http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=428445
Tsja, wat zal ik er eens van zeggen? Regelrechte flamebait?
Verwijderd
Jazeker.Op dinsdag 25 december 2001 14:50 schreef aad123 het volgende:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=428445
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vaster gespijkerd!Op dinsdag 25 december 2001 16:26 schreef botoo het volgende:
en een 0 er bovenop om 'm te houden waar 'ie hoort [me=11504]-1[/me] flamebait
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dit is héél duidelijk géén mening, maar het is wél een duidelijke flamebait.Op dinsdag 25 december 2001 17:19 schreef jelmervos het volgende:
Niks mis mee, gewoon zijn mening en niet aanstellen aub.
Virussen? Scan ze hier!
Idd.Op dinsdag 25 december 2001 18:03 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Dit is héél duidelijk géén mening, maar het is wél een duidelijke flamebait.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Noem jij dit geen mening????de Amrikanen zijn naar mijn mening zowieso veel te veel met het geloof bezig
Hij laat ff zien hoe erg hij het vindt. Prima toch?"God bless America" is zo'n typisch zinnetje waar van ga kokhalzen, maar aan de andere kant doen ze maar want voor mij bestaat ie toch niet
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Van beiden is het een goed recht om dat te zeggen, maar om dan over de ander heen te kotsen gaat _mij_ te ver. Ik ben zelf van mening dat je ieder in z'n waarde moet laten, inclusief degene die de reactie post. Maar wil hij van mij geen flamebait krijgen, dan moet hij wat mij betreft ook dat respect tegenover die anderen kunnen opbrengen.Op dinsdag 25 december 2001 19:55 schreef jelmervos het volgende:
Het is toch juist om te zeggen van voor mij bestaat hij toch niet?
Zijn genoeg mensen die zeggen voor mij bestaat hij wel.
Het kokhalzen is juist wat het bij mij nog een tikkie erger maakt.Over dat kokhalzen das misschien wel beetje overdreven maar ik kan mij daar echt niet aan storen hoor.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Die komt niet meer van de -1 flaimbait af. En terecht. Want hoewel dit een mening is, is dit ook een regelrechte flame.Beoordelingen: +1, -1: Flamebait, -1: Flamebait, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, 0: Gemodereerd, Totaal: -1 / 7x
*snifsnif*Op woensdag 26 december 2001 19:49 schreef nietzman het volgende:
overdrijven&aanstellen is ook een vak...
moraalriddertjes
Leg jij dan eens uit hoe jij de reactie ziet in het kader van de moderatierichtlijnen?Op woensdag 26 december 2001 19:49 schreef nietzman het volgende:
overdrijven&aanstellen is ook een vak...
moraalriddertjes
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Flamebait
Onder een flamebait verstaan we het flamen of het aanzetten tot een flame. Het gaat hier dan om grof taalgebruik of het doelgericht op de man spelen. Goed onderbouwde inhoudelijke kritiek is geen flamebait!, ook al ben je het er zelf niet mee eens. Het komt vaak voor dat reacties waarin mensen een goed onderbouwd standpunt innemen als flamebait gemod worden, omdat anderen bang zijn dat er een flamewar uit ontstaat. Dat is dus absoluut niet de bedoeling: met de oorspronkelijke reactie is immers niets mis.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ik vind dat iedereen die het zinnetje "God bless America" te pas en te onpas gebruikt het bovenstaande stukje maar eens moet lezen."Gij zult de naam van de HERE, uw God, niet ijdel gebruiken, want de HERE zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt" (Exodus 20:7).
PS: Ik ben zelf niet gelovig, maar ik heb uit pure interesse de bijbel dus wel gelezen. Ook heb ik er geen probleem mee dat Bush Al-Qaeda wil uitroeien.Gij zult niet doden. (Exodus 20:13).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Tuurlijk hij mag er neerzetten wat hij wil zolang het maar niet illegaal is. En ik moet zeggen dat dit geen warez oid betreft dus dat kan gewoon. Maar dat wil niet zeggen dat alles wat hij neerzet ook meteen een 4+ opleverd. Zijn reactie is voor americanen en mensen van geloof dermate kwetsend dat het toch echt niet vriendelijk overkomt. (nou moet ik er wel bij zeggen dat ik dus atheist ben)Ok maar ik ben gewoon wel van mening dat deze persoon dit wel neer mag zetten.
Het is toch juist om te zeggen van voor mij bestaat hij toch niet?
