Toon posts:

corel wp wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik mandrake 8.1. Nu heb ik wp8 voor linux gedownload, maar als ik op Runme klik gebeurd er verder niks.

Ik weet ik ben newbie met linux, maar kan iemand mij helpen.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat doe je zeker als root in X? Doe dan eerst een 'xhost localhost' omdat root niet naar jouw X server sessie mag connecten.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

probeer es via de console de 'runme' te starten?

misschien kan je dan zien wat er fout gaat

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je wp8 wil gebruiken? Het product wordt niet meer verder ontwikkeld dacht ik. Kun je misschien beter staroffice/openoffice of abiword nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wp gebruiken omdat ik erachter ben gekomen dat dit toch de beste teksverwerker is. Ik gebruikten onder windows altijd wp. Toen heb een een paar maanden word xp gebruikt, maar ben met hangende pootjes teruggegaan.

Wat een kl*te programma zeg dat word.

Nee wp rulez. En nu wilde ik proberen om wp 8 voor Linux te gaan bekijken en proberen, want binnenkort krijg ik wp 2000 deluxe voor linux.

En waarom ik dan geen staroffice gebruik, is om dezelfde reden. het is geijkt aan Word. En ik vind de wp bestanden veel degelijker.

Maar ik zal zometen even proberen wat Jotti zei.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

FJ: WP Office 2000 voor Linux is echt een rampenplan... het draait met Wine en er zijn ont-zet-tend veel issues met dingen als spell-as-you-go en dat soort onthefly dingen. Die kun je wel uitzetten, maar ja... dan kan je net zo goed mcedit of vi gebruiken.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 15:53 schreef FJ het volgende:
Hoi,

Ik gebruik mandrake 8.1. Nu heb ik wp8 voor linux gedownload, maar als ik op Runme klik gebeurd er verder niks.

Ik weet ik ben newbie met linux, maar kan iemand mij helpen.
staat de execute bit(s) aan? (ls -lh | grep unme)
is dat wel het bestand dat je moet runnen? rtfm?

Verwijderd

Ik vind WP8 ook niet echt geweldig.
Ik gebruik het voor compatibiliteit, en omdat Kword en Abiword nog niet zo goed zijn als dat ik zou willen.

WP2000 ken ik niet, maar ik heb ook van veel problemen gehoord. Als je hem wilt gaan kopen, is het niet echt een aanrader lijkt me.

En inderdaad, probeer hem eens vanaf console te installeren, en post hier de foutmelding dan eens.

Voor WP8 heb je libc-5 nodig, en het bestand /lib/ld-linux.so.1 in de ld.so rpm.
Pagina: 1