Toon posts:

Photoshop -> plaatje uitsnijden en wegvagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een nieuwe site een beetje vage style maken..de bedoeling moet zijn..
witte achtergrond, main site opzich in een kleine table in het midden van de pagina.. deze table moet grijze borders hebben maar niet zomaar van die strakke rechte borders maar beetje vaag achtige rondige lijnen..

nu heb ik een foto die wil ik vervolgens zo krijgen..: de foto bijna helemaal wegvagen, de borders houden en die beetje 3d grijs maken, border moet donkerder zijn dan wat binnen in de border zit.

heeft iemand ideeen hoe ik die kan bereiken? ik ben zelf best nieuw met photoshop en al maar heb gezocht op fotosoep en designs by mark maar kan geen geschikte tut hierover vinden..
weet iemand hoe ik dit effect zo ongeveer kan bereiken?

plaatje uitsnijden lukt wel alleen wat daarna moet gebeuren wil niet lukken

Verwijderd

wegvagen als n soort gradient of nie?
snap t nie echt..

Verwijderd

Inderdaad, probeer 't eens opnieuw uit te leggen want hier kan ik echt niets van maken, sorry.

Verwijderd

Topicstarter
k was ik al bang voor..
ik heb gewoon een foto van mezelf in volle kleuren..
soort pasfoto
maar uiteindelijk wil ik daar een redelijk donkere border om heen en het midden van die foto lichter gemaakt maar uiteindelijk moet alles op grayscale .. dus zwart wit ongeveer (met alle kleuren daar tussen in ook..

de foto moet dus worden vervaagd maar de oorspronkelijke verhoudingen tussen licht en donker moeten blijven..
maar de foto moet niet meer herkend kunnen worden.. dwz het hoofd op de foto moet vaag worden .. beetje uitgelijnd met heele lichte kleuren waardoor je niet meteen het patroon zelf in het hoofd ziet maar meer de vorm en licht-donker verhoudingen..

ik hoop dat het zo beter is uitgelegd.. ? :D

Verwijderd

als u de foto even neerzet, dan kunnen we er wat mee doen misschien.

Maar dan is de kans dat we je herkennen natuurlijk wel heel groot dus als ik jou was zou ik er nog even over nadenken...

( ;) )

Verwijderd

lol , ik snap er nog geen ruk van :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www24.brinkster.com/f0rc3d/tweakers_img8.jpg
bedoel je zoiets?
sorry als er nix van klopt, ben nog wat slaperig :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 14:44 schreef f0r.c3d het volgende:
[afbeelding]
bedoel je zoiets?
hmm ik weet niet wat dit oorspronkelijk is maar idd het moet even vaag zijn..
alleen dan zwart - wit kleuren ..
wat betreft foto tis gewoon een normale pasfoto

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik denk dat ik het al heb gevonden..
met SKETCH->BAS RELIEF en vervolgens img grayscale maken kwam ik een heel eind.. .:)

Verwijderd

beetje experimenteren wil nog wel eens helpen :)

edit:
f*ck wat krijg je weinig bandbreedte bij brinkster per dag ;(

Verwijderd

Eerste vraag 14:06.
Zelf opgelost 14 :49.

Tussentijds 7 maal site check a` 2 min.

Soms helpt het echt om eerst zelf wat uit te proberen,mooi z/w maken doe je met [desaturate] trouwens.

Verwijderd

"desaturate" The quick fix idd ;)

Probeer het eens met de Channel Mixer + zwart/wit optie aan.
9 van de 10 keer lijkt het helemaal nergens naar met desaturate IMO. Je bent miss wat langer bezig maar je hebt veel meer invloed over het eindresultaat.

Verwijderd

Okay dat was stap 1, maar je bent nooit tevreden, dus daarna de puntjes op de "i" zetten natuurlijk, en dat kun je met héél veel dingen doen. :)

Verwijderd

Bedoel je zoiets :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~amhao000/01.jpg

Als dit is wat je zoekt, geef een gil dan leg ik het uit.
Pagina: 1