Zijn genoeg mensen die zeggen voor mij bestaat hij wel.
Over dat kokhalzen das misschien wel beetje overdreven maar ik kan mij daar echt niet aan storen hoor.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
quotje uit de FAQ:Op donderdag 27 december 2001 09:31 schreef Artwido het volgende:
Die user geeft gewoon zijn ongezoute mening.
Luid en duidelijk. Wat is daar nu weer mis mee?
Dat is er mis mee. Dat soort reacties horen niet zichtbaar te zijn voor iedere bezoeker en haalt het hele nivo van t.net naar beneden.-1 troll:ongezouten mening die grof/ongefundeerd is en onder de gordel.
-1 flamebait:grove opmerking die op een persoon gericht is.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
wh00tOp donderdag 27 december 2001 09:59 schreef botoo het volgende:
he he, Wauskes weet gelukkig wel waar de vinger op de zere wond gelegd moet worden.
+1 informatief&behulpzaam voor Waus
Verwijderd
Duh, alsof je karma krijgt voor je (inzichtvolle) reacties op TmF zekerOp donderdag 27 december 2001 10:27 schreef wauskes het volgende:
[..]
wh00t/me is karmawhore
Geen humorOp donderdag 27 december 2001 14:15 schreef TgF het volgende:
[..]
Duh, alsof je karma krijgt voor je (inzichtvolle) reacties op TmF zeker
Verwijderd
En daarbij, wauskes kent me, die snapte hem zonder smilie ook welOp vrijdag 28 december 2001 15:34 schreef Netman867 het volgende:
[..]
Geen humor, ohnee smily natuurlijk!
Verwijderd
Verwijderd
Op vrijdag 28 december 2001 16:33 schreef Otis het volgende:
sorry, ik rook even een christelijk bevooroordeelde klager.
En door geloof gemotiveerde klaagzangen liggen me altijd zo na aan het hart, dat weet je
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
Verwijderd
Er is een scheiding tussen kerk en staat. Wat jij als staatsvijand beschouwt moet je zelf weten, verwacht niet dat een normaal denkend mens het met je eens is.Op vrijdag 28 december 2001 17:43 schreef aad123 het volgende:
Mijn stelling: "Iemand die schopt tegen alles wat christelijk is, is een staatsvijand, want hij schopt tegen de fundamentele waarden van onze maatschappij."
Verwijderd
Verwijderd
Absolute onzin. We leven niet meer in de middeleeuwen, toen de maatschappij WEL was ingegeven door wat in dat werkje stond.Op vrijdag 28 december 2001 18:28 schreef aad123 het volgende:
Om te beginnen ben ik zelf atheïst, maar voor jouw is zo langzamerhand het christendom een soort heiligschennis, erg zielig. Overigens heb ik nergens beweerd dat kerk en staat niet gescheiden zijn. Wat ik wel beweer is dat alle waarden van de westerse samenleving zijn ingegeven door de bijbel, en als jij het nodig vindt om daar tegen te schoppen, schop je dus tegen je eigen historische achtergrond.
Grapjas. Noem ze eens, die 10 geboden. Ook die ene, over dat andere geloof e.d..En helaas voor jouw, de complete nederlandse wetgeving is in wezen gebaseerd op de tien geboden uit de bijbel.
Never stop seeking what seems unobtainable...
Verwijderd
Het was Mel Brooks (History of the world, part 1), geen Monty PythonOp vrijdag 28 december 2001 19:03 schreef aad123 het volgende:
Die tablet die hij liet kletteren heb je van Monty Python.
Geloven ZIJN sektes. Alleen omdat er meer dan een tiental mensen in geloven is het geen sekte meer?Verder vind ik het nogal vaag dat je mensen die iets geloven maar lukraak indeelt onder de noemer sekte.
Stom is het fenomeen dat je niet kunt spreken. Iedereen moet maar geloven wat hij/zij wil. Wat mij intens stoort is het feit dat dit persoonlijke iets zich uitbreidt tot het bekritiseren van andermans belevingswereld, onder de noemer dat het niet matcht met wat de gelovige denkt dat moet worden gevonden.Als ik zo je reacties eens bekijk ben je het kennelijk eens met diegene die de post heeft verricht, jij vindt geloof maar stom, en als het aan jouw lag moest geloof maar worden verboden, want je vindt er een terreur vanuit gaan. Leve de communistische maatschappij waar vadertje staat voorschrijft wat mensen mogen geloven, he.
