Toon posts:

RIMM geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar nieuw RIMM geheugen, nou zie ik op verschillende sites achter het aantal MB en de snelheid de aanduiding 4D of 8D staan. Wie weet wat dit betekent en welke ik nodig heb: in mijn IBM Netvista A60, P4, 400 MHz Rambus. Er zit nu 2 * 64 MB in en wil er nog 2* 128 Mb bij hebben.

bij voorbaat dank,

Metallican

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Als er PC800 op staat zit je wel goed. Ben trouwens nog nooit de vermeldingen D4 of D8 tegengekomen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

4D en 8D staan voor het aantal chips die op het geheugemodule zitten. bij 64Mb is 4D en 8D allebij enkelzijdig. bij 128Mb is 4D enkelzijdig en 8D meestal, maar niet altijd dubbelzijdig. bij 256Mb is 4D enkelzijdig en 8D dubbelzijdig.
512Mb is er wel maar niet interessant genoeg, te duur aangezien je van RIMM minimaal twee keer het zelfde erin moet stoppen net als bij de ouderwetse simm. en 1024Mb RIMM lijkt mijn een beetje overkill en zonde van het geld.

Verwijderd

ik zal ff zeggen dat de Corsair's die ik heb zitten (PC800 dus) eigenlijk gewoon Samsung modules zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp maakt het geen moer uit of ik 4D of 8D neem als ik maar zorg dat ECC en snelheid kloppen.
Dat het Samsung reepjes zijn klopt wel, er zijn maar een paar bedrijven die het patent van de firma Rambus voor de productie van RIMM mogen gebruiken, waaronder Samsung en NEC.

Bedankt zover,

Metallican

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1024Mb RIMM lijkt mijn een beetje overkill en zonde van het geld.
wij hebben in onze p4-1,7 GHz 1 gig rimm zitten. nooit meer swappen. draait perfect. nu moet ik er wel ff bij zeggen dat het een foutje in de prijslijst van de leverancier was, en we hebben het voor f 600 gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat mijn leverancier ook zoŽn foutje maakt, ben denk voor die twee keer 128 al dat bedrag kwijt (incl)

Metallican

Verwijderd

met 512Mb draaid ook alles perfect, zonder swappen enzo. en is een stuk goedkoper.
kan beter die 500 piek extra investeren in een betere videokaart.
maakt idd niet uit of je 4D/8D neemt.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
in mijn ervaring loopt xp idd lekker op 512 MB en alles erboven is leuk voor als je heel bruut gaat photoshoppen enz.
het verschil tussen 256 en 512 meg merk je in ieder geval heel erg, vooral na het afsluiten van bijvoorbeeld rtcw.
Pagina: 1