echt een vaag probleem dit: ik was bezig winxp te installeren, hij was bezig de apparaten te installeren en ineens was ie bevroren, hij deed niets meer, muis bewoog niet meer, en zo bleef 't een paar minuten. Ik besloot dus de pc uit te doen en dan weer aan. Uit doen lukte wel, maar aan ging ie niet meer. Nu geeft alleen de ventilator van de cpu een paar keer schokjes als ik er stroom opzet. Hij heeft 't trouwens nadat ie niet meer wilde opstarten nog 1 keer fftjes gedaan. Weet iemand waar dit aan kan liggen, is het mobo kapot of de voeding. Het ding doet gewoon helemaal NIETS meer.
Waarschijnlijk heeft ie ergens kortsluiting ofzo, dan wil ie niet meer aan.
De draadjes van de voeding controleren lijkt me slim.
De draadjes van de voeding controleren lijkt me slim.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Als je fan bij aanzetten heel ff beweegt zou ik zeggen dode voeding.. misschien kan je ff ergens een andere voeding regelen om zeker te weten
hij beweegt om de 20 seconden ongeveer, gewoon een klein schokje. Op het mobo staat wel stroom, tenminste dat kun je controleren door middel van zo'n schroevedraaier waarmee je kunt zien of ergens stroom op zit. raar is dat het ding gewoon crashte tijdens het installeren van winxp, molt winxp je hardware ????Op dinsdag 25 december 2001 12:19 schreef Pollewob het volgende:
Als je fan bij aanzetten heel ff beweegt zou ik zeggen dode voeding.. misschien kan je ff ergens een andere voeding regelen om zeker te weten
Verwijderd
Het lijkt mij niet dat het de voeding is, zal ook wel toeval zijn dat onder de installatie van xp er iets defect gaat van de hardware. probeer eens zo kaal mogelijk te starten, dus alleen mobo, processor(incl cooler) geheugen en videokaart. bandkabels allemaal loshalen van het mobo en ook de hdd, fdd, en cd/dvd/rw apparatuur geen voeding geven.
soms helpt het ook wel eens om even het geheugen even uit het slot te halen en opnieuw te plaatsen.
soms helpt het ook wel eens om even het geheugen even uit het slot te halen en opnieuw te plaatsen.
bedankt voor de tips, maar helaas werkt het niet. hij weigert wat te doen. Ik moet denk ik gewoon ergens een voeding vandaan zien te krijgen om te testen. heeft iemand dit trouwens al eerder gehad. jajaj UTFSOp dinsdag 25 december 2001 12:59 schreef Heko het volgende:
Het lijkt mij niet dat het de voeding is, zal ook wel toeval zijn dat onder de installatie van xp er iets defect gaat van de hardware. probeer eens zo kaal mogelijk te starten, dus alleen mobo, processor(incl cooler) geheugen en videokaart. bandkabels allemaal loshalen van het mobo en ook de hdd, fdd, en cd/dvd/rw apparatuur geen voeding geven.
Pagina: 1