoon het aantal uren tijdsverschil in seconden berekenen en dat aftrekken van je Unix timestamp mocht je dat gebruiken.

Kon je hier zelf niet even over na denken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen programmeur. Ik installeer alleen applicaties, en wanneer het dus niet werkt probeer ik iets in de configuratie te wijzigen zo dat het wel werkt...
Ik dacht zelf meer iets aan een command in mysql waar je de tijd mee kon veranderen..

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

mysql is een database, gemaakt om gegevens in op te slaan, ik denk niet dat het zo'n feature heeft en dus gewoon de tijd van je server zal gebruiken, misschien dat php zelf wel zoiets heeft, maar eigenlijk zouden de applicaties die je installeert er rekening mee moeten houden.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik al bang voor, nou ja in ieder geval bedankt...