Toon posts:

[NERO] AVI naar VCD probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In Nero kan je VCD's maken. In het dialoog scherm zegt Nero, dat hij alleen AVI- of MPEG bestanden voor VCD geschikt zijn.
Dit doe ik dus. Kijk ik bij AVI "fout bij decoderen". Mis ik een plug-in ofzo?

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:44

Theeboon

theebonen bestaan!

Ik denk dat Nero dan een echte AVI of MPEG file nodig heeft. Jij probeert zeker een DivX te converteren?

Ik vond dit in de gauwigheid.

"I sit in my room and imagine the future."

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:58
hmm met nieuwste nero pakt ie bij mij ook divx en alles,
rm gisteren wmv toevallig omgezet werkt allemaal :)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Ik had eerst met Nero ook wat problemen om VCD's te maken. Grote kans dat de frame rate, de resolutie o.i.d. niet goed is. Ik converteer alles eerst met TMPGEnc en ik heb geen enkel probleem meer.

Op http://www.vcdhelp.com kun je ontzettend veel vinden over het maken van VCD's.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 13:42 schreef Xsion het volgende:
hmm met nieuwste nero pakt ie bij mij ook divx en alles,
rm gisteren wmv toevallig omgezet werkt allemaal :)
en welke nero versie is dat dan ????

Verwijderd

vcd pakt hij wel idd...maar hoe maak je er een svcd van??

die zijn namelijk een stuk beter voor op de dvd :)

iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 13:46 schreef xtra het volgende:
Ik had eerst met Nero ook wat problemen om VCD's te maken. Grote kans dat de frame rate, de resolutie o.i.d. niet goed is. Ik converteer alles eerst met TMPGEnc en ik heb geen enkel probleem meer.
Ik dacht dat Nero zelf naar de indeling keek van een AVI of MPEG file. Soms brand ik ook MPEG files, waarin Nero aangeeft dat de indeling etc niet goed is. Nero vraagt dan of hij het opnieuw moet decoderen of niet. Bij deze AVI gaf Nero geen melding.
Hoe kan je zien wat de framrate of resolutie is? En wat hoort het te zijn? Ik kijk op www.vcdhelp.com *D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 13:39 schreef Theeboon het volgende:
Ik denk dat Nero dan een echte AVI of MPEG file nodig heeft. Jij probeert zeker een DivX te converteren?

Ik vond dit in de gauwigheid.
Nee, het is een echte AVI file. Die link werkt nu niet :?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Op woensdag 26 december 2001 14:33 schreef swiftglx het volgende:

[..]

Ik dacht dat Nero zelf naar de indeling keek van een AVI of MPEG file. Soms brand ik ook MPEG files, waarin Nero aangeeft dat de indeling etc niet goed is. Nero vraagt dan of hij het opnieuw moet decoderen of niet. Bij deze AVI gaf Nero geen melding.
Hoe kan je zien wat de framrate of resolutie is? En wat hoort het te zijn? Ik kijk op www.vcdhelp.com *D
Die site geeft in ieder geval oplossingen voor veel problemen. Bij mij gaf Nero alleen de melding dat de AVI niet goed was. Wat de melding precies was weet ik niet meer. Ik ben vrij snel gaan converteren met TMPGEnc want de juiste instellingen kon ik niet snel genoeg vinden (beetje ongeduldig :).) Sinds die tijd nooit meer een probleem gehad met Nero.
Mijn DVD-speler (Sony DVP-NS400D) snapt SVCD helaas niet dus die kwaliteit mis ik.
Pagina: 1