[MOD] Verwarmde muis [50kB]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lekker warme muis gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/~sjoerd/muis.jpg

Een echte logitech muis. Deze muis is rijkelijk voorzien van lege ruimte en was op het moment van modden niet in gebruik, wat hem uiterst geschikt maakte om verwarmd te worden in deze koude tijd van het jaar.

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/~sjoerd/verwarming.jpg

De verwarmingselementen zijn potloodstiftjes. Ik had eerst onderin de muis een verwarmingselement geplaatst, maar dan wordt alleen je palm warm en ik had juist last van koude vingers.

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/~sjoerd/closeup.jpg

Dus heb ik bovenin, bij de knopjes, een tweede verwarmingselement gemaakt. Hij zit vastgesmolten. Dat gaat heel makkelijk door de stroom op te voeren boven de 0,8 ampere, dan smelt het overal doorheen.

Afbeeldingslocatie: http://sjoerd.phoenixstam.org/~sjoerd/stroom.jpg

Maar bij 0,6 ampere wordt je muis lekker warm. Plastic geleid niet zo goed warmte, dat is wel jammer. En er zitten extra voedingsdraadjes aan. Maar verder heb je nooit meer koude handen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
oplossing een muismet verwarming ik hebaltijd kouwehanden :) wat hebje allemaal nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
haha lol. Grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 16:32

Epsilon

hmmz
dat is nog es origineel
alleen ik heb altijd last van zweethanden onder CS, en dan heb ik eigenlijk alles behalve verwarming nodig.
Maar gewoon in windhoos heb ik ook in de zomer koude vingers, dus het heeft weinig met het koude weer te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook de kachel wat hoger zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Leuk man!!
Maar post eens een pic van het geheel!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het geheel ziet er toch gewoon uit als een muis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 25 december 2001 13:07 schreef Sjord het volgende:
Het geheel ziet er toch gewoon uit als een muis? :?
ja, maar ik dacht dat je nog voedings draadjes zag....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
kewl :)
maar worden je vingers wel goed verwarmt door die kleine draadjes :? want volgens mij kun je beter ook van die potloodstifjes aan de knopjes monteren, lijkt mij warmer :) .
wel handig want ik krijg altijd koude handen tijdens Rtcw :( .
kun je een duidelijke beschrijving geven voor de mensen die dat ook willen :?

zoals ik mischien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de derde foto zie je ook koperen draadjes. Die heb ik aangesloten op het stiftje, maar niet helemaal aan de rand om te voorkomen dat het plastic weg smelt. Op de bovenste foto zijn er ook koperen draadjes, maar die zie je haast niet. Dat zou ook het probleem zijn als je het tegen de knopjes plakt, want dat potloodstiftje moet goed warm worden wil je het een beetje merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is vet gedaan joh ... hoe lang ben je er ongeveer mee bezig geweest ... niet echt lang toch ... ik denk dat ik ook maar zoiets ga doen ... ik heb hier ook nog een stuk of 5 oude muizen liggen ... :P ... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, 0.6 Ampere??? Ik heb geleerd dat 0.05 al dodelijk kan zijn!

* Nieuwe straf voor Hackers: De electrische muis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ergens op internet gezien dat ze precies het omgekeerde deden namelijk een fan erin gebouwd, misschien wat voor de gamers met zweethandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 13:52 schreef nerd-o-matic het volgende:
Wow, 0.6 Ampere??? Ik heb geleerd dat 0.05 al dodelijk kan zijn!

* Nieuwe straf voor Hackers: De electrische muis! ;)
Jij moet echt is een keer beter gaan opletten op school. Van 5 volt gaat niemand dood. Zou wel cool zijn, zo'n schokapparaat in je muis zodat je je geen zorgen hoeft te maken als je even niet achter je computer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 00:23

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op dinsdag 25 december 2001 13:58 schreef Sjord het volgende:

[..]

