Toon posts:

Lawaai uit DA-01-SLD Kast

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om deze kast te bestellen:

De Alienware Dragon Series [DA-01-SLD] voor info zie: http://www.tweakshop.nl/n/prod/alienware/alienware.htm [plaatje rechtsonder]
met de volgende configuratie:

fl 325,00 - DA-01-SLD
fl 125,00 - HPC-340-201 [Voeding:Sirtec/Chieftec 340Watt PSU]
fl 119,00 - 5 x Coolermaster 80mm case fan
fl 29,75 - Yate Loon 92mm case fan - 4 pins
====== +
fl 598,75
fl 98,75 Korting
====== -
fl 500,00 Totaal incl. BTW

Maar het assemblage bedrijf [vriend van me] zei hetvolgende

P.S. Waarom wil je zo graag die dragon kast?
Deze kast is erg mooi, maar maakt verschrikkelijk veel lawaai.Wat ga je doen dat je al die koeling nodig hebt? De bovenstaande configuratie in een A-Open met een 365 WATT Enermax voeding is waarschijnlijk al meer dan voldoendeOf wil je de CPU overklokken? Dan gaan ook de PCI en AGP sloten in overdrive en dat vinden de geluidskaart en HDD controller niet erg leuk.En als je toch overklokt de CPU P4 1,9 kan maximaal op 2,2 en stijgt dan met 10 graden en dat is nog makkelijk te koelen.

Vooral dat lawaai kan ik erg inkomen want daar heb ik niet veel zin in. Maar deze kast is ideaal voor mij, afsluitbaar, zilver, mooi, groot, etc.Alleen staat hij op de slaapkamer :(. Heeft iemand ervaring met deze kast wat betreft het lawaai?

Hier is de config van de Comp:
- CPU S478 Intel P4 1.9 ghz Boxed [Standaard Koeling dus]
- Asus P4T-E [S478 P4 i850]
- 256Mb RD-Ram
- Dragon Series DA-01-SLD
- Maxtor 80 Gb 7200 Rpm
- Hercules Prophet 2 Titanium 64mb DDR + DVI + Tv-Out !!!!!
- Hercules Game Theater XP
- Pioneer 16/48 Speed Tray-Loading
- Plextor TXA 24/10/40 IDE
- Sony 3.5' 1.44 mb
- Network PCI Unex Utp 10/100Mbps

Ong 4650 incl BTW

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:13
Ik heb de entry level server met 5 enermax casefans die op halve kracht draaien (kan ze instellen tussen 1000 en 3000 rpm) en erbij slapen kan ik niet, maar echt lawaaierig vind ik het niet. Als je niet heftig gaat overclocken of veel heet wordende schijven hebt kan je die fans wel schrappen. Neem dan een enermax voeding, vrij stil en door de 92mm fan aan de onderkant zuigt hij warme lucht weg uit je systeem.
Maar goed, een gemiddelde A-Open kast (neem mijn eigen HQ-08 als voorbeeld) maakt net zoveel lawaai als je em volpropt met fans. Als ik zo jouw verhaal lees gewoon kopen die kast maar dan met enermax en zonder de casefans. Mocht hij toch nog te warm worden (kan me niet voorstellen) dan zijn een paar casefans zo besteld en zit je ook niet vast aan de fans bij Tweakshop (al zijn die enermaxjes best leuk :)) en kan je er bv stille Papst fans in zetten.

En die 365 watt enermax is idd meer dan zat voor die config, heb zelf een stroomvretende Athlon 1400 met 2 7200rpm's 1 5400rpm en wat insteekkaarten draaien zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/terpelle/pics/kast025.jpg

Daar de enermax voeding met 92mm fan op 2500rpm :)

Flickr | Lego collectie

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb die kast ook en heb er ook 4 80mm fans en een 340watt chieftec voeding in zitten maar het enige wat veel lawaai maakt is de fan van m`n asus7700. Ik heb dunne rubberen strips geplakt op die roze fanhoudertjes zodat die fans niet meer kunnen resoneren met de kast.
Kan me ook niet voorstellen dat er zoveel geluid door die kast komt aangezien het metaal ook niet echt super dun is ofzo. Laat em dat verhaal eens onderbouwen, ben erg benieuwd nl waarom deze kast meer lawaai zou maken dan een andere :?

