Toon posts:

hoe werkt een upt kabel ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet hier iemand hoe een utp kabel precies werkt ?
dus, welke signalen gaan door welke draad.. en op hoeveel volt het wordt verstuurt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

de technische details weet ik zo even niet (google! :))
maar ik weet wel dat het UTP is, en niet UPT ;)
Unshielded Twisted Pair :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

er worden 4 draden van de 8 gebruikt en dat zijn de 1 en de 2 en de 4 en de 5 als ik het goed heb 2 voor ontvangst en 2 voor verstuteren
[edit] en de voltage kun je zo meten[\edit]

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 16:57 schreef gerhald het volgende:
er worden 4 draden van de 8 gebruikt en dat zijn de 1 en de 2 en de 4 en de 5 als ik het goed heb 2 voor ontvangst en 2 voor verstuteren
Dus als ik het goed begrijp zou je gewoon standaard analoog telefoonsnoer kunnen gebruiken over korte afstand (UTP CAT5 is itt CAT5e toch niet afgeschermd)? Dat zou best wel heel erg veel schelen in de kosten!

• gerhald

gerhald

Op dinsdag 25 december 2001 16:59 schreef Bladiebla het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zou je gewoon standaard analoog telefoonsnoer kunnen gebruiken over korte afstand (UTP CAT5 is itt CAT5e toch niet afgeschermd)? Dat zou best wel heel erg veel schelen in de kosten!
ik denk het niet want dan krijg je overspraak want cat5 is twistet pair da kabel zij daar zo gedraaid dat je geen overspraak hebt

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:26

iGadget

Wowsers!

Cat5 en Cat5e zijn beide unshielded als je over UTP praat. Het staat namelijk voor UNshielded Twisted Pair. Zodra je geshield hebt, is het geen UTP meer, maar STP. En jij kan vast wel raden waar die S dan voor staat :7

Het verschil tussen Cat5 en Cat5e is dat Cat5e nog een iets betere kwaliteit is dan Cat5, waardoor er nog hogere bitrates overheen kunnen. Op standaard Cat5 wordt gigabit bijvoorbeeld niet gegarandeerd (maar werkt vaak wel, over korte afstanden), op Cat5e zou je probleemloos gigabit moeten kunnen gebruiken.

Voltages weet ik eerlijk gezegd niets van, maar zal wel een paar milivolt zijn ofzo.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• ericck
  • Laatst online: 09-06 11:25

• gerhald

gerhald

http://www.jimprice.com/connectors/RJ-45.htm
nog een site waar word uit gelecht utp
Pagina: 1