alleen maar piepen van een A7V

Pagina: 1
Acties:

• pittie|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 21:09
Hoi Allemaal,

Ik heb de afgelopen week een aantal akties uitgevoerd,

di- upgrade van mijn moederboard A7V naar bios 1009
wo- nieuwe processor erin, athlon 1100
do- werkte pc goed
vr- werkte pc goed
za- werkte pc goed
zo- werkte pc goed
ma- een spel (Harry P) stond op pauze en opeens stopte de muziek, ik kijken en blijkt de pc vast te zitten, ik opnieuw opstarten (ctrl+alt+del werkte niet weer) en vanaf dien heb ik alleen maar piepjes. Ik opgezocht blijkt het een geheugen probleem te zijn, ik heb het geheugen vervangen voor werkend geheugen en nog steeds piepen :'(

Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd;
- geheugen vervangen
- alles eruitgehaald en proberen te starten (alleen grafische kaart, mobo en toetsenbord)
- biosinstellingen gewist mbv verwijderen batterij
- andere processor (duron 800 waar die al een jaar mee werkte)

Alles zonder succes, hebben jullie nog tips ?

Alvast dank,
Pittie

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58
Al andere videokaart geprobeerd :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• pittie|IA
dat is een van de weinige onderdelen die ik niet dubbel heb..

Wel geprobeerd zonder op te starten, maar krijg dan ook weer de geheugen piepjes :'(

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik hb thuis de a7m266 en die had eerst ook van die kuren. Ik had de pprocessor eraf gehaald en er opieuw opgedaan en toen deed hij het weer.

Als er nog garantie op zit moet je gewoon terug naar de winkel gaan.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58
Op dinsdag 25 december 2001 16:22 schreef pittie het volgende:
dat is een van de weinige onderdelen die ik niet dubbel heb..

Wel geprobeerd zonder op te starten, maar krijg dan ook weer de geheugen piepjes :'(
dacht je nou echt dat je pc opstart zonder videokaart :?

als met videokaart dezelfde piepjes krijgt als zonder videokaart is je probleem opgelost

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Ik had met mijn vorige pc ook zo'n probleem. Ik had mijn pc uitgedaan toen hij vastliep, toen gaf ie 3 of 4 piepen, en geen beeld meer. Toen had ik er een andere videokaart in gedaan, en toen deed ie het weer.

• pittie|IA
oke, tot op heden lijkt de videokaart-vervangen-optie het meest handigst. Ik ga maar eens vervanging organiseren. (is niet eenvoudig tijdens de kerstdagen :'( )

U hoort nog van mij, alvast bedankt tot zover.

• sammie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 14:10
Ik heb bij mij A7V ook een keer alleen maar piepjes gehad.
Bij mij bleek de netwerkkaart defect. Dus ook een defecte netwerkkaart kan bij een A7V resulteren in alleen maar piepjes :'(

Ik zou dus maar eens proberen met alleen de videokaart erin op te starten. En als ie het dan nog niet doet een andere videokaart proberen.

Suc6

• pittie|IA
Beste allemaal,

Ik heb inmiddels ook een andere videokaart geprobeerd. Helaas ook dit had geen resultaat, heeft er nu iemand nog tips ?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Wat is de exacte beepcode? 2x of 3x lang 1x kort of andersom of?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op welke configuratie-instelling staat je A7V mobo, JumperFree (met BIOS) of Jumpered (met jumpers)? Zelf heb ik ooit met mijn A7V (ook BIOS 1009) het probleem gehad dat ie 1 piep gaf en zichzelf weer uitschakelde vanwege een "niet werkende" processorfan die t wel deed :( even van jumperfree afgehaald en toen deed ie t weer... waarna ik m weer op jumperfree kon zetten. In de manual staat welke jumper je moet verzetten.

edit:
JEN jumper, [1-2] is jumper mode, [2-3] is jumperfree (default)

• pittie|IA
Ik heb de jumper free naar jumper mode al geprobeerd, helaas ook zonder succes :'(

De beep code is continue piepjes, volgens de handleiding is dat een geheugen probleem, en inderdaad of ik de computer nu met of zonder geheugen opstart, geen verschil.

Verwijderd

hmm, wellicht iets van een kapotte piplines richting mem??? toevallig niet wat te hard op plankie geduwd bij verwisselen cpu?

• pittie|IA
Ik zou het niet weten, zat nog garantie op, en daar heb ik maar gebruik van gemaakt. Krijg morgen een ander mobo (helaas weer een (oude) A7V :P )

Maar allemaal bedankt voor het meedenken natuurlijk!!
Pagina: 1