[Freesco] Alle porten forwarde naar 2 PC's

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:43

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik heb net ongeveer 15 search topics doorgelezen maar daar kon ik geen antwoord vinden voor dit specifieke probleem. Ik heb via een Freesco servertje mn kabelverbinding gedeelt met 3 pc's erachter. Nu kan ik op deze pc's wel de basis dingen doen zoals internet/mail/icq/msn maar sommige dingen zoals een DCC send met IRC of een file transfer met ICQ of een file transfer met MSN werken niet.

De meeste ingaande versies werken wel van die sends, maar uitgaand werkt niet, ik kan dus niet broadcasten zeg maar.

Ik heb wel gevonden hoe je inkomende porten moet mappen, maar zou niet weten hoe ik al het uitgaande verkeer aan de praat moet krijgen. En dit zou ik dan voor alle 3 de pc's willen

edit:
sorry, de topic titel is niet goed, het moet zijn "van 3 pc's"

[edit2] Dus om het even simpel te zeggen, ik wil alle ingaande en uitgaande poorten openhebben voor 2 pc's[/edit2]

Verwijderd

het komt er dus in het kort op nee HOE SCHAKEL IK MIJN FIREWALL UIT IN FREESCO...

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:43

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 20:17 schreef Jens het volgende:
het komt er dus in het kort op nee HOE SCHAKEL IK MIJN FIREWALL UIT IN FREESCO...
Maar werkt het dan voor 3 pc's? Mapt hij dan die port op de sever voor die 3 pc's of voor eentje?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

gewoon wat poorten forwarden bijv 4000-4010 voor ICQ en ICQ er op instellen en dat ook met IRC(DCC) werkt bij mij iig wel :)

Verwijderd

Ik heb hier FreeSCO draaien met 9 pc's op DHCP en
een RH7.2 web/mail/ftp op statisch IP.
En voor zover ik weet staan alle uitgaande poorten open.

Je moet alleen poorten forwarden als je op een interne bak
een webserver wil draaien of zo, of als je een interne bak wil remote-controlen.
ICQ/MSN/en de rest werkte zonder enige extra instelling.

Firewall toggle je met optie 11 maar ik weet niet of dat wat uithaald...

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. In ICQ werkt dat inderdaad met een stuk of tien poorten te forwarden. Maar als je wilt een DCC send doen in Mirc werkt dat aan geen kanten.
Iemand een oplossing?:'(

PS : Weet iemand hoe je een reeks poorten kan forwarden in freesco. Want ik heb geen goesting om als ik 100 poorten moet forwarden 100 keer hetzelfde te typen.|:(
Pagina: 1