Datafout op hdd :(

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Wil ik net mijn pjoetertje opstarten krijg ik de volgende fout: "Datafout lezen station C, afbreken, opnieuwproberen, mislukt?"

En verder wil ie niet starten.

ik krijg een c: prompt te zien. Laat ik een surface scan lopen, via scandisk/surface c: (heb 98SE er opstaan trouwens) dan loopt ie tot 16% van de mapstructuur, geeft aan dat er een fout zit in cluster 24657 en hangt vervolgens :(

wat kan ik nog proberen?
en ligt dit aan het O/S of eerder aan de hdd (niet te hopen want ik weet niet of ik nog garantie heb).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
fdisk mbr gedaan, maakte verder niets uit.

hdd is een Seagate Barracuda II 30.6GB

Verwijderd

Hij hangt niet, hij zit tegen die bad block aan te hikken. laat 'm maar eens gaan daar, zul je zien dat ie 'm als bad aangeeft na een minuut of 4/5!

Issie erg nieuw, dan terug ermee, issie buiten de garantie, HAMER erop >:)

Verwijderd

Ik denk dat je HD zijn beste tijd heeft gehad..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 10:53 schreef Flipke het volgende:
Hij hangt niet, hij zit tegen die bad block aan te hikken. laat 'm maar eens gaan daar, zul je zien dat ie 'm als bad aangeeft na een minuut of 4/5!

Issie erg nieuw, dan terug ermee, issie buiten de garantie, HAMER erop >:)
Heb ik al eens gedaan, met die hamer, maar ik zie net dat dit een Seagate Retail is, dus winkel garantie heb ik niet meer (hij is ouder dan een jaar) maar heb ik geloof ik nog wel Seagate garantie. Als dat zo is dan moet ik maar even met 30 gb minder werken :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Gelukkig, nog Seagate garantie.

nu even proberen te restoren via andere pc. Dit is mijn eerste Seagate die problemen geeft. is toch wel erg.

* TERW_DAN was altijd tevreden over Seagate's, maar weet nu effe niet wat hij erover moet denken

weet iemand trouwens of Seagate die service een beetje goed afhandelt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Binnen twee weken heb je ze terug, heb ervaring met Seagate en Maxtor.

Ik vond maxtor anders zo'n goed merk, maar afgelopen week eentje bijna zien sterven toen ik Win XP opnieuw startte: hij spinde niet meer op. Computer uit, weer aan en hij deed het weer. Twee dagen later SMART FAILURE, dus reden om op te sturen (toch? soms slecht opspinnen en een slechte SMART status is een geldige reden).

Wat ik nu van Seagate gehad heb is altijd goed gebleven, alleen die 15GB drive moest het ontgelden toen ie ineens 12V kreeg waar ie 5V verwachtte :(
* _JGC_ heeft nogal es wat seagates gehad:
40MB RLL diskje (is open geweest, na 10 jaar werkt ie nog)
210MB met deuken, werkt perfect
420MB werkt ook nog
540MB werkt ook nog
2,5GB zit in mn server
4,5GB U-SCSI: was dood toen ik em kreeg, zit nu levend in mn server
4,3GB: heeft fietstocht overleefd
15GB: dood door schuld
20GB: leeft nog
20GB: leeft ook nog

lekker wat diskjes, dus seagate lijkt me wel betrouwbaar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 12:01 schreef _JGC_ een heel verhaal over harde schijven:
Ik ben in principe ook wel tevreden over Seagate, alleen jammer dat hij het nu net begeeft. Ga hem zo eens formatteren en partitioneren.

voor dat ik dat doe, nog even kijken of ik hem kan backuppen en anders terugsturen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Hij is trouwens ultiem lang bezig om een partitie van 27GB te formatteren, voorheen deed ie dat in 20 minuten, nu staat ie al ruim 20 minuten te ratelen en si pas op 70%.

zou ie dood zijn?

Verwijderd

ziet er niet goed uit voor je :{

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 15:29 schreef BBQ-Man het volgende:
ziet er niet goed uit voor je :{
"trying to recover allocation unit" AARGH, ok, even opsturen naar Seagate, want hij is gaar.

ben ik even blij dat ik van de week een extra 40GB schijf krijg (wel van Maxtor, but who cares, zal wel goed zijn).
bovendien heb ik nog een 10, 30 en 60 GB hdd *D

• Apache
  • Laatst online: 16-04 15:26

Apache

amateur software devver

deze week moet ik ook m'n seagate 17.2GB hd'tje opsturen omwille van een shitload aan bad clusters

is m'n enige seagate hd, k'heb ook al een western digital die overleden is aan bad clusters, m'n samsung 2.1 doet het al het langst en met m'n nieuwe maxtors ook nog geen problemen maar die heb ik dan ook nog niet zo lang :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Hij is nu dus al een gezellige anderhalf tot 2 uur bezig met het formatteren van 27GB :(

"trying to recover bla bla bla bla bla :(

• _JGC_
  • Nu online
Die 17,2GB is idd een brak model. Ik ken iemand die dat ding al twee keer heeft teruggestuurd, 2e keer kreeg ie een Seagate U10 20Gb terug, dies heel wat beter :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ik heb het formatteren afgebroken, heb gefdisked en systeem is nu bezig met een surface scan. en wat valt mij op. dit Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EAHDEHRSHHE het is een beetje een slecht pic,(video camera filmt monitor en dit stuur ik door via video naar tvkaart die er vervolgens een screenshot van maakt) maar duidelijk te zien dat er een patroon B's in zit. Net alsof er een kras zit op de schijf.

Zou het kunnen dat op alle platters een zelfde kras zit? en hoe kan dat?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Retourneren naar leverancier of Seagate :P

LinkedIn WoT Cash Converter

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 18:39 schreef PcDealer het volgende:
Retourneren naar leverancier of Seagate :P
dat gebeurd sowieso. Maar ik wil altijd weten waarom en waardoor het fout gaat. om zo een herhaling te kunnen voorkomen (en het is nuttig op mijn werk :))

• _JGC_
  • Nu online
Heeft met de indeling van je disk te maken. 100 bad sectors op een rijtje wil nog niet zeggen dat ze fysiek ook allemaal naast elkaar liggen.
Waarschijnlijk is die disk gewoon doodgegaan door temperatuur en slijtage, de ATA II werd naar ik weet nogal warm.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 20:01 schreef _JGC_ het volgende:
Heeft met de indeling van je disk te maken. 100 bad sectors op een rijtje wil nog niet zeggen dat ze fysiek ook allemaal naast elkaar liggen.
Waarschijnlijk is die disk gewoon doodgegaan door temperatuur en slijtage, de ATA II werd naar ik weet nogal warm.
Dat ze warm worden weet ik. Ik heb twee van deze schijven en deze hebben een tijdje tegen elkaar gezeten, dat werd echt warm. Daarom heb ik een Coolermaster 4002 gekocht, waar je de hdd helemaal inzet. Hij werd echt niet warm, dus ik denk dat het niet daar aan zal liggen.

en van die clusters viel me gewoon op dat er een soort patroon in zat.

Verwijderd

Toch is het mogelijk een kras. Normaal probeert die interne logic badsectors te remappen naar reserve sectoren en als die op raken dan zie je ze uit eindelijk gewoon verder groeien.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op woensdag 26 december 2001 02:28 schreef Angel het volgende:
Toch is het mogelijk een kras. Normaal probeert die interne logic badsectors te remappen naar reserve sectoren en als die op raken dan zie je ze uit eindelijk gewoon verder groeien.
Zoiets dacht ik al, heel toevallig dat patroon, morgen Seagate maar even bellen.
Pagina: 1