ut in opengl, scrollwheel skipt wapens...

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:05
Als ik ut in opengl wil draaien, wat sneller en mooier is dan direct3D, krijg ik het probleem dat als ik met m'n scrollwheel naar het volgend wapen wil gaan, hij er eentje overslaat en dus naar de tweede gaat. Hetzelfde geldt voor vorig wapen scrollen, dan slaat ie er ook een open en gaat ie naar de tweede vorige, zeg maar...

Wie weet een oplossing?

Ik draai winxp nl en de laatste ifeel mouseware van logitech met de games reg patch...

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[niet goed gelezen]

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:52
en in direct3d skipt ie geen wapens?

• gabberjoost
Op dinsdag 25 december 2001 16:08 schreef RaVeNgEr het volgende:
en in direct3d skipt ie geen wapens?
nope, in direct3d werkt het allemaal prima, alleen haal ik dan geen 200 fps >:) ;(

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 21:30
Speel je niet perongeluk instagib? :P

Feyenoord!

• gabberjoost
Op dinsdag 25 december 2001 16:17 schreef -Outlaw- het volgende:
Speel je niet perongeluk instagib? :P
Hehe, lol
Nee, dat was geen instagib :)

• Outl@w
Speel je ook wel es TO, ik meen dat ik wel es een gabberjoost frag :P

Feyenoord!

• gabberjoost
Op dinsdag 25 december 2001 16:25 schreef -Outlaw- het volgende:
Speel je ook wel es TO, ik meen dat ik wel es een gabberjoost frag :P
Jah, ik speel vrij veel to.
En ik ken me herrineren dat ik wel eens een outlaw frag, maar ik denk niet dat die naam uniek is...

En hij skipt dus ook een wapen in to, als ik die in opengl draai. In direct3d dus niet...

• Outl@w
Op dinsdag 25 december 2001 16:28 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Jah, ik speel vrij veel to.
En ik ken me herrineren dat ik wel eens een outlaw frag, maar ik denk niet dat die naam uniek is...

En hij skipt dus ook een wapen in to, als ik die in opengl draai. In direct3d dus niet...
Heb je niet persoonlijk ingesteld dat ie naar het beste wapen scrolt? Ik draai ook openGL maar heb nergens problemen mee..

Het lijkt me idd een zeer iritant probleem.

Feyenoord!

• gabberjoost
Op dinsdag 25 december 2001 16:33 schreef -Outlaw- het volgende:

[..]

Heb je niet persoonlijk ingesteld dat ie naar het beste wapen scrolt? Ik draai ook openGL maar heb nergens problemen mee..

Het lijkt me idd een zeer iritant probleem.
Nee, niet dat ik weet...

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 20:57

Fuelke

Forza Ferrari

Heb ook een dergelijk probleem maar dan in Half-life, daar slaat ie ook een wapen over in OpenGL mode, eens proberen of dat ik Direct3D ook zo is

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• gabberjoost
damn, net heel ut en to opnieuw geinstalleerd en nog steeds het zelfde probleem.
In opengl gaat hij twee wapens verder bij 1 scrollwheel tikje omhoog... :(

Verwijderd

Ligt het niet aan de muis ??
Stom antwoord mischien
Maar je kan bij mijn logitech-muis instellen wat de scroll moet doen als ik een klikje naar beneden doe (scrollformaat heet dat)
Wie weet.......... ;)

• gabberjoost
Op dinsdag 25 december 2001 19:21 schreef gizmo_1309 het volgende:
Ligt het niet aan de muis ??
Stom antwoord mischien
Maar je kan bij mijn logitech-muis instellen wat de scroll moet doen als ik een klikje naar beneden doe (scrollformaat heet dat)
Wie weet.......... ;)
Nee, ligt niet aan de muis. Want als ik tussen d3d en opengl schakel, verander ik nix aan de muis, terwijl die in opengl wel 1 wapen skipt...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Misschien intussen iemand al een oplossing gevonden?

Verwijderd

Misschien in je muisopties bij knoppen scrollformaat op 'geen' zetten?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
probeer bij je mouse settings een om ms Office comp. scroll aan te zetten, 1 line per scroll en scroll only in active window.

(als je die opties hebt maar dat is meestal wel het geval)

succes

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

op ms office comp. werkte de hele scroll bij mij in UT niet meer.

Verwijderd

Nou als ik dus het scrollformaat op "geen" zet, werkt het inderdaad zowel in OpenGL als in D3D :). Die MS-Office comp. optie maakt geen verschil. Het scrollformaat maakt voor D3D niet uit. Voor OpenGL moet ie echt op "geen" staan wil UT normaal wapens selecteren. Maar nu is het probleem dus dat als ik UT ga spelen eerst het scrollformaat op "geen" moet zetten, want anders kan ik in windows niet meer scrollen. Is hier iets aan te doen?. Het lijkt mij een driver probleempje, misschien een registerwaarde veranderen? Ik het trouwens een logitech mouseman dual optical met de 9.42.1 drivers.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Ik had dit probleem ook, maar nu is het weer weg. Ik heb m'n hele Pc namelijk opnieuw geinstalleerd.

Het enigste verschil met de vorige installatie is dat ik mouseware niet heb geinstalleerd. Nu werkt alles prima, dus ik ga er van uit dat het aan mouseware ligt.

-edit-

Ik kan me ook herrinneren dat er een patch was van logitech die de compatibiliteit in sommige spellen verbeterde. Ik heb deze patch nooit geprobeerd, maar hij schijnt goed te werken.

Als je iets doet, doe het dan goed.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

Termy

valt er nog wat te fragge?

dat probleem had ik ook, maar bij mij lag het niet aan de driver maar aan de muis.

met logitech muisware (:r) deed de hele muiswiel debiel (niet alleen scrollen, ook de knop zelf) maar zonder de drivers had ik last van mouseaccel. die ik niet uit kon zetten. na de winxpmouseaccel fix heb ik de logitech zooi eraf gegooid en nu muis ik weer heel relax (in alle opzichten).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Vreemd dat als je het scrollformaat op "geen" zet je dan helemaal niet meer kan scrollen in windows, bij mij werkt dat namelijk gewoon perfect. wat ik me nou afvraag is of het probleem van de topicstarter nou is opgelost.

Verwijderd

Ik kan een paar dingen bedenken:
- Logitech mouseware 'end tasken'
- Met Tweakui MS Office mousewheel gedoe uitzetten
- DirectInput in UT aanzetten

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

bij de nieuwste mouseware heb ik dus in CS dat ik scrole formaat op none moet zetten anders slaat ie idd dingen over, en dan idd doet ie het in windows niet meer goed :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15
ik heb ook ooit scroll probleem gehad in UT, probleem opgelost door logitech software te 'end tasken'
Pagina: 1