Vreemd probleem met nieuw MB/Proc/Kast

Pagina: 1
Acties:

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Gisteren heb ik een AMD 1700 XP, MSI K7T Turbo 2 en een nieuwe kast gekocht.

Alles erin gezet; Aanzetten en gaan! Ding doet het perfect.. tot vandaag....

Ik heb hem gisteren flink lopen stressen (maar niet overclocked) en de temp werd niet meer dan 44 graden. Prima dus.

Probleem is dat dat ding af en toe helemaal niet wil opstarten. Je hoort de ventilatoren aangaan, en een seconde daarna stop hij ermee. Als ik dan op de aanknop druk, gebeurt er niets meer.

Na de stekker uit de voeding, en daarna erin gaan de ventilatoren even aan (dat is normaal AFAIK). Maar de aanknop werkt niet.

1 keer in de 10-20 keer start hij door.

Ik heb alle hardware eruit gehaald (behalve de videokaart) en dit geeft hetzelfde probleem.

Ik heb net die DLED ellende van MSI geinstalleerd, om te kijken of dat wat kon vertellen; en juist toen wilde hij doorstarten (maar je begrijpt natuurlijk wel dat ik hem nu niet meer uitzet :)

Ik vermoed zelf dat de voeding of het MB defect is; wat denken jullie?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
of je aanknop is brak :)
misschien ff wat harder duwen ofzo :?

Anders zou ik idd ook aan moederbord gaan denken

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Iemand anders?

Hoewel de verklaring van de defecte aan/uit knop wel redelijk lijkt.

Af en toe gaat de PC zelf uit terwijl ik in windows zit;
maar het is geen reboot ofzo, hij sluit echt netjes af. Net alsof iemand de aan/uit knop indrukt.

Daarna gaat hij bijvoorbeeld weer spontaan aan.... En weer uit.. En weer aan.... Misschien een klopgeest in mijn PC hehehe :)

Vaaaaaaaaaaaaaaag......

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
bios upgraden ???

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:30 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
bios upgraden ???
Mjah.. beetje tricky eerlijk gezegd. Zeker als hij elk moment kan rebooten...

• RickDB
  • Laatst online: 18-05 21:17
Misschien heb je een virus(trojan), zodat iemand op een afstand de pc opnieuw opstart.
Ik heb het ook een keer gehad dat ie meerdere keren opnieuw opstarte maar toen liet ik panda antivirus mijn pc scannen en toen vond ie meerdere virussen.
En daarna heb ik de virussen verwijderd en toen had ik er geen last meer van.
Ik zou je adviseren een goede virusscanner(norton,panda), je HD te laten doorzoeken voor virussen(mits die dan niet opnieuw opstart).

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:35 schreef Rick164 het volgende:
Misschien heb je een virus(trojan), zodat iemand op een afstand de pc opnieuw opstart.
Ik heb het ook een keer gehad dat ie meerdere keren opnieuw opstarte maar toen liet ik panda antivirus mijn pc scannen en toen vond ie meerdere virussen.
En daarna heb ik de virussen verwijderd en toen had ik er geen last meer van.
Lijkt me persoonlijk erg stug; Het is een verse Windows XP install... En opstarten werkt dus ook niet; kan dus niet het werk zijn van de trojan.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 25 december 2001 23:36 schreef CRiSiS het volgende:

[..]

Lijkt me persoonlijk erg stug; Het is een verse Windows XP install... En opstarten werkt dus ook niet; kan dus niet het werk zijn van de trojan.
Als je een orginele cd van XP heb is het waarschijnlijk niet mogelijk dat je een trojan heb.
Maar ik heb wel eens op een release van XP2600 een trojan gehad :P

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:39 schreef Padje het volgende:

[..]

Als je een orginele cd van XP heb is het waarschijnlijk niet mogelijk dat je een trojan heb.
Maar ik heb wel eens op een release van XP2600 een trojan gehad :P
Mjah.. Ik zit ook niet direct aan het internet; zit een vuurmuur tussen.. En verder is er op dit moment niemand thuis :)

• RickDB
  • Laatst online: 18-05 21:17
Een firewall houd geen virussen tegen, maar laat ze alleen niet ''naar huis bellen'' .
Maar ik zou toch voor de zekerheid panda antivirus uitvoeren (is gratis te krijgen bij tucows)
En de pc hoeft niet direct met internet verbonden te staan,als je al een trojan op je pc hebt ,dan checken de meeste trojans of inet aanstaat en als dat niet zo is starten ze de pc opnieuw op.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Stekkertje zit wel goed?

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:56 schreef aaihetapie het volgende:
Stekkertje zit wel goed?
Welke stekker bedoel je?

Verwijderd

Op je mobo. Probeer eens met een schroevendraaier je pc aan te doen, de twee pinnetjes waar je normaal je connector op rost, nu kortsluiten met een schroevendraie of zoiets.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 00:06 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Op je mobo. Probeer eens met een schroevendraaier je pc aan te doen, de twee pinnetjes waar je normaal je connector op rost, nu kortsluiten met een schroevendraie of zoiets.
Dat is een idee! Volgende keer als het weer gebeurt doe ik dat. Dan weet ik of het aan de kast ligt of niet.

Helaas is hij nu net weer een uur stabiel dus kan het niet testen :) (ik heb voordat ik hem aanzette flink tegen de aan/uit knop geramd :))

Verwijderd

Gebruik anders gewoon je resetknop om m aan en uit te zetten (gewoon om ff te testen), als je die screwdriver te risky vindt. Zelf doe ik het ook altijd met een schroevendraaier trouwens ALS ik iets moet testen ofzo.

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 00:14 schreef BananeKoning het volgende:
Gebruik anders gewoon je resetknop om m aan en uit te zetten (gewoon om ff te testen), als je die screwdriver te risky vindt. Zelf doe ik het ook altijd met een schroevendraaier trouwens ALS ik iets moet testen ofzo.
Helemaal een goed idee :) Niet dat ik bang ben voor een schroevendraaier; maar zo kan ik het eenvoudiger testen :)

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Als het goed is heb je bij je kast een aantal bruine (vilten) ringetjes gekregen, gebruik die es als je je moederbord vastzet, kan zijn dat er ergens een kortsluiting is waardoor de pc niet lekker wil opstarten, verder moet je es kijken of er een kortsluiting is bij de PS/2 aansluitingen en of de Resetknop 100% in orde is (door bijvoorbeeld even met een multimeterje de schakelaar en de draad te testen).

Het is namelijk zo dat wanneer er kortsluiting is, je voeding een tikje krijgt, je moederbord, je bios, je overige hardware (en soms jij ook als je toevallig met je poten in de kast aan het klooien bent >:)). Daaruit kan voortkomen dat het systeem niet eens doorstart. Als je het mobo al op ringen hebt gezet, is het ook een mogelijkheid om hem es van de ringen af te halen. En zorg ten alle tijde voor een geaard stopcontact en een goede 220V spanning ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als jou
ik gooi het op een andere voeding!

Verwijderd

Lijkt erg op een brakke 220 volt aansluiting in de voeding. Jutter eens flink aan die 3 pins stekker.

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 23:02

bassie666

www.wrsmarine.com

Twee opties:
- kortsluiting (slechte aarde)
- voeding niet kractig genoeg (of wordt te heet)

HTPC user

Pagina: 1