Bij mij niet. Dus heb jij gelijk? Je mag ze walgelijk vinden, je mag zelfs ventileren dat je het walgelijk vindt, en je mag jezelf ook belachelijk maken door anderen een ANDERE MENING DAN DE JOUWE te ontzeggen, maar kom niet aan het zielig gegrien dat de moderators hier in touw moeten om meningen die niet stroken met jouw christelijke fuckmoraal naar beneden te modereren. Want dan wil ik ook nog wel even die draad nalopen en alle pro-christelijke meningen -1, troll geven.Ik ben er van overtuigd dat een zeer sterk beledigende reactie naar mensen met wat voor overtuiging dan ook niet op de FP thuishoort, en inderdaad, van dat soort reacties krijg ik kotsneigingen, en inderdaad, dat soort reacties vallen bij mij onder de noemer walgelijk.
Ik zie niet in wat voor waarde er gehecht moet worden aan het christelijke standpunt omtrent de genoemde punten. Ik haalde ze alleen maar aan omdat jij de onstervelijke woorden predikte dat onze samenleving is gebaseerd op de bijbel. Hilarisch was het zeker.En wat je aanhaalt over abortus en euthanasie zijn dan ook zeer terecht grote discussiepunten binnen de samenleving, vanuit christelijk oogpunt en vanuit rationeel oogpunt.
Discussieren met godsdienstwaanzinnigen is per definitie niet mogelijk. Wat was je punt ook alweer? Je was atheist geloof ik toch? Mag ik vragen waarom je je zo opwindt over de reactie die je aanhaalt in de 1e posting in deze thread?En verder, ga je eigen uitspraken absolute onzin noemen!
Dat is geen manier van discussieren. Jouw manier van discussieren is stellen dat de ander maar onzinnig wereldvreemd bezig is en er ook nog eens een aantal veroordelingen en waardeoordelen tussendoor te gooien.
Tja, de discussie liep behoorlijk hoog op, maar als jullie dit verder willen debatteren, zou ik zeggen open een draadje in W&L, zoals hiervoor ook al Thor genoemd. De discussie an sich vind ik wel interessant, maar /16 is idd niet echt de plek hiervoor.Op vrijdag 28 december 2001 20:12 schreef aad123 het volgende:
Inderdaad, het is eigenlijk jammer dat ik op het geflame van otis ben ingegaan.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
Het liefst in W&L, daar zakken de topics niet zo snel weg.Op zaterdag 29 december 2001 02:45 schreef aad123 het volgende:
Goed, zet is een topic in de SG of de HKof de w&L, wil wel eens een pittige discussie aangaan. Lachuh man.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Verwijderd
Tja, das ook een manier om je uit te drukkenOp zaterdag 29 december 2001 01:44 schreef ThaPimP het volgende:
MAMAMAMA FLAME BAIT.....
laat me niet lachen man... 1 post bla bla nee jij bent de man... jonge jonge... geeft iemand zijn mening, moet je kijken waar jij mee aan komt zetten... ik vind dat flaimbait hoor!!
denk dat ik dat ook maar even ga posten....
Verwijderd
Verwijderd
blaat blaat....Op zaterdag 29 december 2001 16:00 schreef TgF het volgende:
[..]
Tja, das ook een manier om je uit te drukken
Verwijderd
Mispoes. Even terug naar de ./16 essentie. Hij _moet_ nix zeggen. Hier wordt bekeken wat voor een eindscore een dergelijke reactie moet krijgen en moet je kunnen beargumeteren waarom. Hij mag tot een bepaalde grens op de fp roepen wat hij wil, maar hoe die reactie gemodereerd wordt bepaald hij niet.Op zondag 30 december 2001 04:42 schreef Qul het volgende:
Hij uit alleen zijn mening!!!
Dus hij moet iets zeggen wat jij wilt ?!?!?!?!
Denk eens logisch na!
I definitely recognize trout when I smell it.Op zondag 30 december 2001 04:38 schreef ThaPimP het volgende:
[..]
blaat blaat....![]()
Idd, en horen ook. Een zalm forel op het droge maakt rare geluidenOp zondag 30 december 2001 15:42 schreef KexDaFlex het volgende:
[..]
I definitely recognize trout when I smell it.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Kun je 'm dan nog wel eten, of smaakt hij dan slecht?Op zondag 30 december 2001 15:46 schreef testcase het volgende:
[..]
