Toon posts:

Train Simulator: Nederlandse route Utrecht-Arnhem.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zo'n beetje de eerste GRATIS Nederlandse route die beschikbaar is, je kunt hem downloaden op: http://www.msts.nl/

En dan nog iets: de volledige route houdt in: Utrecht-Arnhem/Rhenen/Den Bosch/Tiel
Naar mijn idee is aan deze route flink wat aandacht besteedt; vrij realistisch. OK, er zitten een antal punten i die niet (geheel) kloppen, maar dat wil niet zeggen dat er geen aandacht is besteed aan de 'realiteit' van de route.

Het installeren kost je enige moeite. Daarom hier wat tips:
-Volg de installatie-handleiding heel secuur, doe je dit niet, dan heb je kans dat je MSTS zo door de war flikkert dat je hem beter opnieuw kan installeren, tenminste dat was bij mij het geval.
-zelf moet je even een gebouw gemaakt door Hans Tol moeten downloaden vanaf http://www.trainplaza.be/trainsimulator/
Doe je dit niet, dan crasht MSTS zodra je Rhenen in je route opneemt.

Wil je de activities kunnen spelen dan nog even het volgende:
-Je zult zelf even de benodigde treinen moeten downloaden: goeie sites hiervoor zijn: http://www.msts.nl/ en http://www.trainplaza.be/trainsimulator/ en http://train-simulator.startkabel.nl
-De NS kalk wagen kun je downloaden vanaf de site: http://www.trainsim.f2s.com/ Verder moet je de benodigde treinen kunnen vinden op: http://www.msts.nl/ en http://www.trainplaza.be/trainsimulator/

Veel plezier ermee.

En dan heb ik nog een vraagje aan jullie:
bij mijn zoektocht naar de benodigdheden voor de route kwam ik ergens een nederlands vertreksignaal tegen die je kon vervangen voor het amerikaanse 'OK TO PROCEED'. Echter weet ik niet meer waar dat is....wie o wie kan mij het vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Hier een screenshotje van de Intercity van Den Bosch naar Utrecht vertrek 12.00 uur te Den Bosch.
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/cving/pics/ic_ut.JPG

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:28
Ik hen niets met treinsims (mij te ingewikkeld), maar dit ziet er wel stoer uit. Is dit de enige nederlandse route of bestaat er een nog hele serie?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op dinsdag 25 december 2001 20:53 schreef jeroen1107 het volgende:
Hier een screenshotje van de Intercity van Den Bosch naar Utrecht vertrek 12.00 uur te Den Bosch.
[afbeelding]
Wedden dat ie vertraging heeft >:)

Mother, will they like this song?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Wat zijn die sporen schoon zeg...
pfff..

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
wel kewl :)
maaruh zijn er ook andere routes en!! kun je ook botsingen maken met andere treinen(niet dat ik daar op ge fikseert ben of zo maar gewoon nieuwsgierig).
keb het spel nie --> daarom :)

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

jah, en waar staat de loop brug? (ik woon in DenBosch >:))

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• ND863

ND863

owja, in de readme staat dat je minimaal 650 MB vrij moet hebben. Klopt dit? Hoe hebben ze dit gerekend> 650MB na de minimale instal van MSTS of is 650MB alleen voor die track?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 21:45 schreef ErikRo het volgende:
Ik hen niets met treinsims (mij te ingewikkeld), maar dit ziet er wel stoer uit. Is dit de enige nederlandse route of bestaat er een nog hele serie?
De route Groningen - Amersfoort is nog in ontwikkeling (www.geocities.com/nsroutes)

Verder zijn er nog 1 of 2 Nederlandse routes, maar die kosten fl. 15,-.

Ook is er al een officiele add-on uitgekomen van het traject Koln - Frankfurt, lijkt me ook wel een vette route :P alleen hij kost DM65,- :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 21:51 schreef Grablinco het volgende:
wel kewl :)
maaruh zijn er ook andere routes en!! kun je ook botsingen maken met andere treinen(niet dat ik daar op ge fikseert ben of zo maar gewoon nieuwsgierig).
keb het spel nie --> daarom :)
Dat kan net niet, ja hooguit als je een trein moet koppelen, dat je er te hard tegenaanramt, dan ontspoort het zootje....of dat je gewoon te hard; ontspoort ie ook.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 21:54 schreef ND het volgende:
owja, in de readme staat dat je minimaal 650 MB vrij moet hebben. Klopt dit? Hoe hebben ze dit gerekend> 650MB na de minimale instal van MSTS of is 650MB alleen voor die track?
Volledige installatie van MSTS (1,8 GB) + 650 MB vrije ruimte.

• ND863

ND863

en als je de minimale install doet, doet die het dan ook? (check mijn sign waarom ik om minimaal vraag :))

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Op dinsdag 25 december 2001 21:46 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Wedden dat ie vertraging heeft >:)
lol :D

dikzak

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06

ko9

Op dinsdag 25 december 2001 17:56 schreef jeroen1107 het volgende:

[...]

-zelf moet je even een gebouw gemaakt door Hans Tol moeten downloaden vanaf http://www.trainplaza.be/trainsimulator/
Doe je dit niet, dan crasht MSTS zodra je Rhenen in je route opneemt.

[...]
Thnx man! Door dit topic heb ik toch weer besloten om (de originele versie van) MSTS te gaan installen...

Maar maakt het nog uit WELK gebouw ik van die gast download? want hij heeft er zo veel gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 22:20 schreef ko9 het volgende:

[..]

Thnx man! Door dit topic heb ik toch weer besloten om (de originele versie van) MSTS te gaan installen...

