[Freesco] Outlook express kan niet verzenden?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik krijg na het installen van freesco op mijn netwerk de volgende error bij het versturen van outgoing mail:

"kan het bericht nietversturen omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mail adres is <niet@belangrijk>. Onderwerp: <niet belangrijk>, Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: 'SMTP', Reactie van server: '550 You are not allowed to send mail to <niet@belangrijk>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79"

Ik denk dat het gewoon aan de poort ligt, maar hoe moet ik die dan precies openen bij FreesCo?

Ik bedoel, welke line moet ik dan invoeren in (bijvoorbeeld) het web-control panel?

Overigens kan ik niet goed zien welke poorten er al zijn ingesteld in het webpanel, of komt dat omdat de standaard poorten daar niet worden getoond?

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Hmmm, volgens mij is dat niet FreeSCO hoor...

Zeker niet omdat het van 'binnen naar buiten' is. Dat werkt altijd wel soepel met FreeSCO.

Ditzelfde heb ik ook gehad, maar dan met de e-mail account van mijn werk.
Daarmee kan ik de SMTP niet gebruiken om buiten het domein van mijn werk e-mail te versturen (tegen spam-relay etc).
Dan krijg ik precies dezelfde foutmelding.

Kan het zijn dat ze bij Chello je account verkeerd hebben ingesteld? Heb ik ook al 2 keer gehad bij Sjellow. :(

Zo prettige kerst verder, ik gaat weer naar den familien toe. :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• SEFje
Op dinsdag 25 december 2001 14:01 schreef DarkHelmet het volgende:
Hmmm, volgens mij is dat niet FreeSCO hoor...

Zeker niet omdat het van 'binnen naar buiten' is. Dat werkt altijd wel soepel met FreeSCO.

Ditzelfde heb ik ook gehad, maar dan met de e-mail account van mijn werk.
Daarmee kan ik de SMTP niet gebruiken om buiten het domein van mijn werk e-mail te versturen (tegen spam-relay etc).
Dan krijg ik precies dezelfde foutmelding.

Kan het zijn dat ze bij Chello je account verkeerd hebben ingesteld? Heb ik ook al 2 keer gehad bij Sjellow. :(

Zo prettige kerst verder, ik gaat weer naar den familien toe. :)
Tja, ik weet niet, maar voorheen werkte outlook express gewoon prima, en hij kan dus wel e-mails van het net af plukken...

vaagz0rs :(

• SEFje
niemand?

Verwijderd

hoi bas >:)

ja DarkHelmet heeft me overgehaald ook freesco te draaien. Werkt perfect. ff over je probleem je krijgt antwoord van de server dus denk ik dat het een mailserver probleem is. Zelf gebruik ik ook outlook / freesco nog nooit problemen gehad

[tiepvout]

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Tjek dit:[topic=359558]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:21
Het is niet toevallig gewoon een probleem met de mailserver van chello? Dat die raar doet ofzo?

Verwijderd

Ja denk ook dat het aan Chello ligt, want die mailserver gebruik je vooral NIET als je een eigen mailserver draait.

• SEFje
Op woensdag 26 december 2001 15:36 schreef InSaNe400 het volgende:
Ja denk ook dat het aan Chello ligt, want die mailserver gebruik je vooral NIET als je een eigen mailserver draait.
nope, het was hetzelfde probleem als bij francois, ik moest alleen mail.chello.nl veranderen in mail.a2000.nl, wat ik als hostname had opgegeven bij mijn router ;)

nou ja, het werkt nu iig, bedankt voor de hulp mensen.
Pagina: 1