Toon posts:

Hoe deze twee bestandtypen aanelkaar plakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi

Ik heb net een film in 2 delen gedownload, maar het blijkt dat een deel daarvan een .avi bestand is en het andere is een .mpeg bestand. Ik wil deze twee bestanden graag samenvoegen tot 1 film. Hoe doe ik dit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan zul je ze eerst moeten omzetten naar of beide avi, of beide mpg.

(dat was de snelle manier)

of gebruik een videobewerkings proggie, zoals videowave, m deze aan elkaar te plakken, dit kan wel lang duren, reken op een paar dagen voor een film van een uur.
afhanklijk van processor en dergelijke.

bij mij duurde 20 min film 8 uur op een PIII 450 met 96MBram.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

DJTimo

Cuyoapart.mza

hmm, das is wel veel arbeid vindt ik. misschien kun je een van beide helften opnieuw downen in het format waarin de andere ook is. die moet vast wel te vinden zijn.

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Maar als ze bijv allebei .avi geworden zijn, kun je ze dan makkelijker (lees: sneller :P) aan elkaar plakken?

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
yep, gewoon concatenaten :)

type movie2.avi >> movie1.avi

(in DOS uiteraard) en dan is het 1 film geworden

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
aha... kan dat dus ook met mp3s??

dus ik bedoel bijv.

dj_tiesto_1.mp3 >> dj_tiesto_1.mp3 t/m dj_tiesto_15.mp3?

Ik heb namelijk een lange mp3 file die ik in verschillende stukken wil knippen. Kan dat dan ook in DOS? Of heb ik daar een andere progje voor nodig...

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Op woensdag 26 december 2001 10:56 schreef da_rippah het volgende:

Ik heb namelijk een lange mp3 file die ik in verschillende stukken wil knippen. Kan dat dan ook in DOS? Of heb ik daar een andere progje voor nodig...
Eeeh, knippen is toch echt iets heel anders dan aan elkaar plakken, gebruik lekker cooledit of goldwave hiervoor.

Een .AVI kun je alleen goed aan elkaar plakken als ze beide van hetzelfde type zijn (bitrate, framerate en geluidsformaat). En dan zou het met een copy onder DOS niet goed werken, omdat de .AVI headers dan niet kloppen. Ook hier geldt weer dat het het beste kan in bijv. VirtualDub of andere videobewerkings programma's. Succes!

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1