Veilige modus na upgrade Duron>Athlon

Pagina: 1
Acties:

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Topicstarter
1e Kerstdag, een mooie dag om je computer te upgraden, nietwaar?

Ik dus de Duron 700 en de Coolermaster eraf gehaald en de Athlon 1200/200FSB en de Thermaltake VolcanoII erop gezet.
Volgens de ViaHardwareMonitor loopt dat allemaal soepeltjes en wordt niet (te) heet. 44 graden zo'n beetje. Het zit op een Abit KT7-RAID met de meest recente BIOS en de proc wordt correct herkend.

Verder heb ik dus niets aan mijn systeem gewijzigd, maar toch komt hij niet verder dan even de cursor tonen vlak voordat de desktop zou moeten verschijnen. De cursor is op dat moment ook nog te bewegen met de muis, maar hangt na een seconde of 3 (ook als ik niets doe). Ik kan alleen opstarten in veilige modus, maar kan nergens een hardwareconflict o.i.d. vinden.

Iemand een nuttige suggestie?

Verwijderd

windows wel opnieuw geinstalleerd ?

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Waarom zou ik Windows opnieuw installeren? Dat hoeft toch niet als je er alleen maar een nieuwe processor in prikt?

Verwijderd

Voltage of een instelling in je BIOS verkeerd? Misschien is je CPU voltage te laag.

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Dat heb ik met mijn pc ook gehad toen ik een voodoo 2 erin had gezet, ik tikte mijn naam en wachtwoord in en dan zag de system tray opvullen en in 1 keer stopte alles(liep gewoon vast)
Wat je kan proberen is je kaarten die in agp en pci sloten zitten er uit te halen en dan weer aanzetten en als die het dan wel doet dan weet je waar het aan ligt(meestal aan de videokaart of geluidskaart).
Dus gewoon bv: je geluidskaart eruit halen en dan aanzetten en kijken wat ie doet.

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Is door het BIOS op de (volgens mij) correcte 1.85V gezet.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Windows opnieuw installeren is toch wel aan te raden hoor als je je proc upgrade. Er zijn toch wel kleine aansturingsverschillen ofzo tussen een duron en een athlon. Met reinstallen ben je gelijk van al deze problemen af.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Standaart voltage van alle athlons 1000+ is nog steeds 1,75v

Het is ook absoluut niet noodzakelijk om windows er opnieuws op te zetten

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Eh... klopt inderdaad: hij stond in het BIOS automatisch op 1,75V, maar de ViaHardwareMonitor (VHM) gaf 1,85 aan. Nu staat hij op UserDefined 1,75, maar VHM geeft nog steeds 1,85V aan. Strange...

Verwijderd

voor AMD waren er eerst patches om problemen te voor komen, nu schijnt dat niet meer nodig te zijn. Kijk voor de zekerheid toch even in de Microsoft Knowledge Database met een zoekaktie of het probleem bekend is.(ik heb het zo voor een P133 naar een AMD 500 MHz kunnen oplossen).

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Hmm, wat voor voeding heb je?? Het klink namelijk net alsof je voeding het net niet meer trekt... Duron's verbruiken minder dan Athlon's en al helemaal als je een 700 verwisselt voor een 1200...

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• RestlessCitizen

RestlessCitizen

Topicstarter
Met de voeding zit het wel goed: 300 Watt in een Aopen HQ08-kast.
Pagina: 1