Toon posts:

Pc reboot vanzelf ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi all

Ik heb een probleempje , als ik normaal aan het internetten ben , een spelletje installeer of een muziekje luister , dan kan ineens mijn pc rebooten , spontaan.

De pc start dan weer rustig op en ik kan dan zo weer beginnen met internetten of wat ik wil , maar ik heb dan de kans dat ie zo weer reboot.

Heb detonator driver 21.83 geinstalleerd en de nieuwste Via 4-1 chipset drivers.

Wie weet misschien de oplossing?

BvD

Specs :

Athlon 1333
Asus A7V133
Geforce 3 TD Leadek
512 MB
Hercules Game Fortussimo II
30 Gb Maxtor
4,3 Fijutsu :? :o
Sitecom (realtek) nic
Noname voeding 300 watt

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Toevallig W2k of XP?

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

--HYPER--392

Powered by Fiat

wat is de temp van je cpu?

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Volgens mij trekt die noname voeding het niet...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Ja Windows Xp Pro , en processor zo rond de 45 graden , voeding heb ik een keertje bij de Vobis gekocht voor een tientje , maar ik werk al behoorlijk lang met dezelfde pc en voeding dus ik vind het raar dat het nu pas gebeurd ,als het aan de voeding zou liggen.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

idd, zet er ff een betere voeding in. zal waarschijnlijk het probleem oplossen

Verwijderd

Kan ook heel goed aan de detonators liggen...
stel in windows xp eens in dat ie nie reboot bij een fatale crash, kun je zien wat voor een crash het is(dan krijg je een bluescreen)

als daar iets van nv4_disp.dll ofzo genoemd wordt ligt het aan je detonators, heb het zelf ook gehad

Verwijderd

Topicstarter
Valt me zelf behoorlijk vaak op dat hij reboot als ik de verwarming aan heb staan , maar de processor word er niet warmer op (zo rond de 47 graden).

Pc staat open naast de verwarming.

Eigenlijk lijkt me 300 Watt toch genoeg voor mijn specs??

Tis een Elite voeding (iemand ooit van gehoord??)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je hardware controleerchip kan bij 50 graden zeggen: up yours!

niet vergeten 60 is critical voor een cpu, bij 75 smelt ie..

check je pchealth settings es in de bios

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op dinsdag 25 december 2001 17:47 schreef the_virus het volgende:

Bull... een amd cpu kan 95c worden en nog werken. dit lijkt mij eerder een voeding die te warm wordt. probeer es je pc op een andere plek te zetten of je voeding es goed schoon te maken.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 17:47 schreef the_virus het volgende:
je hardware controleerchip kan bij 50 graden zeggen: up yours!

check je pchealth settings es in de bios
:? :? :? :? een amd kan makkelijk 90 graden worden

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

als ie 60 aangeeft in de bios is de cc (core center) ca. 140

das maar een klein stukkie cpu maar er hoeft niks te gebeuren (lees: brakke cpu) of plof!

maatstaaf: hou hem onder de 50. klaar

ps: ik heb het zelf gezien met een termische cam (rocks!)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

--HYPER--392

Powered by Fiat

heb je toevallig adaptec direct cd geinstalleerd?

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 18:01 schreef --HYPER-- het volgende:
heb je toevallig adaptec direct cd geinstalleerd?
Nope

Verwijderd

Eigenschappen van Deze Computer, Geavanceerd, Opstart en herstel-instellingen.. vinkje bij Automatisch opstarten weghalen :)

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
GA is naar configuratiescherm >> Systeem >> Instellingen >> dan naar de instellingen van opstart en herstelinstellingen >> En vink dan bij systeemfouten even uit datie moet rebooten als er een fout optreed .. Mischien is gewoon je windows gaar en reboot ie steeds als ie een systeemfout maakt maar dat moet dus niet meer gebeuren als je het bovenste ff doet :) alsie het nog doet dan is het dus iets anders , give it a try zou ik zegge.

edit:
Te laat , Ragonite was me voor ..

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn pc een
300 Watt voeding
AMD Athlon 750
MSI moederbord
asus v6800 delux
126 mb
15 GB maxtor harddisk

Wat heb ik al geprobeerd
andere voeding
nieuw geheugen
andere videokaart
extra koeling
temp van de processor weet ik niet meer maar, dat was het ook niet.

Ik denk dat mijn moederbord het opgegeven heeft :(
of heeft iemand anders nog een idee?

Verwijderd

hmmmm, ook dat probleem had ik ook :) en ook opgelost

Ik had een via chipset. Toen bij win98SE vastlopen zonder foutmelding (dus geen blauwschermpje) je kon dus absoluut niks meer alleen de aan en uitknop hielp. En bij win2k plotselinge reboot's.

Oplossing bij mij was via 4 in 1 drivers nergens meer last van gehad :D zelfs verbeteringen *D

• Ibbelz
Op dinsdag 25 december 2001 18:32 schreef wardowm het volgende:
hmmmm, ook dat probleem had ik ook :) en ook opgelost

Ik had een via chipset. Toen bij win98SE vastlopen zonder foutmelding (dus geen blauwschermpje) je kon dus absoluut niks meer alleen de aan en uitknop hielp. En bij win2k plotselinge reboot's.

