Net met kerst Civ 3 gekregen, maar als ik het op mijn computer (Athlon 550, K7m, 128 MB RAM, GF 1 SDR) opstart geeft het eerst geen beeld. Niet gewoon een zwart scherm, maar hetzelfde dat ik heb wanneer de computer uitgaat en het beeldscherm nog bezig is daar achter te komen: Je ziet hem de BNC poorten 1 voor 1 afgaan en vertellen hoeveel Hz. het signaal is. Als hij uitgaat krijgt hij geen signaal en staan er streepjes ipv waarden (dit is allemaal in zo'n config menuutje waarmee je instellingen verandert; ik heb een Iiyama Vision Master 403). Nu is het zo dat er voor het eerst qat mijn ervaringen betreft er geen streepjes staan maar 98.9 KHz. Hsync signaal, en 115 Hz. Vsync. Nu is dat nogal hoog bij mijn ervaringen, dus is dat het misschien? Maar hoe zorg ik er dan voor dat Civ 3 niet dat soort signaal geeft? Ik draai WinXP in 1280x1024, en als ik dat verlaag is er ook geen verschil....
heb je de goeie drivers voor je beeldscherm geinstalleerd?
plug&play drivers werken bijvoorbeeld niet.
als je gewone drivers niet werken kan je altijd nog ff de 1024*768@75Hz proberen die bij windows geleverd worden.
plug&play drivers werken bijvoorbeeld niet.
als je gewone drivers niet werken kan je altijd nog ff de 1024*768@75Hz proberen die bij windows geleverd worden.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
patch 1.16f downloaden en installen
kan dan in de .ini file resolutie en refreshrate instellen.
standaard start civ3 op in 1024X768 @ 100Hz 32bbp
kan dan in de .ini file resolutie en refreshrate instellen.
standaard start civ3 op in 1024X768 @ 100Hz 32bbp
Dat zal ik maar eens doen ja... Het staat nu gewoon standaard op 60 Hz., nooit de motivatie gehad daar wat aan te veranderen. Iedereen roept altijd dat je dan hoofdpijn krijgt, maar die mensen zijn wat mij betreft gewoon aan het menstueren...
Thanks gast die eerder dan ik reageerde maar waarvan ik nu lomp de naam kwijt ben! Ikm ga hem proberen, en vertel het resultaat ook wel even.
Pagina: 1