Promise Fasttrack 100 + W2k sluit raar af

Pagina: 1
Acties:

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-04 13:24

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
( :9 Ik heb de search al gebruikt)

Ik heb twee machines met daarin een Promise Fasttrack 100.

De een is een omgebouwde Ultra 100 de ander is een onboard Lite versie.

Ik heb op beide machines W2k Pro staan.

Het volgende treed op als ik de machines afsluit. Je hoort de HDD een keer of vier down en weer opspinnen. Dan sluit Windows pas af.

Ik vind het zelf nogal een eng gehoor. Hebben meer mensen daar last van? Kan het kwaad? Is er een oplossing voor?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik kan me toch niet voorstellen dat er geen mensen zijn met een Fastrack 100 en W2k Pro?

Of is iedereen nog een beetje duf van de kerstdagen :P

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik heb inmiddels op de omgebouwde Ultra 100 nu twee keer Maxtor 40 GB ATA133 hangen en daar is het probleem weg.

Het lijkt er dus op dat het een probleem is met ATA66< schijven.

Verwijderd

Hmm ik had dit ook onder windows 2000 met mijn highpoint controller. Nu ik naar XP ben overgegaan heeft zich dit niet meer voorgedaan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb hetzelfde als ik ga rebooten met een Seagate Barracuda III. Dan hoor ik ineens een "wheeee, spinup, wheee" geluidje, iemand die weet wat dit moet inhouden?

Verwijderd

'k had precies hetzelfde. Overigens heb ik ACPI uit, expres, dus dat kan schelen: maar nu, na een reïnstall
edit:
van w2k
is het weg :? . Heel raar inderdaad allemaal...

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik heb inmiddels XP ook geprobeerd zelfde probleem. Zoals JGC al zei whee spinup whee spinup...en dat een keer of vijf.

Ik heb dit met zowel 2 x WD 102AA ATA66 en 2 x IBM DJNA 371350 ATA66. Op beide controllers.

Ook maakt het niet uit of ik de orginele Lite bios gebruik of de gehackte full bios (thnx JGC :) )

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik heb precies hetzelfde probleem met een Promise Fasttrak66 controller kaartje onder XP. Heb hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden. Onder W98 had ik het probleem niet. :?
Als iemand suggesties heeft hoor ik dat graag.

PSN-id: Chrasher

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik ga Promise wel een mailtje sturen. Hopelijk gaan ze niet om mijn serienr vragen :)

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 17:58

voz

De echte kenner

Dit heb ik ook gehad met een (omgebouwde) fasttrak66 en driver versie 2.00.xx en 2x IBM DJNA351520 harddisks. Toen heb ik driver 1.33b42 geinstalleerd en het probleem was over. Ik heb lang gezocht naar een andere oplossing maar die heb ik niet kunnen vinden. Ik heb geen performanceverlaging kunnen meten met de oudere drivers. De drivers kun je vinden via driverguide.
Ik had trouwens het probleem zowel in windows 98, 2000 en xp en gebeurde vanaf het moment dat het opnieuw geinstalleerd was. Het vreemde is dat met mijn nieuwe maxtor d740x schijven het probleem zich niet voordoet.
Het is dus blijkbaar een driver/harddisk combinatie wat het probleem geeft.

Systeemspecs
PV Installatie

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 17:58

voz

De echte kenner

Ik zie trouwens dat het meer voorkomt met IBM schijven en met de maxtor 40gb ATA 133 (die ik dus ook heb) niet. Misschien een beetje brakke IBM firmware ofzo? Blijft het alleen vreemd dat het probleem met de oude drivers weg is.

Systeemspecs
PV Installatie

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tis dus niet IBM of Maxtor alleen, ook Seagate. Heb een Barracuda III en IV in RAID-1 hangen, en ze maken geen mooie muziek als ik een reboot doe :(
Pagina: 1