[Mandrake] (8.1) Kan niet mounten!

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Versie 8.1 die ik net gedownload en geinstaaled heb, kan bepaalde partities niet mounten.. heel erg vervelend is dat, want zo duurt bv het opstarten uuuren, en kan niet bij belaade hd's komen bv me 2e hd wil hij ook niet mounten..

bij voorige versies van mandrake had ik er geen last van volgens mij staat me tb ook nog een beetje fout ff fixe maar ga nu eerst uit ete :)

voor wie mij kan helpen, graag want dit rukt :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
wat heb je zelf al geprobeerd? het lijkt nl. alsof je zelf geen ruk hebt geprobeert, en daarbij: geef 'es wat meer info, wat je wilt mounten, dus filesystems etc.

hint: man fstab & /etc/fstab bekijken.

Q.E.D.

Compromises are for the weak

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
ben al 3 dagen bezig met klote zooi installe :( dat is het nou juist niks wil echt debian heb ik er op gehad pracht linux is dat maar omdat daar me usb niet werkt... ook al vanalles geprobeert... dus dan slack wou me usb ook niet zelfde verhaal... en dan maar mandrake ff (debian wil ik zo wieso straks gaan draaien) want ik ga geen windows draaien damn daar heb ik pas probs mee niet zo zeer me hardware maar het loopt continu vast en daar word ik een beetje gek van... mandrake loopt best lekker maar hij kan een partitie niet mounten... ik heb daar niet veel aan kunnen doen, omdat ik zelf niet snap waarom het nietwil... andere linuxen mounten hem wel en zelfs een eerdere versie van mandrake.. maar 8.1 pakt hem niet... vaag is dit...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Leestekens alsjeblieft. Ik wil best helpen maar ga dat nie lezen.

Verwijderd

Ja, inderdaad vaag.
Vooral met zoveel informatie.
Maar nogmaals, wat voor partitie is het, met wat voor bestandssysteem?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Tis me zelf al gelukt... heb alles even opnieuw geinstalled, en ff heel basic dus...

waarschijnlijk zat hij in de knoop met een of andere module. maar is nu dus verholpen :) damn damn wat een zootje, het wil ook nooit echt goed lukken, maar ik blijf een trouw linux fan want linux roelz :)

okay okay maar nu werkt me sound niet. maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen ik zoek het allemaal wel ff zelf uit. :) genoeg over telezen over sound, op tweakers. dus ik hoop dat het wel goed zit!!

(krijg fout dat isapnp module niet kan vinden maar die is wel geinstalleerd, :?) naja gaat wel lukkuh!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed om te horen dat het je inmiddels gelukt is, maar ik zou je toch willen aanraden om in het vervolg wat duidelijker te zijn in je posts.

We kunnen er geen touw aan vastknopen zo, en dan is helpen een beetje moeilijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
yeah hebben jullie ook wel gelijk in... :) true true

Pagina: 1