Toon posts:

[OC] Overclocken met software, aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst een prettig kerstfeest.

Ik heb een Intel Celeron @ 433 en die wil ik gaan overclocken.
Dus toen heb ik de case opengemaakt maar ik heb nergens jumpers of dipswitches gevonden om te overclocken.

Ik heb het toen met software geprobeerd (SoftFSB) maar dat ging fout (heb windows opnieuw moeten installeren).
Heeft iemand een idee voor goede software of een andere tip zodat het evt. alsnog op de mobo kan.

Alvast bedankt

(Ik kan ook niet in de BIOS iets veranderen aan bijv. de FSB)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 14:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wat ging er precies fout met SoftFsb ?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig m'n pc aan 't scannen met Norton Utilities en die gaf toen aan dat er een register-fout was.
Op dat moment liep de pc vast en ik kreeg een foutmelding in windows.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 15:22
kan het niet zijn dat je in een ker wat te ver wilde OC'en :? zo iets had ik ook moet winnie er ook opnieuw op knallen :r

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Is er ook zoiets voor een ABIT KT7A ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 12:24 schreef ernst het volgende:
kan het niet zijn dat je in een ker wat te ver wilde OC'en :? zo iets had ik ook moet winnie er ook opnieuw op knallen :r
zou kunnen, SoftFSB gaf vvor de CPU 520 Mhz aan.
't zou ook kunnen dat mn temp te hoog was, ik kan alleen niet mn temps aflezen (niet in bios of win)

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op dinsdag 25 december 2001 12:37 schreef mast3r het volgende:
Is er ook zoiets voor een ABIT KT7A ?
abit kt7a kun je heel makkelijk al in de bios alles veranderen hoor.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

Ik OC met CPUFSB... maar ja.. ik zou wel softwarematig moeten overclocken.. helaas :)

Verwijderd

welk mobo, misschien is het met een bios-update wel mogelijk

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 16:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ja een fout die ik ook eens heb gehad. toen had ik me p3 500 op 600 gezet (helaas de bussnelheid, meer kon ik niet doen) en toen kwam er een windows register fout aankakken, na een dag reparatie werk aan mijn Ramen had ik hem maar op 575 gezet, nix problemen, alleen 128mb minder geheugen(pc100 wil niet mee werken)

ik denk dat je hem te hoog hebt staan

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 14:01 schreef Voodoo_man het volgende:
ja een fout die ik ook eens heb gehad. toen had ik me p3 500 op 600 gezet (helaas de bussnelheid, meer kon ik niet doen) en toen kwam er een windows register fout aankakken, na een dag reparatie werk aan mijn Ramen had ik hem maar op 575 gezet, nix problemen, alleen 128mb minder geheugen(pc100 wil niet mee werken)

ik denk dat je hem te hoog hebt staan
mn geheugen is pc100, kan het dan daaraan liggen?

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 16:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

zou best kunnen, ik heb twee reepjes hier 256mb pc133 van TwinMOS en een 128mb pc100 no-name reepje. Als ik hoger wil dan 110mhz bus, dan moet de pc100 eruit, die kan er niet mee werken.

als je een pc133 reepje beschikbaar hebt, probeer dat dan eerst maar (zoniet leen er anders eentje bij een vriend ofzo dan weet je waar je aan toe bent)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
ok, thnx :)

Verwijderd

Topicstarter
En heeft iemand dan nog een paar tips voor wat software om te gaan overclocken?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou, ik heb zelf het idee dat je met softFSB oid het oc-en in kleine stapje moet doen. Als ik in 1x van 100 naar 126 FSB ging liep het genadeloos vast, en als ik het in kleine stapjes deed en iedere keer rebootte kreeg ik em makkelijk tot 126 (celeron 900@1134) stabiel in windows. Ik heb zelf het idee dat dit komt omdat de multipliers voor de PCI-bus niet on-the-fly kunnen worden aangepast, maar alleen bij opnieuw opstarten.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik heb het progje niet nodig voor mijn KT7A maar ik vroeg me gewoon af of het er is :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 21:07 schreef _sNaRs_ het volgende:
Nou, ik heb zelf het idee dat je met softFSB oid het oc-en in kleine stapje moet doen. Als ik in 1x van 100 naar 126 FSB ging liep het genadeloos vast, en als ik het in kleine stapjes deed en iedere keer rebootte kreeg ik em makkelijk tot 126 (celeron 900@1134) stabiel in windows. Ik heb zelf het idee dat dit komt omdat de multipliers voor de PCI-bus niet on-the-fly kunnen worden aangepast, maar alleen bij opnieuw opstarten.
lijkt me wel een goed idee
ik zal 't proberen

thnx :)
Pagina: 1