Toon posts:

Sylpheed special-characters?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik Sylpheed zover krijg dat ie special characters goed weergeeft, zoals een e met trema etc.?
(Ik merk nu net dat Mandrake/Mozilla ook geen alt codes aanneemt?)

Verwijderd

In Mandrake/KDE heb je onder toepassingen/text tools een speciale characters programma. Voor Gnome heb je meen ik gcharselect oid. Misschien dat plakken van deze characters werkt.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

In Gnome zit het onder Hulpmiddelen.
Gnome speciale tekens.

En sylpheed KAN het wel aan. Het is notabene van origine japans. :P

Maar het zit nog niet geintegreerd in het programma. Je kunt wel met je toetsenbordinstellingen van X rommelen. Daar kun je ook de windows-manier instellen.

Verwijderd

Topicstarter
In Staroffice kan ik wel speciale chars gebruiken, maar als ik die copy/paste naar Sylpheed werkt het niet.
Als ik een mailtje ontvang met daarin het woord 1, dan geeft ie zoiets weer als "NNn".

Dit is vaag, ik probeerde die NN chars naar Mozilla/GoT te copieren, maakt ie er "één" van. :)

Voornaamste probleem voor mij is dat special chars in mailtjes niet correct worden weergegeven. :'(

Edit: Volgens mij moet ik export lang=nl doen oid, maar verschillende dingen geprobeerd, geen succes.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al opgelost, had zelf een ander fontje gekozen, teruggezet en special chars worden weer weergegeven.

Verwijderd

offtopic:
Hey Mainwave, ben jij niet R uit E ?
Dan ken je mij waarschijnlijk ook nog wel --> Flow
Pagina: 1