MSI K7T 266 Pro2-RU + AMD XP 1800+ boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 09:00
Ik weet dat ik de search moet gebruiken maar dat heb ik al gedaan en er kwam niet iets naar boven wat mij echt hielp.

Ok Ik heb bij eynstein het volgende besteld:
MSI K7T 266 Pro2-RU
AMD XP1800+
512MB Dane-Elec

Toen ik alles thuis had natuurlijk als een bezetenen (ofzoiets) alles in elkaar gezet natuurlijk wel met de nodige voorzichtigheid.

Toen alles in elkaar zat opgestart en de D-leds geven aan dat de CPU dood is ((%^$&#^%#$%)censuur). Ik heb de BIOS al gereset maar dat heeft geen baat iemand nog een idee wat ik kan doen dit is namelijk geen leuk begin van kerst.\
Al vast bedankt.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Abbadon
  • Laatst online: 22-08 17:07
Zou de koeler er eens afhalen om te kijken of je een beschadiging ziet. Zo nee, cpu en koeler opnieuw plaatsen (en niet als een bezetene ;) ) en weer eens proberen. Lukt 't niet dan heb je waarschijnlijk pech. Denk wel om de geleidingsprut/pad.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Tijntje
  • Laatst online: 20-08 09:00
Ik heb de CPU er al afgehaald en er is niks te zien of te ruiken. Ik merk wel als ik de hendel van de socket gebruik dat deze halve wegen als het ware knakt (op een hoek van 45 graden van het MB) alsof er een pinnetje van de CPU klemt.

EDIT: er zit prut op en een Spire cooler die afdoende groot zou moeten zijn.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Valt ie wel helemaal in het slot kijk eens in het boekje hoe je de CPU moet plaatsen :Y)

Verwijderd

Zelfde had ik met mn MSi K7T266 Pro 2.0 en XP1600+ :

4 rooie lempkes

zelfs omgeruild voor een nieuwe MSI !!

deze deed weer hetzelfde...

bleek het uiteindelijk de voeding te zijn, de splinternieuwe CWT 300 Watt voeding werd door de MSi niet gepruimd ! Ik sloot ff een ouwe 235 Watt voeding aan, hoppa draaien !

check dus ff met een andere voeding !

Verwijderd

zelfde probleem met msi bord en xp1800 4 rode lampjes, alles gecheckt, geen effect. xp1600 geplaatst en het spul draait als een speer? proc terug gestuurd, want volgens boekje kapot. mailtje ontvangen dat de proc werkt, heb hem nog niet terug :(
hopelijk doet hij het weer? zal nog even proberen om het bord te resetten, als dat niet werkt mailtje richting msi.

Verwijderd

Probeer eens een bios update.
Pagina: 1