Jij moet echt is een keer beter gaan opletten op school. Van 5 volt gaat niemand dood. Zou wel cool zijn, zo'n schokapparaat in je muis zodat je je geen zorgen hoeft te maken als je even niet achter je computer zit.
ik denk dat jij is beter moet opletten op school. Het voltage doet er niet zoveel toe, de stroom echter wel. Je kan een hoog voltage hebben en een lage stroom daar ga je echt niet dood van. Maar wat die andere gast zei klopt wel. Van een relatief kleine stroom kan je al dood gaan, de stroom moet dan echter wel door je hartspier gaan.

ps. coole tweak :) alleen niet goed voor je handen (je kan er winterhanden van krijgen. Dit wil zeggen dat je het altijd koud hebt (ook in de zomer) omdat je lichaam niet gewend meer is om zelf de warmte op te wekken.) Dus zet je kacheltje niet te hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 14:07 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

ik denk dat jij is beter moet opletten op school. Het voltage doet er niet zoveel toe, de stroom echter wel. Je kan een hoog voltage hebben en een lage stroom daar ga je echt niet dood van. Maar wat die andere gast zei klopt wel. Van een relatief kleine stroom kan je al dood gaan, de stroom moet dan echter wel door je hartspier gaan.
De stroom is afhankelijk van het materiaal waar het doorheen gaat en er is nergens in het menselijk lichaam iets wat zodanig geleid dat je met 5 volt een grote stroom kan krijgen. Met een hogere spanning echter wel.

Maar daar ging dit topic niet over.

Zou je de bovenkant van de muis van metaal kunnen maken ofzo? Dat geleid natuurlijk veel beter warmte. Of alleen de knopjes van metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 14:07 schreef Master_Egg het volgende:

[..]

Van een relatief kleine stroom kan je al dood gaan, de stroom moet dan echter wel door je hartspier gaan.
alsof je die muis op je hart gaat leggen.... |:(

maar anywayz, ik heb nog wel een ideetje zodat je gaan koude vingers meer krijgt: monteer er een verwarmde handschoen op je muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
uhm, om hier nou met spanning en stroom te gaan strooien > het boeit niet, dit is ingebouwd en dus veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel origineel zeg :)
'kzou er zelf niet aan durven beginnen, zonde als ik door mn mooie logitech heensmelt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hmmm... Hier in drenthe hebben ze daar voor een Cv installatie :P

Maar!.... Leuk gedaan :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:47
Even je topictitel veranderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 25-07 11:40

spok9

Groen...

Je moet wat doen in de vakantie hè ;)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De stroom van 0,6A die door het verwarmingselement gaat lopen, kan daar doorheen lopen omdat de weerstand van het verwarmingselement blijkbaar minder is dan 8,3 Ohm. De weerstand van je lichaam is juist veel meer (ca 150 Ohm voor een natte huid, 100 kOhm voor een droge huid), waardoor er met 5 Volt dus NOOIT een dodelijke stroom kan gaan lopen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als het kan wou ik het "0.05 ampere is dodelijk" onderwerp laten rusten.

Iemand die ik ken heeft een draadloze muis en hij zei dat daarin veel minder ruimte over was. Nou is het sowieso een beetje tegenstrijdig om een draadloze muis te verwarmen, want daar heb je weer draadjes naar je muis voor nodig.
De extra stroomdraadjes zou je trouwens langs de gewone muiskabel kunnen plakken.

Er is ook een paar keer voorgesteld om een verwarmde muismat te maken, maar muismatten geleiden amper warmte. Je zou wel een ijzeren plaat kunnen verwarmen en daar bovenop een heel dunne muismat (zo'n plakkende). Maar dan moet je wel de plaat gelijkmatig verwarmen.