Oplossing bij mij was via 4 in 1 drivers nergens meer last van gehad :D zelfs verbeteringen *D
Euh ja maar bij XP zitten de 4in1 drivers er al standaard ingebakken ?

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond wel op Automatically Restart bij System Failure , die heb ik nu even weg gevinkt , ga nu effe kijken of hij weer restart.

Alvast hartelijk bedankt allemaal en prettige kerstdagen en een gelukkig 2002 toegewenst.

Ps. Nu maar hopen dat dit de oplossing is >:)

• Ibbelz
Op dinsdag 25 december 2001 18:33 schreef Shaggy16 het volgende:
Hij stond wel op Automatically Restart bij System Failure , die heb ik nu even weg gevinkt , ga nu effe kijken of hij weer restart.

Alvast hartelijk bedankt allemaal en prettige kerstdagen en een gelukkig 2002 toegewenst.

Ps. Nu maar hopen dat dit de oplossing is >:)
Das mooi hopen maar dat dat het is inderdaad....

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 18:29 schreef Ragonite het volgende:
Eigenschappen van Deze Computer, Geavanceerd, Opstart en herstel-instellingen.. vinkje bij Automatisch opstarten weghalen :)
Heb ik ook gedaan maar ik krijg geen blauw scherm hij boot gewoon ;(

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:39
ligt zeker weten aan je 21.83 drivers, ik had het ook in ongeveer dezelfde combinatie (win XP pro, 21.83 drivers, en een via chipset)

als ik maar probeerde iets wat volgens mij het 3d gebeuren van mijn videokaart aansprak begon mijn pc te rebooten...

ik heb nu de oude drivers er weer op staan en het loopt weer als een zonnetje

(probeer maar eens bij apparaatbeheer de eigenschappen van je vid kaart op te vragen, ik denk dat ie dan al gaat rebooten...)

suc6 :)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Ibbelz
Op dinsdag 25 december 2001 18:37 schreef _Guppie_ het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan maar ik krijg geen blauw scherm hij boot gewoon ;(
Install Xp is opnieuw dan want als ie normaal opnieuw opstart dan krijg je iid nu een systeemfout ?? .. Dus dan crasht ie nog het enige wat dan is veranderd is dat je nu ziet wat er gebeurd ???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 18:37 schreef Brick het volgende:
ligt zeker weten aan je 21.83 drivers, ik had het ook in ongeveer dezelfde combinatie (win XP pro, 21.83 drivers, en een via chipset)

suc6 :)
Ik heb de 21.83 drivers en daar gebeurd het dus mee :( , de 23.11 drivers zijn nog brakker , als ik dan windows opstarte lockte hij gewoon gelijk , de hele tijd door >:)

Nog niet ge reboot >:)

Verwijderd

95% zeker dat het aan de Detonator drivers ligt...Dit soort problemen treden vaker op (o.a. bij bij ;) ). Heb je misschien ook heeeel toevallig Logitech Mouseware geinstalleerd? Bij mij was het opgelost bij het updaten van de drivers naar 23.11

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 18:40 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Install Xp is opnieuw dan want als ie normaal opnieuw opstart dan krijg je iid nu een systeemfout ?? .. Dus dan crasht ie nog het enige wat dan is veranderd is dat je nu ziet wat er gebeurd ???
Als ik nu de fout krijg weet ik misschien waar het aan ligt en kan ik dat hopelijk verhelpen zonder Xp opnieuw te installeren >:)

Tenminste dat hoop ik :o

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:39
23.11 is inderdaad helemaal om te huilen ja :)

onder win2k werken ze trouwens wel perfect :P

Haal NOOIT een spookrijder in !

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet gereboot , >:)

v44g maar w44r >:)

Verwijderd

hmm, ik hoop voor je dat de oplossing hierboven helpt. Anders denk ik toch dat het aan je voeding ligt. Niet dat ie nie zwaar genoeg is ofzo, maar dat ie vlak bij je verwarming staat. Als je voeding te heet wordt, dan kan het gebeuren dat ie geen constante spanning meer levert (bij mij althans). Ik kan me voorstellen dat je pc over de zeik gaat als je voeding plotseling effe 0V afgeeft ipv de spanningen die hij normaal levert. Bij mij wordt de 3,5V af en toe heel effe 0V als me kachel aanstaat. Gelukkig vindt me pc da nie zo erg (blijft gewoon lopen)

Verwijderd

Komt mij ook bekend voor.. na installatie 23.11 Detonator nergens meer last van gehad.. daarvoor altijd van die bsod's met nv4_disp.sys nogwat....
btw mijn xp1800 is nu op volle toeren zonder extra koeling 55 graden.. das heel normaal... }:O

Verwijderd

Topicstarter
Pc is toch weer ge reboot , xp start nu ook niet meer :(

Een fout gevonden in de Windows\System32\Config\System , daarom ben ik nu dus genoodzaakt om Xp weer opnieuw te installeren :(

Maar goed hoop dat dan het probleem is opgelost. >:)

Verwijderd

Had ik ook af en toe last van ! het kwam door mijn :r sitecom (realtek) netw. kaart !
Ik heb nu een intel en het probleem is opgelost ! :9
Pagina: 1