Idd, en horen ook. Een zalm op het droge maakt rare geluiden
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
Da's mooi, dan kunnen we dit onderwerp hier verder afsluiten, toch?Op zondag 30 december 2001 13:21 schreef aad123 het volgende:
Er loopt inmiddels een topic in WL:
[topic=364982/1/50]
Het barst van de forel, zelfs deze tijd van het jaar. En ze zijn werkelijk bijzonder smakelijk. Ik heb eventueel nog wel een leuk recept mocht je hem niet bij de staart willen vatten om links en rechts on je heen te slappen.Op zondag 30 december 2001 21:41 schreef TgF het volgende:
[..]
Iemand nog een restje forel, er schijnt genoeg te zijn
[..]
/me houdt niet van vis. Dat kruisje gaat vanzelf weg als je uitlogt.Op zondag 30 december 2001 21:41 schreef TgF het volgende:
Iemand nog een restje forel, er schijnt genoeg te zijn
goh, wat zou dat rode kruisje bij een bericht nu doen?
Euhm 't zal wel zijn omdat ik 1.5 jaar op een visafdeling heb gewerkt maar is dat niet best wel een zalmforel??? De meeste forellen zijn niet zo fel gekleurd als ik het me goed herinner?Op zondag 30 december 2001 22:26 schreef KexDaFlex het volgende:
[..]
Het barst van de forel, zelfs deze tijd van het jaar. En ze zijn werkelijk bijzonder smakelijk. Ik heb eventueel nog wel een leuk recept mocht je hem niet bij de staart willen vatten om links en rechts on je heen te slappen.
"""afbeelding"""
Daar hebben we de 12-jarige, levenswijze Qul weer...Op zondag 30 december 2001 04:42 schreef Qul het volgende:
Hij uit alleen zijn mening!!!
Dus hij moet iets zeggen wat jij wilt ?!?!?!?!
Denk eens logisch na!
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Hmm ok maar nou ga ik me serieus af vragen of jij beter bent. Ik bedoel je hebt positieve kritiek en negatieve kritiek. Ik heb Qul al eens vaker gezien hier en voor zijn leeftijd is hij toch niet zo dom hoor. Ik bedoel ik ben 20 en ik kan hem soms heel moeilijk bijbenen met zijn teksten. Hij stelt ze ook goed op. Maar om nou 1 foute reactie meteen als eindoordeel te gebruiken. Nee daar ben ik het zeker niet mee eens.Op maandag 31 december 2001 03:19 schreef Tachyon het volgende:
[..]
Daar hebben we de 12-jarige, levenswijze Qul weer...
Ooit eens gehoord van Kinderen. Dat zijn kleine mensen die nog moeten leren van hun fouten. Ik maak ze en jij maakt ze zeker weten ook. Maar omdat jij en ik (jij weet ik trouwens nog steeds niet) ouder zijn hebben we daar veel meer kans voor gehad. Maar als ik soms zie hoe raak hij uit de hoek komt vind ik het lang niet slecht. En ik moet toegeven dat jij in dat opzicht nog wel wat te leren hebt (en ik moet toegeven ik ook wel hoor)Op maandag 31 december 2001 03:32 schreef Tachyon het volgende:
Het is niet 1 foute reactie die me dwars zit. Het zijn er meerdere. Onder andere deze. Zomaar een greep.
Hij heeft gewoon een net iets te grote bek voor iemand van 12. En dat is niet eens persoonlijk bedoeld.
IMO moet iemand van 12 eerst eens luisteren naar wat anderen (lees: ouderen) te zeggen hebben voordat hij zijn mening gaat rondblaten.
Denk eens terug aan jezelf toen je 12 was. Was je toen ook zo bijdehand als Qul? Denk het niet...Op maandag 31 december 2001 03:42 schreef wauskes het volgende:
[..]
Ooit eens gehoord van Kinderen. Dat zijn kleine mensen die nog moeten leren van hun fouten. Ik maak ze en jij maakt ze zeker weten ook. Maar omdat jij en ik (jij weet ik trouwens nog steeds niet) ouder zijn hebben we daar veel meer kans voor gehad. Maar als ik soms zie hoe raak hij uit de hoek komt vind ik het lang niet slecht. En ik moet toegeven dat jij in dat opzicht nog wel wat te leren hebt (en ik moet toegeven ik ook wel hoor)
Euhm ik was nog veel bijdehanter voor zover ik het me kan herinneren. En je mag alles verwachten van kinderen alleen je moet niet denken dat ze het waarmakenOp maandag 31 december 2001 03:51 schreef Tachyon het volgende:
[..]
