Toon posts:

Probleem bij installeren brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij mijn vader een liteon brander ingebouwd. Zet ik de computer opnieuw aan, gaat ie onwijs piepen en start niet op. Dus ik die brander weer los gekopeld, nog steeds piepen, daarna voor de zekerheid de dvd speler losgekopeld, nog steeds piepen. De dvd staat als master en de brander als slave op IDE 2. Op IDE 1 staat alleen de harde schijf. Kan iemand me helpen? Zou het geheugen kaartje kapot zijn?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

Hoicks

Techno!

druk al je kaarten eens goed aan.. en kijk of alle kabels goed vastzitten.

Je moet trouwens je brander en dvd speler even op onafhankelijke ide kanalen zetten, anders kan je problemen krijgen met disc to disc copy.

dus:
IDE1 master HD1
IDE1 slave dvd/cd-rom1
IDE2 master HD2
IDE2 slave burner

Verwijderd

Volgens mij zit de video-kaart niet goed in het slot, dus even goed de video-kaart goed in het slot drukken.

Verwijderd

Zet ook je burner op master op IDE2 zodat hij de eerste is die data krijgt, waardoor er bij mij in ieder geval veel minder CD verloren zijn gegaan.

En daarnaast kan je in de gebruiksaanwijzing van je MB kijken wat de piepjes betekenen, want er zijn verschillende piepjes. Kan nl ook zijn dat je Keyboard niet goed zit.

Suc6

Verwijderd

kabel verkeerdom? :+

Verwijderd

Misschien ff cmos clear, of ff al je ide kabels los halen en allemaal ff netjes opnieuw... wilt soms wel helpen.
Pagina: 1