I'm not as think as you stoned I am

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb hier links van me een Chieftec DA-01-BD staan en rechts een AOpen HX-08...

En ik kan je dus vertellen dat die chieftec helemaal niet maar lawaai maakt dan die AOpen... waarom zou hij?

Alleen moet je denken of zoveel casefans wel nodig zijn...
Zo veel heb je namelijk niet in je kast zitten...

En over wat dat slapen betreft: ik kan zelfs slapen met 2 delta 60HP's aan ;)

• Speedy
Op dinsdag 25 december 2001 12:25 schreef WooK het volgende:
Ik heb dunne rubberen strips geplakt op die roze fanhoudertjes zodat die fans niet meer kunnen resoneren met de kast.
Gewoon helemaal rondom, zeg maar de omtrek van de fan? Heb je misschien een foto?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
De enige reden die ik kan bedenken dat deze kast meer lawaai maakt dan een AOpen HQ-08 [zonder blowhole :P] ofzo is omdat er zoveel fans in hangen. En dan nu natuurlijk de Hamvraag heb ik die fans echt nodig? Want in de Drangon Uitvoering zit er standaard een blowhole in de deur en HD koeler en wat extra fans binnen. Dus wil ik minder fans dan moet ik op een andere kast over en dat wil ik natuurlijk niet want ik vind silver mettalic dikke Own@ge. [Das nat persoonlijk ;)] Ik zou natuurlijk de fans wat lager kunnen zetten en in deze tijd van het jaar mogen er denk ik zelfs wel een paar uit [<n00b mode> Hoe moet dit eigenlijk? </n00b mode>]. Ik zit er trouwens zeker aan te denken om die *mod* van Wook toe te passen >:) [foto's?].

Btw Speedy er gaan Coolermasters in.
<quote>
fl 119,00 - 5 x Coolermaster 80mm case fan
</quote>

Wook: Hoe is die Sirtec/Chieftec voeding is namelijk iets cheaper als de Enermaxjes >:)

Verder heb ik nog een gr00t probleem ik heb met 2 fans [in mijn andere kast] al ongelooflijk last van stof en dit ligt niet aan het schoonmaken in mijn kamer. Kun je nagaan wat er gebeurt als ik een computer neer zet met 7 fans. :'( Zou zo'n mod met filtertjes dan werken ?

Verwijderd

Topicstarter
Oeps vergeten: W00k heb je ook zo'n slotje in de deur aan de voorkant en aan de zijkanten? B-)

• Speedy
PaSqUaLe, standaard zit er maar 1 fan in (die in de deur) die Coolermasters bestel je er los bij (je kan ook die Enermaxen bestellen ipv de Coolermasters). Dus eruit laten is heel simpel, niet mee bestellen :) Of meebestellen en niet inbouwen (maar das zonde geld).
Voor het stof kan je er een stoffilter opzetten (3 piek bij Conrad dacht ik) of een panty verknippen en al je fans er van voorzien :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat w00k niet meer heeft gepost :'(

W00kie leef je nog?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

Een kast is zo lawaaiig als de onderdelen die je er in stopt, de Alienware Dragon zelf maakt geen lawaai. Wel geeft 'ie door de opengewerkte voorkant wat meer luchtgeruis door (net als een blowhole zonder fan).
Als je geen extra fans plaatst is de kast normaal stil :)
Of met regelbare Enermax fans op halve kracht is het lawaai ook minimaal (zeg maar gerust, zacht).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1