To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
tip van flip: Koop een snellere schijf, daar heb je veel meer performance wist bij ten op zichte van een nieuwe gekuidskaart!!
enne nog fijne feestdagen
enne nog fijne feestdagen
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Ten eerste , er zijn nog veel meer goede kaarten voor de pc hoor
niet alleen creative maakt die dingen, een heel goed voorbeeld daarvan is bv een Hercules Fortissimo 2 of MuseXL, beide zeer goede kaartjes. Heb hier zelf ook nog wel een ALS 4000 draaien in me netwerkserver dus eigelijk doet die verder nooit wat
(27 piek bij mediamarkt destijds
) Maareh, ik denk dat het maar een paar procentjes uit zal maken kwa cpu gebruik, in games dus zo goed als niets. Wat wel zo is is dat die ALS4000 chip natuurlijk niet dat je zegt goed geluid levert, kan je niet echt fatsoenlijk MP3 mee luisteren. Wat CPU gebruik moet ik wel aanmerken dat ik op mijn Cyrix M2 300 (233 mhz dus) met 64 mb een wat lager/trager geluid lijk te hebben dan normaal met die kaart, ik vermoed dus dat dit aan het cpu gebruik ligt, hij is dus deels softwarematig. Als je iets installeert ofzo gaat het geluid dus nog lager en slomer klinken. Mijn advies, haal voor tegen de 100 piek een Hercules MuseXL (heb ik hier in zitten) of een sblive 5.1. In de wat duurdere klasses, neem dan een hercules fortissimo 2 of sb audigy. Let wel: zonder leuke speakerset zijn die kaartjes weinig waard. Zelf ben ik heel tevreden over de FPS serie van Cambridge/Creative. Neem dan bv een FPS 1600 voor 179 piek. Kom je heel mooi mee uit
Als je dan nog eens besluit je systeem wat te verbeteren/vervangen kan je die soundcard + speakerset heel goed meenemen ook nog 
Conclusie: met een redelijk up to date cpu zal je er geen last van hebben, hoe trager deze word des te meer last je er van zal ondervinden... Je zal er dus wel iets van merken, maar geef niet teveel uit aan iets nieuws tenzij je van plan ben binnenkort je systeem te upgraden/vervangen zodatje die nieuwe mee kan nemen.
Edit: Typo
Conclusie: met een redelijk up to date cpu zal je er geen last van hebben, hoe trager deze word des te meer last je er van zal ondervinden... Je zal er dus wel iets van merken, maar geef niet teveel uit aan iets nieuws tenzij je van plan ben binnenkort je systeem te upgraden/vervangen zodatje die nieuwe mee kan nemen.
Edit: Typo
aha, die MuseXL die interesseert mij wel, zeker omdat deze 99 piek kost. Maar hoe is de CPU belasting van deze kaart tegenover een SB 5.1?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Pagina: 1