KT7/G400/SBLive/3Com troubles

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Hoi allen,

Ik zit hier al maanden met een instabiel systeem, het betreft een Abit KT7 met daarop een Matrox G400, een SBLive en een 3Com netwerkkaartje.
Ik denk dat ik wel weet waarom er hier iets mis gaat, al deze kaarten en ook mijn USB controller zitten allen op IRQ 7.
Hoe krijg ik sommige kaarten (volgens mij vooral mijn SBLive, die is echt evil heb ik 't idee) op een ander IRQ? Bij het opstarten zie ik wel schitterend dat ze op andere IRQ's staan. In Windows (2000 of XP, maakt niet uit) kan ik de settings niet veranderen. Het wisselen van kaarten heeft ook geen effect.

Hellup :)

Verwijderd

Wat is er instabiel dan ?

• GREENSKiN
Nou, hij crasht regelmatig. Krijg ik allemaal rotzooi op 't scherm. MP3's spelen wel door ondertussen, maar ik kan dan niet meer muizen en hij reageert ook niet meer op de power knop (normaal -> kill alles en zet de bak uit).

Verwijderd

Misschien moet je effe wat compatibility updates voor je WinDOOS downloaden, of anders effe checken of je de beste drivers hebt geinstalleerd ?

Verwijderd

Kan je melden dat de G400 drivers nogal brak zijn. Kijk daar dus eens naar. De nieuwste versies lijken mij niet al te best.
Hier geeft ie onder XP problemen en bij een kennis van me onder 2000. :(
Suc6!

Verwijderd

Tja, da's te "danken" aan ACPI. Als je W2K of XP installeerd zonder ACPI ondersteuning krijgt alles wel netjes de eigen IRQ's mee.
Dit doe je door bij de installatie op F7 te drukken, zeg maar daar waar je middels F6 een extra storage driver kan laden.

Suc6

P.S. Bij mij staat overigens wel alles op de verwachte IRQ's onder XP op mijn Abit KT7A-Raid bordje met ACPI.

• GREENSKiN
Ah! Dat is dus iets wat ik nog niet geprobeerd heb. Is het ook mogelijk ACPI eruit te knikkeren zonder overnieuw te installeren?
Maargoed, als 't niet kan ben ik toch weer blij om Win2k weer te installeren :)

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 00:40 schreef Lordaeron het volgende:
Tja, da's te "danken" aan ACPI. Als je W2K of XP installeerd zonder ACPI ondersteuning krijgt alles wel netjes de eigen IRQ's mee.
Als je in de bios je IRQ's netjes verdeelt loopt windows met ACPI netjes mee..( evt. kaartjes verplaatsen naar een ander slot wil ook helpen ivm gedeelde pci sloten met de onboard pruttel )
Je moet je probleem in de bios van je machine zoeken en niet binnen windows..

suc6

• GREENSKiN
Zoals ik boven al vermelde veranderd dit helemaal niks... vlak voordat Windows boot wordt ook netjes gemeld op welke IRQ's m'n kaarten horen te zitten, en das dus niet allen op IRQ 7.

• GREENSKiN
Anyone?
Pagina: 1