Welke chipsets?

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga voor iemand binnenkort een pc'tje bouwen, alleen vraag ik me nog af of de nForce chipset niet geschikt is.
Het gaat om 2 pc's.
De ene is voor Internetten, tekstverwerken, en geen 3d games; moet wel goede kwaliteit geluid (stereo) en 2d beeld hebben!
De ander is ook voor Inet, tekst, maar ook voor (simpele) 3d games (dus een MX400) en moet verder ook behoorlijk zijn.

Maar kan ik nu niet beter een nForce hiervoor inbouwen? Wat ik nog wel erg graag wil weten is:
- is de onboard geluid (voor cd's luisteren) minstens even goed als een SB Live 1024?
- is de 2d kwaliteit van de MX goed?
- heeft de onboard MX ook een fan?
- is de nForce stabiel?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op dinsdag 25 december 2001 17:45 schreef banaan-X het volgende:
.......
- goed als een SB Live 1024? Nee, ik vind van niet
- is de 2d kwaliteit van de MX goed? Nee, als je voor 2d kwaliteit wil gaan kooop dan een ATI of matrox ;).
- heeft de onboard MX ook een fan? Ja en nee, ligt aan welk merk.
- is de nForce stabiel? Ligt grotendeels aan de drivers :).
Zou je zelf niet beter voor een amd systeem gaan, met een amd chipset inplaats van een Nvidia :?

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 17:45 schreef banaan-X het volgende:
Ik ga voor iemand binnenkort een pc'tje bouwen, alleen vraag ik me nog af of de nForce chipset niet geschikt is.
Het gaat om 2 pc's.
De ene is voor Internetten, tekstverwerken, en geen 3d games; moet wel goede kwaliteit geluid (stereo) en 2d beeld hebben!
De ander is ook voor Inet, tekst, maar ook voor (simpele) 3d games (dus een MX400) en moet verder ook behoorlijk zijn.

Maar kan ik nu niet beter een nForce hiervoor inbouwen? Wat ik nog wel erg graag wil weten is:
- is de onboard geluid (voor cd's luisteren) minstens even goed als een SB Live 1024?
- is de 2d kwaliteit van de MX goed?
- heeft de onboard MX ook een fan?
- is de nForce stabiel?
- het onboard geluid is lang niet zo goed als een SB live 1024, Vind ik... Onboard klinkt veel scheller...
- De 2d van een MX is niet goed... (heb hem zelf ook)
- dit weet ik niet
- uit testresultaten kwam hij goed uit de bus...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Neem een AMD systeem met het volgende mobotje: Soyo Dragon Plus. het is niet het goedkoopste moederbordje maar hij heeft wel het volgende onboard:
5.1 geluid (ik vindt hem beter klinken dat Fortissimo1 welke weer vergeleken kan worden met soundblaster 1024).
Lan onboard (legt er aan wat voor inet aansluiting je hebt)
Zeer goeie overclock mogelijkheden (ik draai nu zelf mijn 1500+ op 1554 Mhz 10.5x 148).
Ik heb nog geen vastloper in XP gehad en dat is voor mij uitzonderlijk te noemen. De spire superrock past er op en had mijn procje op maximaal 45C stressed.
Als je bij de moederbord een MX 400 kaartje koopt dan heb je een leuke combo lijkt mij.
Kijk anders zelf eens op soyo site voor meer info.

Taal fouten inbegrepen ;)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

De nVidia kaartjes staan nou niet bepaald bekend om hun goeie 2d eigenschappen, dit heeft voornamelijk met de filters te maken. Ik moet zeggen dat ik er niet zo veel last van heb, ik draai 1600x1200x85Hz. Het beeld zou met een net matrox of ATI kaartjes wel iets scherper zijn maar mij stoort het niet. Bij het afspelen van divXjes ed. valt de kwaliteit soms wat tegen tov Matrox of ATI.
Tegenwoordig zijn alle geluidssystemen wel goed. Er zijn moederborden met een DAC van creative, ik geloof dat ASUS die heeft. Ik neem aan dat die best goed zijn.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Lees even de computer techniek 1/2 2002, staat goede info over te bouwen systemen.