Denk eens terug aan jezelf toen je 12 was. Was je toen ook zo bijdehand als Qul? Denk het niet...
Maar ik ben het wel voor een groot deel met je eens hoor...Kinderen moeten nog veel leren in het leven. Het zou alleen mooi zijn als ze dat zelf eens zouden beseffen...
Maar ja, dat mag je van kinderen weer niet verwachten he? ...
Da's ook wel weer waar, maar soms vergeet ik dat even...En je mag alles verwachten van kinderen alleen je moet niet denken dat ze het waarmaken
Verwijderd
Da's de moderatie FAQ van TMF.Dit forum is er primair voor, om (mogenlijke) foute moderaties op T.net aan te geven, en/of hier eventueel over in discussie te gaan, en van deze discussies te leren.
Een korte maar duidelijk howto over modereren zelf is hier te vinden.
Als je hier een topic of een reactie meent te plaatsen, doe dit op een "nette" manier, mensen zijn dan bereidwilliger om eens te kijken naar hetgeen je op je hart hebt.
Vrijheid van meningsuiting wordt hier zeker wel gerespecteerd.
Het wordt wel gewaardeerd als je deze niet dwingend brengt.
Al surfend zul je snel merken dat topics over het algemeen niet al te lang serieus blijven. Dit heeft een verklaring:
Voordat TMF een vaste Mod had, was het een gerespecteerd feit, dat topics nogal snel off-topic gingen, maar even snel weer on-topic waren mocht dit nodig zijn. Gevolg was dat er een relaxte sfeer hing waarin iedereen elkaar respecteerde. Dit is met name de verdienste van de 'vaste bezoekers'.
De eerste vaste TMF Mod, * Jaymz is nog steeds van mening dat deze sfeer gehandhaafd moet worden, zolang als dit in redelijkheid gehandhaafd kan worden.
Het gevolg is dat topics hier (normaal gesproken) niet zo snel op slot gaan, en reacties niet zo snel worden aangepast / verwijderd worden, behalve wanneer er sprake is van een ideeën-thread.
Deze threads worden vrij kort gemodereerd; alles wat niet on-topic is wordt simpelweg verwijderd.
Rest mij, ook namens de vaste bezoekers (Molicesquad ), jullie hier een prettige tijd te wensen.
Samenvattend: "Het beleid, dat ben jij"
*Toevoeging:
TMF gebruiken als 'opstapje' naar Stuffis Generalis en/of de Tweakers Huiskamer, door hier onevenredig veel te posten, zal niet getolereerd worden.
Aangezien TMF niet supergroot is qua vaste actieve bezoekers is dit gedrag redelijk makkelijk vast te stellen.
Reken erop dat verdachte reakties zonder pardon getrashed gaan worden.
Toevoeging:
Het zal de vaste bezoekers niet ontgaan zijn dat * TgF in de vakantie van * Jaymz als vakantie Mod gewaakt heeft over TMF.
Zolang * TgF daartoe de rechten nog heeft zal hij * Jaymz assisteren bij het waken over TMF
Dat zou zo maar eens kunnen. Die zijn wat roziger i.h.a. Maar zalmforel of forel, voor * KeX is het allemaal visOp maandag 31 december 2001 02:55 schreef wauskes het volgende:
[..]
Euhm 't zal wel zijn omdat ik 1.5 jaar op een visafdeling heb gewerkt maar is dat niet best wel een zalmforel??? De meeste forellen zijn niet zo fel gekleurd als ik het me goed herinner?
Verwijderd
Daar sluit ik me volledig bij aan, pas op met vuurwerk want dat modereerd straks zo moeilijk.Alvast een prettige jaarwisseling * mede ./16-ers
Mag ik me hier bij aansluiten en iedereen een knallend 2002 wensenOp maandag 31 december 2001 16:58 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ik hou van dit forum.
Natuurlijk wenst /me ook alle TMF'ers, vaste, losse, af en toe bezoekende, af en toe klagende, af en toe meelezende en af en toe moddende, alsmede alle mensen die hier nog nooit geweest zijn een fastastisch nieuw jaar toe!
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verwijderd
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq