Toon posts:

hdd vern**kt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het zit zo, op me 12gig hdd van seagate.
geformat en fdisk gedaan toen linux er op.
vondt linux nix dus eraf die zooi, maar hoe?

nou heb gewoon me win98 opstart disk er in gegooit en toen format deeed ie niet!! raar!! ik naar fdisk > beetje gerommeldt toen format maar schijf blijkt op eens maar 4 gig te zijn, echt raar, dus ik weer terug naar>>

fdisk beetje gezocht en geprobeert alles te verwijderen maar kan niet op een of andere manier door uitgebreiden partitie en die kan ik niet verwijderen door logisch station, en die geeft aan dat alle logische stations al verwijdert zijn.

nu hdd verrot? nee toch hoop ik.
weet iemand een oplossing? linux kom ik niet meer in is nu dus vern**kt. en staat geen windows op.

alvast bedankt.
T-lex

hoop dat jullie er uit komen anders vraag maar raak!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet eens niet je naam onder iedere post, dat is zo irritant

verder raad ik je aan je schijf te debuggen, dan ben je al je partities kwijt en kun je overnieuw beginnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 15:12 schreef terw_dan het volgende:
Zet eens niet je naam onder iedere post, dat is zo irritant

verder raad ik je aan je schijf te debuggen, dan ben je al je partities kwijt en kun je overnieuw beginnen :)
ben nu een maal netjes opgevoed, maar zal er voortaan om denken (me naam er onder)

en debuggen? hoe moet dat? programma nodig? ofzow...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 25 december 2001 15:15 schreef T-LeX het volgende:

[..]

ben nu een maal netjes opgevoed, maar zal er voortaan om denken (me naam er onder) dan heb je vast ook geleerd de FAQ te lezen ;)

en debuggen? hoe moet dat? programma nodig? ofzow...
UTFS, maar omdat het kerstmis is:

debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
[Q]

gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over

En voor alle n00bs: achter de termen die tussen [] staan moet enter komen.

probeer maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op dinsdag 25 december 2001 15:17 schreef terw_dan het volgende:

[..]

UTFS, maar omdat het kerstmis is:

debug
[FCS:200 400 0]
[RAX]
[0301]
[RBX]
[0600]
[RCX]
[0001]
[RDX]
[0080]
[e100 CD 13]
[P]
gebruik op eigen risico. schijf moet als pri master in het systeem hangen. (blijkt ook dat je 0080 kunt vervangen door 0081 en dattie hem dan als 2e schijf pakt. Maar hier twijfel ik over

En voor alle n00bs: achter de termen die tussen [] staan moet enter komen.

probeer maar eens.
faq is gelezen hoor wees maar nie bang.
maar omdat je het onder een brief ook doet....leek me netjes, en het HOEFT niet, mag dus wel.

en dat met debug en zow.. tik je in, in dos neem ik aan? maar daarna is je hdd toch nog we te gebruiken he? en daarna gewoon windows opstart floppy er in en gewoon zoals altijd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

er heeft in de Faq gestaan dat het zeer storend was om je username onder iedere post te zetten, kijk anders eens bij topics van 3 maanden geleden in het mededelingen forum..

maar wat je moet doen is je pjoeter in dos opstarten en dan debug in typen. dit is in principe een lowlevel format.

heb je chter nog garantie dan zou ik terug gaan.

mijn eigen Seagate is momenteel ook een beetje dood, maar ik ga niet debuggen, zit nog 2 jaar garantie op dus stuur ik hem terug na de standaard troubleshoot.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 15:46 schreef terw_dan het volgende:
er heeft in de Faq gestaan dat het zeer storend was om je username onder iedere post te zetten, kijk anders eens bij topics van 3 maanden geleden in het mededelingen forum..

maar wat je moet doen is je pjoeter in dos opstarten en dan debug in typen. dit is in principe een lowlevel format.

heb je chter nog garantie dan zou ik terug gaan.

mijn eigen Seagate is momenteel ook een beetje dood, maar ik ga niet debuggen, zit nog 2 jaar garantie op dus stuur ik hem terug na de standaard troubleshoot.
oke ga ik dat ff proberen, bedankt.

en over die naam er steeds onder, zal het niet meer doen vanaf nu.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op dinsdag 25 december 2001 15:51 schreef T-LeX het volgende:

[..]

oke ga ik dat ff proberen, bedankt.

en over die naam er steeds onder, zal het niet meer doen vanaf nu.
OK. Je bent vanaf nu de naam "tweaker" waardig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 16:16 schreef terw_dan het volgende:

[..]

OK. Je bent vanaf nu de naam "tweaker" waardig ;)
oke thnx, maar dat debuggen wil niet :( heb gedaan wat je zei ik naar dos , dan c:\>debug\
fcs:200 400 0\
....
..
. enz...
maar er komt opdracht of bestandsnaam is onjuist.

of hoe zit het dan met die enter? moet het met of zonder haakjes?

ik snap er echt niets van, ben niet helemaal thuis in dit gedoe zo als je merkt.

graag verder hulp gewenst, zou het echt minder vinden om me hdd te zien verdwijnen in de vuil verbranding.

Verwijderd

Debug???? Waarom wordt dat er bijgetrokken :?
Volgens mij zit je een Linux partitie te verwijderen met fdisk van dos,, tsja, die heeft daar troubles mee. Geef Partition magic ff een gooi die trekt hem wel leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 16:37 schreef ]NTT[ het volgende:
Debug???? Waarom wordt dat er bijgetrokken :?
Volgens mij zit je een Linux partitie te verwijderen met fdisk van dos,, tsja, die heeft daar troubles mee. Geef Partition magic ff een gooi die trekt hem wel leeg.
partition magic, maar ik heb alleen nog maar dos, geen andere os meer alleen nog een half brakke linux mandrake, (opstart scherm en meer ook echt niet) en ja je hebt gelijk die linux partitie die doet het hem, die moet weg, maar hoe :'(

Verwijderd

de bootdiskettes van pmagic mischien? Of om het nog makkelijker te maken (voor als je geen pmagic hebt of kan downloaden, legaal >:)) surf ff naar de site van seagate, meestal hebben fabrikanten een util om hdd volledig te wipen. Dan hoef je niet te gaan zitten klooien met debug.

Wat je ook nog kan doen is de install van mandrake weer opstarten,, op een gegeven moment kom je bij het gedeelte dat je je hdd kan indelen, flikker daar alles weg en breek de install af.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 21:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

D'er zitten een paar irritante foutjes in dat script. Doe het zo om de eerste sector te overschrijven met niksjes (null):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
debug <enter>
f 200 L200 0 <enter>
a 100 <enter>
mov ax,301 <enter>
mov bx,200 <enter>
mov cx,1 <enter>
mov dx,0080 <enter>
int 13 <enter>
int 3 <enter>
<enter>
g=100 <enter>
q <enter>

Wordt dit je te gek, zoek dan eens naar het progje genaamd 'Zapdisk' - doet precies hetzelfde.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 16:48 schreef DeBolle het volgende:
D'er zitten een paar irritante foutjes in dat script. Doe het zo om de eerste sector te overschrijven met niksjes (null):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
debug <enter>
f 200 L200 0 <enter>
a 100 <enter>
mov ax,301 <enter>
mov bx,200 <enter>
mov cx,1 <enter>
mov dx,0080 <enter>
int 13 <enter>
int 3 <enter>
<enter>
g=100 <enter>
q <enter>

Wordt dit je te gek, zoek dan eens naar het progje genaamd 'Zapdisk' - doet precies hetzelfde.
oke maar die " <enter> " tik je die zo in als daar staat, of druk je op esc voor de volgende regel, of gewoon door tikken, want als ik op enter klik gaat het niet goed,... komt er weer te staan van opdracht of bestandsnaam onjuist.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

niet om betweter te heten maaree...
fdisk> alle parities verwijderen
reboot
fdisk /cmbr 1

zeer belanrijk: zorg dat de enigste srijf in je pc is.

dus bootflop

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Topicstarter
oke, laat maar het is me gelukt, met de linux cd-rom, kwam op eens in een programma zo als partition magic, en toen was het zo gebeurdt.

dus bedankt allemaal, :)

Verwijderd

Ben je nou nog niet klaar,, sjees je had inmiddels al windows weer kunnen installeren >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 17:12 schreef ]NTT[ het volgende:
Ben je nou nog niet klaar,, sjees je had inmiddels al windows weer kunnen installeren >:)
ja zie hier boven ^^ , maar ben nu dus idd windows er weer op aan het zetten, lekker vertrouwdt, probeer linux wel weer is een keer, als ik er wat meer over weet.

Verwijderd

Topicstarter
nou, helaas moet ik dit topic weer voort zetten. d8 dat alles weer goed kwam maar niet dus.

hdd is weer goed dat wel, maare linux scherm bleef maar komen, beetje in bios gerommeld maar helpte nix.
2 maal geformat, en nog nix.

dus...linux mandrake er maar weer er op.
nu de vraag!! of jullie me willen helpen linux er af te halen op de goede manier, zonder dat ik weer in de prob's kom, en gewoon windows er weer op kan zetten.
Pagina: 1