Verwijderd

Voor goede 2d kwalitiet heb je Realtek nodig, die gebbruiken niet de Nvidia filters, maar hun eigen, die zijn veel beter. Voor de rest is AMD zeker op de game pc een goede keus, en in prncipe op de workstation ook wel. verder een goede geluidskaart, Creative Audigi ofzoiets, of dat ene mobo van Soyo. Onboard VGA zou ik niet doen, krijg je spijt van denk ik, kan meestal geen hoge resoluties aan, en het verschilt denk ik of ie een fan heeft. Met nForce heb ik niet zoveel ervaring, dus dat weet ik niet. succes iig met kiezen.
Ik heb gesproken ;)

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 00:01 schreef fgman het volgende:
Lees even de computer techniek 1/2 2002, staat goede info over te bouwen systemen.
Een pc bouwen kan ik wel hoor ;) . Maar als ik het zo eens hoor kan ik het toch beter niet doen. Maar dit mobo was relatief vrij goedkoop, nl. even duur als een MSI met KT266A (beide 495,- hier bij Norrod). Maar dat is voor die game en workstations een beetje overkill. Dat werkstation kan makkelijk met een KT133A toe, in die game moest toch maar iets beters, maar er komt toch ook een Duron (misschien Athlon) van ong 800-1000mhz. in. Het hoeft echt niet het nieuwste van het nieuwste te zijn namelijk.

Maar die nForce voor die game lijkt dus nog wel een goede keus. Kan eventueel altijd nog een andere videokaart in, heeft die nForce trouwens wel 4point geluid met gewoon 2x een stereo-aansluiting?

En voor het werkstation lijkt me een goedkoper MSI KT133A met een goede kwal sound+vga wel goed. Zijn er trouwens ook goede 2d kaarten van ongeveer 100,- ? 3d hoeft er niet op te zitten.

En die Leadtek kaarten maken toch gebruik van dezelfde 2d als Matrox enz? Of is dat pas vanaf de Titanium?

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 08:58
koop gewoon een gebruikte (zie: vraag&aanbod) Matrox G400 dan heb je voor weinig geld goede 2d kwaliteit :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 26 december 2001 00:12 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Voor goede 2d kwalitiet heb je Realtek nodig, die gebbruiken niet de Nvidia filters, maar hun eigen, die zijn veel beter.
Realtek is nog altijd een fabrikant van NIC-chipsets...
Je bedoelt Leadtek? ;)

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 14:38 schreef BrZ het volgende:

[..]

Realtek is nog altijd een fabrikant van NIC-chipsets...
Je bedoelt Leadtek? ;)
Dat zal die wel bedoelen, maar vanaf wanneer gebruikt leadtek hun eigen? want de oudere kaarten hebben toch niet die goede 2d?
Trouwens de 2d van een creative tnt2 vond ik ook bepaald niet verkeerd, en films gaan er toch niet op bekeken worden, dus is het dan echt nodig om een G400 te nemen?
En de nForce heeft die nou onboard 2x stereo (dus 3d geluid)?

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 26 december 2001 20:27 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Dat zal die wel bedoelen, maar vanaf wanneer gebruikt leadtek hun eigen? want de oudere kaarten hebben toch niet die goede 2d?
Trouwens de 2d van een creative tnt2 vond ik ook bepaald niet verkeerd, en films gaan er toch niet op bekeken worden, dus is het dan echt nodig om een G400 te nemen?
En de nForce heeft die nou onboard 2x stereo (dus 3d geluid)?
Ik zou dus nog ff dit willen weten:
- heeft nForce 2x stereo (3d sound)?
- is (2e hands) G200 overkill voor normaal gebruik, of is een nieuwe graf kaart altijd wel goed (genoeg).

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 00:34 schreef banaan-X het volgende:

[..]

- is (2e hands) G200 overkill voor normaal gebruik, of is een nieuwe graf kaart altijd wel goed (genoeg).
kick

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 00:34 schreef banaan-X het volgende:

[..]

- is (2e hands) G200 overkill voor normaal gebruik (1024@85hz), of is een nieuwe graf kaart altijd wel goed (genoeg).
Mensen...
Pagina: 1