Dit topic is 415 keer bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Misschien is het een idee om heel kleine gaatjes maken bij het verwarmingselement, zodat de warmte via de lucht kan ipv alleen het plastic.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Voor op de noordpool is het een goede uitvinding.... maar wij hebben thuis gewoon verwarming ;)

Maaruh leuke mod hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik vind het een zeer origineel idee :)

ik heb ook altijd koude vingers dus *hint* misschien is het iets om patent op aan te vragen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 15:49 schreef vandenberg het volgende:
Misschien is het een idee om heel kleine gaatjes maken bij het verwarmingselement, zodat de warmte via de lucht kan ipv alleen het plastic.
Dan heb je wel gaatjes in je muis natuurlijk. Dat kan lastig zijn bij de knopjes. Bij je handpalm kan het idd wel.
Op dinsdag 25 december 2001 15:52 schreef Go0s het volgende:
Voor op de noordpool is het een goede uitvinding.... maar wij hebben thuis gewoon verwarming ;)

Maaruh leuke mod hoor :)
Heb jij dan nooit koude handen tijdens het muizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 19:49
Hmm, dis nog es een nuttige mod in een koude maand als december:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:11
je kan ook een outtake fan gebruiken als je kast op je bureau staat. (anders heb je lekker warme voeten. Maar wel een heel origineel ideeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Laatst online: 22:47
Zeer c00l gedaan .. ik krijg van gamen ook altijd ERG koude vingers .. al is het nog zo warm in de kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
coole mod, maar kon je de stroom niet gewoon intern uit de muis halen?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 26-07 09:59
Zeker origineel.. :)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09
leuk id

Maar waarom potlood staafjes ?
kun je niet beter een paar weerstandjes pakken en daar stroom doorheen jassen ....

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Laatst online: 21-07 18:42

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op woensdag 26 december 2001 01:18 schreef Sine het volgende:
leuk id

kun je niet beter een paar weerstandjes pakken en daar stroom doorheen jassen ....
en elco >:)

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu nog warme voeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 25 december 2001 23:32 schreef Kroetsjov het volgende:
coole mod, maar kon je de stroom niet gewoon intern uit de muis halen?
denk niet dat je 5 Ampere uit je USB of PS/2 kan trekke :P
beetje erg veel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 10:16

Corn

Raar jongetje

Iemand al een peltier in combinatie met een fannetje geprobeerd? Wordt je ledje lekker koel, en lekkere warme jatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op dinsdag 25 december 2001 13:58 schreef Sjord het volgende:

[..]

Vanaf 42 volt is het pas dodelijk toch?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 18:09
Op woensdag 26 december 2001 09:10 schreef computerboer het volgende:

[..]

hmm .. neej da's volgens de nen norm

42V AC

Dc weet ik niet meer .... was nog wat meer

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Laatst online: 03-07 00:23

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op woensdag 26 december 2001 09:10 schreef computerboer het volgende:

[..]

mensen.... een spanning is niet dodelijk |:( een stroom is dodelijk. Als de spanning groot is en de stroom is nul dan ga je echt niet dood. (het is natuurlijk wel zo dat als de spanning hoog is er meestal wel een stroom gaat lopen, dit omdat de weerstand niet oneindig groot is en er dus een stroom gaat lopen. Maar als het vermogen van de bron klein is dan gaat er geen grote stroom lopen. Dus is het niet dodelijk.) Het hangt dus af van het vermogen van de bron of er een dodelijke stroom gaat lopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Laatst online: 16-07 20:29
Laat dat van wanneer het dodelijk is nou maar rusten. Als het dodelijk is dan merk je het echt wel >:)

Maar ik vin het echt strak. Ik denk dat ik dit of iets dergeljks ook maar eens ga doen op mijn ouwe muis. ff kijken of het mij lukt. Ik heb namelijk ook altijd kouwe handen tijdens het muizen. Ook al stik ik van de hitte op die kamer.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 04:46 schreef happy3736 het volgende:

[..]

