Toon posts:

SB Audigy + Win2k = geen SB16 emulatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen vrijdag een SB Audigy gehaald en ik draai dus Win2k, maar de SB16 emulatie drivers werken niet onder Win2k.

Heeft iemand een andere manier om SB16 emulatie werkend te krijgen? Ik heb namelijk nog een hele stapel spellen van vroeger die allemaal onder MS-DOS werken (WarCraft II, Mortal Kombat, Rise of the Robots, Earthworm Jim, etc).

Verwijderd

euhmm... hoe wil je uberhaupt die MS DOS spelletjes onder win2k spelen?
Die heeft immers geen echte DOS meer!

Zal ook wel de reden zijn dat die SB16 emulatie niet werkt.
Want voor zover ik weet ondersteunt de Audigy dat nog wel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 13:48 schreef PsyFlux het volgende:
euhmm... hoe wil je uberhaupt die MS DOS spelletjes in win2k spelen?
Die heeft immers geen echte DOS meer!
Vanuit de DOS-Shell werken ze nog prima. Voor de echte hardnekkige gevallen heb ik pas Virtual PC aangeschaft, werkt ook helemaal top.

Verwijderd

hm, ik heb anders nog geen enkel MS-DOS spelletje met de emulator aan de gang gekregen. Ze lopen allemaal vast bij DOS4GW of beginnen te zeiken over het conventioneel geheugen. Maar goed, als dat het probleem niet is dan zou ik het ook niet weten.

Verwijderd

Hmm, onder win9x heb ik met m'n audigy ook geen sb16 hoor?! Of ligt dat dan aan mij?!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 14:07 schreef Flipke het volgende:
Hmm, onder win9x heb ik met m'n audigy ook geen sb16 hoor?! Of ligt dat dan aan mij?!
Bij jou zou het gewoon moeten werken. Je hebt op de CD die je erbij krijgt een directory 'DOSDRV', daarin heb je een aantal talen staan, daar kies je er eentje van en dan eventjes dubbelklikken op SETUP.EXE et voila. :)

Verwijderd

Probeer eens ntvdm-sound ofzoiets. Te vinden op www.sourceforge.net
Pagina: 1