Toon posts:

ip adres bepaalde upload geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier thuis met een netwerk. Werkt allemaal ietsje te goed eigenlijk. Zo nu en dan is het erg druk met het internetverkeer, dan gaat mijn upload helemaal weg.
Nou ben ik een hele tijd op zoek geweest hiernaar maar kan zoiets nog nergens vinden.
Ik wil een ip adres een bepaalde upload geven. Dus dat ip 192.168.1.30 een upload krijgt van 2 kb en zo verder.
Is dit uberhaupt mogelijk:?

Verwijderd

Dat is wel mogelijk, installeer bijvoorbeeld een gatway (zoals Winroute Pro <-- dat heb ik nou de afgelopen 2 dagen al 5 keer gepost geloof ik) en dan kun je opgeven wat de limit is voor datasnelheid.

suc6

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
http://www.prout.be/qos/QoS-connection-tuning-HOWTO.html

Is QoS voor linux, deze howto is niet helemaal wat jij bedoelt, maar het is zeker wel mogelijk.
Ga maar eens lezen, is toch best interessante stof.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al Winroute pro draaien. Maar waar stel ik dan die Gateway in. Weet je zeker dat het hiermee kan, ben het nog niet tegengekomen. :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verder een fatsoenlijke suggestie :?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maar dan is niet alleen je internet langzaam op die andere pc's maar ook file sharing, dus gewoon het LAN, lijkt me verre van praktisch... :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat het LAN dan ook langzamer gaat maakt niet zo heel gek veel uit. Merendeel wordt er alleen geinternet.
Ik wil alleen als ik tijd heb domeintje aanmaken en dat waar je ook inlogt je altijd met dezelfde documenten werkt .Dan is het wel irritant met een langzame verbinding.
Is dus eigenlijk alleen internet-verkeer wat beperkt moet worden.
Pagina: 1