Outlook XP heeft problemen met pop3 mail..

Pagina: 1
Acties:

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00
Hoi,

Bij mij heeft outlook XP vaak problemen met het verzenden van een email, mijn smtp instellingen zijn goed, maar soms weigert hij gewoon om een mailtje te verzenden, een keer outlook sluiten en opstarten helpt dan meestal wel, of anders 2x afsluiten.
Hij geeft meestal time-out errors aan, maar ook wel andere.. kennissen van me hebben hetzelfde probleem met Outlook XP. ik draai op Win2k SP2, en een isdn internet connectie..

iemand met een ideetje??

Thnx

update: net weer 1 dus..

Task 'bla - Sending and Receiving' reported error (0x8004210B) : 'The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

en ik draai nu een eigen mailservertje.. omdat ik dacht dat dat hielp.. maar nee hoor :(
sko

Verwijderd

Je kan misschien je probleem oplossen door de time-out te verhogen: -> in je mailaccount opties -> "meer instellingen" -> "geavanceerd" -> "timout voor server"

Of je kan misschien es aanvinken dat ie zich eerst moet aanmelden bij inkomende mail voordat er mail verzonden wordt... -> in je mailaccount opties -> "meer instellingen" -> "server voor uitgaande e-mail" -> "aanmelden bij server voor inkomende mail voordat e-mail wordt verzonden"

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hetzelfde geintje ook hier zo. Wat bij mij helpt is verbinding verbreken en daarna opnieuw inbellen. Alleen dat wordt een beetje een dure grap zo met ISDN. :(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00
Mr White: Bedankt voor de tip..
de authenticatie voor de smtp server schijnt geholpen te hebben..

nog geen error gehad daarna.. :)

Thnx

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Is het ook mogelijk om die time-out in zijn geheel uit te zetten?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2