Celeron 1,2 GHz niet stabiel op standaard voltage!

Pagina: 1
Acties:

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Topicstarter
Hai iedereen,

Een tijdje geleden was ik op zoek naar een goedkope, doch krachtige upgrade. Naar aanleiding van een topic hier (en veel reviews en previews dáár) had ik besloten om toch maar een Celeron 1,2 GHz te halen.

Dit in combinatie met een MSI 815EPT (6337) Pro moederbord.

Verder gebruik ik alleen maar goede rand-apparatuur.

* Een Aopen H600A kassie (300W)
* Adaptec 2940 controller, met Plextor fikker en cd-rommert
* Hyundai Dimmen (2*256mb PC133)
* IBM 60GXP schijffies.

Maar wat wil het geval, die duffe processor wil niet stabiel lopen op 1,2GHz. Hij was nota bene Boxed.

Alles geprobeerd, zelfs van die silverpasta ertussen gesmeert t/m geheugentimings aanpassen. Dat ding gaat gewoon hangen na een tijdje.

In het begin heb ik zelfs geprobeert om hem over te klokken. Volgens Jan® en Alleman© moet die nieuwe Cellie ongeveer stranden bij 1500MHz en met wat voltage-ongein ongeveer 1600MHz halen.

Nou, bij ome Thorne moet ik hem op 1,550V laten lopen (ipv 1,475V) om ook maar een enigzins stabiel systeem te krijgen. De temperatuur is het probleem niet, die is 35 graden.

Wat ik me nou afvraag?

Kan ik hier gewoon mee terug naar de winkel?

Ik heb zelf namelijk nog nooit van een defecte Intel-proc gehoort. Zeker geen boxed!

En wat veel belangrijker is, hoe speel ik het bij die winkel? Kan moeilijk aankomen met, "Hij klokt niet over, dus ik heb een maandagmorgen-processor!".

Jullie zijn iig gewaarschuwd voor rotte Celerons.

>specs<

Verwijderd

misschien je mobo

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
als ie niet stabiel is op default snelheid/instellingen moet je er gewoon mee terug gaan he.

Verwijderd

Lijkt me dan ook ja..

Verwijderd

of ff op de fabrikant van je mobo aan de bel trekken mischien een bios update genoeg...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Op dinsdag 25 december 2001 16:14 schreef Thorne het volgende:

Ik heb zelf namelijk nog nooit van een defecte Intel-proc gehoort. Zeker geen boxed!
Jij hoort niet veel zeker? ;)

Iedereen maakt fouten jongen, shit happens...
I mean op zon klein procede _kan_ er wel es een brakke tussen zitte he... Die dingen moeten trouwes ook vervoerd worden... Ook is een slechte batch denkbaar, en ga zo maar door...

[On-Topic]
probeer es andere dimmetjes, die zouden wel es brak kunnen zijn...
[/On-Topic]

Enne, onder welke steen leef jij? een celly 1.2 @ 1.6 ghz? suuure :D :+

Edit: ik heb effe gesearched en de hoogste die ik kon vinden was een celly 1.2 @ 1.45 welke ik niet helemaal vertrouw gezien de fsb van 418 op die screen :D

[topic=311667/1/25]

En afgezien van deze enigzins twijfelachtige OC results mag ik toch zeggen dat ik niet hoger dan die 1.45 gezien heb :) Mag ik vragen waar jij die 1.6 vandaan haalt?

Edit2: sorry dat laatste neem ik terug, ik ga me nog maar eens meer inlezen over celly's |:( Heb even de database van overclockers.com geraadpleegd en ik zie dat je gelijk hebt, sorry daarvoor. Ik zie overigens ook dat de hoogste luchtgekoelde daar ook 1600 rond is...

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 20:15

Thorne

Forrester

Topicstarter
Gezien je leeftijd zal ik hier niet verder op reageren :-)

>specs<

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Gewoon puur op die instabiliteit kun je het ding al terugsturen.. (Gewoon de domme computergebruiker spelen wil misschien wel helpen!)

Maar dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat het puur die celeron is, en niet je mobo/os/whatever is...

Verwijderd

Brakke mobo of voeding??

ff ergens anders testen, anders terugbrengen....

Wel nog een keer upgraden naar een 1 Ghz tuatalin :)

Die op 10x 150+ laten lopen, zorgt voor betere memory performance :9

(Vanaf januari moeten die in de winkels komen)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
Op donderdag 27 december 2001 15:53 schreef Thorne het volgende:
Gezien je leeftijd zal ik hier niet verder op reageren :-)
mmmm, ja idd >:)
caesartje, ga jij maar eens fijn verder spelen met je blokkendoos >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

WAT ?? Er bestaan geen maandag-morgen CPU's van Intel ??
Moet je hier maar eens op de afdeling zien...
Je moet altijd rekening houden met een bepaald uitvalspercentage. Bij Intel ligt dit wel wat lager als bij AMD, maar uitval is er wel degelijk... :+

**tprocessoren van Intel, doe mij maar AMD... :9~
Daar vliegt er ook wel eens van in de fik, maar dat is 9 van de 10 keer geen fabrieksfoutje ;)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
Maar nu ff serieus, ik heb ook wat probs gehad met mijn celly 859@1003, hij wil niet hoger dan 1003, dat komt waarschijnlijk door andere hardware. Je zou idd ff naar je memory kunne kijken EN je hardeschijf, bij mij is de hardeschijf WAARSCHIJNLIJK de bottleneck :( , (tijd voor een nieuwe >:) )

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 16:08 schreef MGSNK het volgende:
Maar nu ff serieus, ik heb ook wat probs gehad met mijn celly 859@1003, hij wil niet hoger dan 1003, dat komt waarschijnlijk door andere hardware. Je zou idd ff naar je memory kunne kijken EN je hardeschijf, bij mij is de hardeschijf WAARSCHIJNLIJK de bottleneck :( , (tijd voor een nieuwe >:) )
Haha, mem loopt bij hem keurig op 100 en pci op 33, dus dit kan het niet zijn...

Hij is niet overklokt....

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een wat rotexemplaar die met een honderdtal anderen door de 1,2 Ghz test is gekomen. Hadden ze de jouwe appart getest dan was het een 1,1 of een 1,0 Ghz geworden. Kan je 2 dingen doen:

1. Voltage iets hoger zetten (wat je gedaan hebt) en verder het laten rusten.
2. Teruggaan naar de winkel.

Ik denk dat optie 2. niet zo makkelijk gaat, ze testen hem daar dmv een simpel progje...hij werkt dan gegarandeerd en ze zeggen dat ie wel doet (klote winkel). Ze testen hem en hij is inderdaad brak, krijg je een nieuwe (topwinkel)

AMD heeft ook wel zulke procs. er tussen zitten. Niets aan te doen verder

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
kijk eens is een keer een Intel proc die niet goed werkt om standaard volt.! Ook eens een leuke afwisseling. No flame intended Ik heb AMD en Intel en van beide veel lol.