Toon posts:

[win98]Alleen de eerst opgestarte PC ziet netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een thuisnetwerk op te zetten. De situatie op dit moment ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.thaxdesign.nl/~peter/netwerksituatie.gif

Ik heb alle kabels en netwerkkaarten goed aangesloten. De netwerkkaart geinstalleerd en extra TCP/IP en NetBEUI adapters geinstalleerd. Ook heb ik de TCP/IP Instellingen als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.thaxdesign.nl/~peter/netwerksituatie2.gif

Het probleem
Het probleem is, dat alleen de PC die als eerste is opgestart het netwerk kan vinden. Dus stel mijn computer start als eerste op, dan vind ik mijn pa en kan ik zijn printer gebruiken. Als ik dan bij mijn pa in Netwerk Neighborhood zit gaat hij heel lang zoeken, en na tijden resulteert dat erin dat hij zichzelf vindt.

Als het andersom is, dus m'n pa als eerste opstart, kan hij mijn dingen zien, maar ik hem niet, en dus zijn printer ook niet.

Ik heb nog even gezocht en vondt iets soortgelijks. Deze thread eindigde alleen met 'Problem solved' dus ik heb die gast ge'icqed maar nog nix teruggehad. Het heeft nl nogal haast dus plz help.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Kijk eens in settings van File en Printer sharing of daar iets van Browse Master op automatisch staat bij beide pc's.

Enne ik zou zelf Netbios eruitgooien tenzij je er een goeie reden voor heb om te behouden (handig voor dos-clients dat wel).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
het staat allebei op master ja.

interessant resultaat van de ping:

ping 192.168.0.2 (ip van andere machine)
======> gaat fout

ping localhost
======> gaat goed

ping 192.168.0.1 (ip van eigen machine)
======> gaat FOUT

dus blijkbaar heeft ie niet door dat zijn eigen IP 192.168.0.1 is ofzo?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Heel vreemd.
Zet browser master op automatisch. Probeer eens TCPIP opnieuw te installeren. Check of de netwerkkaartjes beide op dezelfde speed draaien (of ook automatisch). Heb je ook een verbinding naar internet met dat netwerk? Probleem met je hub of switch. Probeer eens een crosslinkkabeltje (kweet helaas niet hoe de draadjes dan moeten wezen).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.