TP-Link hub probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hier 3 pc's, een duron (Realtek 8029), een celeron (Realtek 8029) en een cyrix (NE-1000). De Duron en Cyrix zitten op een coaxlijntje met elkaar verbonden en kunnen elkaar pingen enzo. De celeron is via een UTP kabel door de muur verbonden met een hubje, een TP-Link TL-HP8M met coax. De celeron is onbereikbaar vanaf de Duron en de Cyrix en vice versa. Het IPX frametype staat op alle pc's op Ethernet 802.3 (staat ook op de doos van de hub), de Subnetten zijn overal 255.255.255.0, de ips lopen van 192.168.0.1 - 0.3. De kabel van de Celeron zit op de hub aangesloten, het lampje brandt constant, maar het BNC lampje flikkert alleen bij traffic.
Ik heb geprobeert om alle pc's via de hub te laten werken maar dat werkte ook al niet :(
Op alle pc's is NetBEUI en "bestands en printerdeling" geinstalleerd.

Ff samenvatting:
Duron: Win2kPro, Realtek 8029 coax
Cyrix: Win98se, Novell NE-1000 coax
Celeron: win2kpro, Realtek 8029 utp
Hub: TP-Link TL-HP8m. De site van de fabrikant is http://tp-link.com.cn maar daar werd ik ook al niet veel wijzer.

Is mijn hub kapot of heb ik een andere probleem?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

De UTP kabel lijkt me dan goed . . . anders zou dat lampje op de HUB niet gaan branden.

Heb je al eens geprobeerd om die andere W2K bak die nu op COAX draait via UTP aan de HUB te verbinden? Als dat wel werkt, dan zit het in de HUB. Op de een of andere manier "routeerd" die dan niet van COAX naar UTP (routeren is hier een beetje vaag want het is geen router . . . ander woord kon ik even niet verzinnen :) ).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb ik ook al geprobeert, met als gevolg dat alle pc's voor elkaar onbereikbaar waren

Verwijderd

Ik heb ook zo-iets gehad, ike had de server aan de coax en workstations aan de utp de werkstatons die ook aan de coax hingen konden de server wel zien en de aan de utp niet, heb toen de server aan de utp gehangen en het probleem was opgelost :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 14:05 schreef DJ het volgende:
De UTP kabel lijkt me dan goed . . . anders zou dat lampje op de HUB niet gaan branden.

Heb je al eens geprobeerd om die andere W2K bak die nu op COAX draait via UTP aan de HUB te verbinden? Als dat wel werkt, dan zit het in de HUB. Op de een of andere manier "routeerd" die dan niet van COAX naar UTP (routeren is hier een beetje vaag want het is geen router . . . ander woord kon ik even niet verzinnen :) ).
Dit is niet altijd waar, als pen 1 & 2 goed zijn aangesloten gaat het lampje op hub of NIC (weet niet meer branden) maar de andere kant niet, en als je het andere paar ook aansluit gaan ze aan bijde kanten branden.