denk niet dat je 5 Ampere uit je USB of PS/2 kan trekke :P
beetje erg veel :o
Het is 0,5 ampere, maar nog steeds betwijfel ik of dat uit je PS/2 poort komt. Misschien wel uit een USB, want daar kan je ook scanners op aansluiten enzo. Bij 5 ampere brand je hand eraf. >:)
Op woensdag 26 december 2001 08:58 schreef Cornholio2001 het volgende:
Iemand al een peltier in combinatie met een fannetje geprobeerd? Wordt je ledje lekker koel, en lekkere warme jatten
Dat past toch nooit in je muis? En het is duur. Dit dingetje kostte me maar liefst een halve potlood, een peltier is duur.
Op woensdag 26 december 2001 01:18 schreef Sine het volgende:
Waarom weerstandjes? Een potloodstaafje is ook een grote weerstand, dus die maken meer warmte, toch? En weerstandjes hebben een schilletje om de daadwerkelijke weerstand, en ik weet niet hoe goed die warmte geleid. Ik denk dat dit makkelijker is. Natuurlijk zou je eigenlijk professioneel spul moeten hebben, maarja, aan potloodstaafjes is makkelijk te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij de Conrad hebben ze verwarmingsfolie, dat kan kan onder de muismat. Dan hoeft de muis helemaal niet gemod te worden. (alleen oppassen voor brand)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh mensen, dit is niet helemaal de oplossing voor het probleem

het probleem is dat je hand koud wordt omdat de bloodsomloop niet lekker gaat, waarschijnlijk zit je met je hand hoger dan dat je elleboog is, de simpele oplossing van het probleem is er voor zorgen dat je hand op de zelfde hoogte of wat lager dan je elleboog zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 21:19 schreef Resistor het volgende:
Bij de Conrad hebben ze verwarmingsfolie, dat kan kan onder de muismat. Dan hoeft de muis helemaal niet gemod te worden. (alleen oppassen voor brand)
Dan moet je wel een dunne muismat hebben, want anders wordt je tafel alleen maar warm.
Op woensdag 26 december 2001 21:46 schreef Hiro Shima het volgende:
het probleem is dat je hand koud wordt omdat de bloodsomloop niet lekker gaat, waarschijnlijk zit je met je hand hoger dan dat je elleboog is, de simpele oplossing van het probleem is er voor zorgen dat je hand op de zelfde hoogte of wat lager dan je elleboog zit
Dat is minstens zo leuk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL , supergoeie mod man. Hier hou ik van, lekker orgineel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
de knoppen met koper spray bespuiten(rijkelijk), en dan stroom aan beide kanten erop(lage spanning, niet dodelijke stroom, 0,4 a bij 5volt is redelijk) de koperspray fungeert als weerstand door het foremaat van je knoppen, wordt best wel warm(heb ff op plaatje acryl getest, bij 2 vierkante centimeter heb je een lekker warm oppervlak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 23-07 14:10
als ik het goed begrepen heb, werkt dit ook tegen RSI. Je krijgt sneller rsi als je spieren/gewrichten koud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 14:50

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op woensdag 23 januari 2002 20:33 schreef lama het volgende:
de knoppen met koper spray bespuiten(rijkelijk), en dan stroom aan beide kanten erop(lage spanning, niet dodelijke stroom, 0,4 a bij 5volt is redelijk) de koperspray fungeert als weerstand door het foremaat van je knoppen, wordt best wel warm(heb ff op plaatje acryl getest, bij 2 vierkante centimeter heb je een lekker warm oppervlak)
ik denk niet dat dat werkt.....

ik denk trouwens wel dat het mogelijk is om de stroom rechtstreeks uit je pc te trekken, moet je wel ff opletten op je mobo dat ondersteund, maar er komt gewoon een +5 V aan in je muis via je snoer en er zit ook gewoon een massa dus in princiepe kan je dus de stroom gewoon uit je com of ps2 poort halen. een beetje tweaker moet dat toch lukken.....

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die muis had ik ook, een kl*teding :P
Alleen als jij em nou ff veranderd zou hebben zou m'n mening denk ik wel veranderd zijn, het is namelijk rond de 13 graden op mijn zolderkamertje in de winter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
  • Laatst online: 09-12-2024
lijpe mod ik heb altijd last van koude vingers als ik aan het gamen ben

waarom schrijf je niet een kleijne walktrough voor deze mod ik denk dat veel tweakers dat lijp zouden vinden

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij 230 volt ~spanning is 0.05 ampere dodelijk ja
Pagina: 1