Maar maakt het nog uit WELK gebouw ik van die gast download? want hij heeft er zo veel gemaakt...
Weet ik niet zeker...laat ik het zo zeggen: als het gebouw maar het bestand huisblok.s bevat.....check anders ff je foutmelding die die geeft bij het opstarten van Rhenen...dan begrijp je het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 22:14 schreef ND het volgende:
en als je de minimale install doet, doet die het dan ook? (check mijn sign waarom ik om minimaal vraag :))
Denk dat je het dan wel kan vergeten, want hij moet uit alle routes bepaalde mappen kopieren. (als het goed is de mappen shapes en textures.

PS Ik wil niet zeuren, maar toch een klein vraagje. Was het niet slim geweest om een nieuwe hdd aan de kerstman te vragen

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06

ko9

Op dinsdag 25 december 2001 22:25 schreef jeroen1107 het volgende:

[..]

Weet ik niet zeker...laat ik het zo zeggen: als het gebouw maar het bestand huisblok.s bevat.....check anders ff je foutmelding die die geeft bij het opstarten van Rhenen...dan begrijp je het wel.
[edit] ik zie net in de readme:

4) several Hans Tol houses and buildings.

kantgeb2.zip
kantgeb3.zip
verhuis1.zip
huisblok.zip
Download these seperately at: http://www.trainplaza.be/trainsimulator/

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38
Op dinsdag 25 december 2001 21:47 schreef 456 het volgende:
Wat zijn die sporen schoon zeg...
pfff..
Idd! >:)
Ik mis de stukjes wc papier!

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

• ND863

ND863

Op dinsdag 25 december 2001 22:26 schreef jeroen1107 het volgende:

[..]

Denk dat je het dan wel kan vergeten, want hij moet uit alle routes bepaalde mappen kopieren. (als het goed is de mappen shapes en textures.

PS Ik wil niet zeuren, maar toch een klein vraagje. Was het niet slim geweest om een nieuwe hdd aan de kerstman te vragen
Uhm, DUH!!!, maar wij doen niet aan kerst of sinterklaas :(
En ik moet voor mijn PC alles, maar dan ook alles! zelf betalen. En als 15 jarige zonder baantje kom je niet echt ver :(

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

gooi dan win98 of win2000 eraf :) dual bootten heeft zo wie zo, zo weinig nut

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

!@$%@!!!!! ah.bat doet het niet en de gebouwen kan ik niet vinden :( :( :( :(

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Op woensdag 26 december 2001 16:58 schreef MarkyB het volgende:
!@$%@!!!!! ah.bat doet het niet en de gebouwen kan ik niet vinden :( :( :( :(
buildings found.........kan iemand voor mij dan nog "ah.bat" en "new_textures.zip" online zetten?

• ND863

ND863

Op woensdag 26 december 2001 13:13 schreef FanToom het volgende:
gooi dan win98 of win2000 eraf :) dual bootten heeft zo wie zo, zo weinig nut
Ja vergeten uit mijn sign te halen maar ik draai allang niet meer win200, ik draai nu alleen maar win98SE dus, dan heb ik nog 1500MB over en dat is te weinig voor MSTS Full install, laat staan dat met een add-onn route. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 17:18 schreef MarkyB het volgende:

[..]

buildings found.........kan iemand voor mij dan nog "ah.bat" en "new_textures.zip" online zetten?
Kun je vinden in de map: train simulatorroutes\ut_ah

(iets verder kijken dan je neus lang is, anders doe je er een eeuwigheid over om het zootje werkende te krijgen)

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 12:42
Cool.......

heb al een tijdje geen MSTS gespeeld

die gaan we dus weer is installeren
(benieuwd of het nog beter draait onder XP)

RichardVos.nl

• ipsec
  • Laatst online: 23-11 16:44
Ik krijg een error als ik MSTS wil opstarten: Error reading train database file: \Trains\Trainset\NS 6511.eng en .wag

kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Heb je wel alle Nederlandse treinen?

• ipsec
  • Laatst online: 23-11 16:44
ik las op een treinen site dat de NS 6511 ook een trein is.

maar ik kan deze nergens vinden in MSTS formaat :'(

edit: heb hem al

Verwijderd

Dit lijkt me wel een kewl spel. Zo realistisch. En zeker met die NED. trajecten erbij :)
Alleen jammer dat ie zo ontzettend veel space op me harddisk in beslag neemt.
HmmZz..weet iemand of TrainZ legaal of illegaal al uit is? (Full Version ofcours :) )

Uhm..eh..ik bedoelde of iemand al weet of 'ie in de schappen van de winkel ligt *D

Hoe kwam ik er nou bij om er "illegaal" bij te schrijven. Ik ben mezelf niet de laatste tijd :P
Komt zeker door me onstoken luchtwegen :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Ik zou maar snel hoestdrank gaan halen als ik jou was! ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Mottebelke
  • Laatst online: 17:10
Idd, mij lijkt MSTS ook best wel een gaaf spel om te spelen, alleen is het jammer dat ie zo ontzettend duur is :(!!

Verwijderd

Als ik goed begrijp was de Full Install 1,8 GB (en die Full had je ook nodig als je goed wilt spelen)..en dan nog es 650mb aan updates/addon's ??

Das voor me 6Gig schijf een beetje teveel van het goede vrees ik :'(

Verwijderd

Wie wil mij helpen want ik word helemaal gek ik kan nergens een file vinden voor de traject Utrecht-Arnhem
wat moet ik nou hebben en welke treinen moet ik downloaden
is het niet ineen keer te downloaden alles ?
Pagina: 1