Win98SE; internetverbinding start spontaan....

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:18
Ik heb nu een vaag probleem...

Ik heb onlangs me computer weer ff schoongemaakt en opnieuw geinstalleerd. Maar nu belt om een of andere vage reden mijn internetverbinding de hele tijd spontaan in.
Dus stel: ik ben fifa aan het spelen, wordt ie ineens onderbroken omdat hij weer wil gaan inbellen...
Ik heb ISDN, niet dat wat uitmaakt volgens mij....

Voor verdere info, vraag maar, ik weet zo niet waar jullie nog meer wat aan hebben.

Verwijderd

Check je email programma, of die niet om de zoveel tijd de post op moet halen. Wat ik me nog kan herinneren uit m'n modem tijd, is dat je onder internet opties, connectie, op moet geven "Maak nooit automatisch een verbinding" ofzoiets.
Mogelijk dat je bij je inbel-opties ook nog zoiets op moet geven.

• sgiethoorn
Ik heb nog niet eens een emailprogramma geinstalleerd, dat is het hem nou net.

En ja, dat kun je instellen...
Maar ik wil het graag zo hebben dat als ik mijn IE opstart dat ie dan automatisch verbinding maakt..

Mar ik denk idd dat ik dat dan maar moet uitzetten :(

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:54
Heb je je internetconnectie gedeeld met een andere PC op een netwerkje? Als je die PC namelijk de rechten geeft om automatisch in te laten bellen, kan ie dat zomaar doen. Heb ik ook gehad: telkens als ik de client PC opstartte, maakte de ander een verbinding, zonder dat ik een browser opstartte.

Verwijderd

Nou ja, je kunt ook kijken wat je al wel geinstalleerd hebt, en of niet een van die dingen in wil bellen. Windows-update wil ook wel eens zo irri doen :(

Verwijderd

Heeft Fifa of een ander programma geen liveupdate of iets in die strekking. (vast wel!!! >:) )

Je hebt dan vast bij je bel instellingen staan dat hij nergens om moet vragen en direct bellen. Dit kan je instellen bij properties van je dial-up.

Moet je ff zoeken, suk6.

• sgiethoorn
Ik heb het al....

Volgens mij zat het in WinAmp Agent....

Die heb ik via msconfig weg gehaald en nu doet ie het niet meer dus.

Verwijderd

zet een firewall op, die komt je netjes vragen of dat ene proggie nu internet op mag. je ziet zo welk proggie het doet en je vangt het connecten ook nog af :)
zonealarm regelt dat prima.
Pagina: 1