Toon posts:

Zeer ontevreden over t-net mod-systeem

Pagina: 1
Acties:

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Allereerst wil ik ff zeggen dat ik geen dingen op t.net kan veranderen of aanpassen of iets dergelijks, dat zijn allemaal Femme's taken, maar toch wou ik ff reageren.

"De grote schare vaste T-net bezoekers"

In die topics die je daar noemt zie ik misschien 10 mensen die klagen, waarvan ik de helft nog nooit op T.net gezien heb. Dus nu moet het hele reactiesysteem maar weer om worden gegooid omdat er een paar mensen vinden dat er onterecht gemodereerd word? Lijkt me sterk dat dat gebeurd...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:34

vanDaal

-ismeereentje

Gelukkig zijn die flamewars in de threads van t.net zelf gelukkig wel weg. Er is in principe niemand verantwoordelijk te houden voor het modereren dus kan er ook geen klacht tegen iemand (zoals vroeger de betreffende moderator) komen.

Maar ik moet inderdaad toegeven dat het nieuwe systeem wel tot meer rare moderaties leidt (die er eerst minder waren).

• Hielko
  • Laatst online: 15:32
Ik ben zelf ook niet zo enthousiast over het nieuwe systeem, het is wel zo dat trollen/flamen etc meestal wel op -1 komt, maar de rest van de reacties die bijv. gewoon op +1 of +2 horen te staan krijgen de gekste beoordelingen, bijv. +4 zie ik heel regelmatig staan terwijl het niveau van die post echt niet hoger is dan 50% van alle post op t.net.

Het is nu gewoon zo dat de beoordelingen +2,+3 en +4 bijna nergens op slaan, tussen het niveau van +2 en +4 zit imho geen verschil. Sommige posts krijgen +2 als score terwijl de buurman +4 krijgt, terwijl de +2 post een gelijk, of maybe een hoger niveau heeft.

Het is wel zo dat posts niet meer zo vaak ondergewadeerd worden zoals in het oude systeem, maar nu worden ze vaak erg overgewaardeerd en dat is dat is ook niet gewenst lijkt mij.

Om dit tegen te gaan lijkt het mij verstandig om het aantal modpunten van een heel aantal voorwaarden af te laten hangen, bijv:

- als je een hoog percentage -1 posts hebt mag je niet modden.
- als je net geregistreerd bent krijg je bijv. 25% van de modpunten als iemand anders
- als je meer dan 50 karma pnt hebt krijg je 2x zoveel mod punten.
- er moet een goede faq komen, en een link ergens bij dat tabelletje met mod punten zodat iedereen weet dat ie bestaat.

Dit zijn maar een paar ideëen, maar ik denk dat je hiermee al veel oplosts :).

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind het ook erg wazig en een vooruitgang? nah :(

Maarja opzich snap ik het nut van een score per reactie niet... gewoon alle reacties displayen en ff snel doorlezen, dan weet je snel genoeg of het interessant is of niet... dan bepaal ik het zelf ipv anderen.

Verwijderd

Het is anders wel opvallend dat de laatste 2 maanden het gemiddelde niveau van posten ( puur mijn mening waarbij ik niet kijk naar uitgedeelde moddereterpunten ) weer langzaam omhoog gaat...

• Hielko
  • Laatst online: 15:32
Dat klopt volgens mij ook, iedereen weet langzamerhad dat je min punten krijgt voor niet nutiige reacties en aangezien de meeste mensen hun heilige karma zo hoog mogelijk willen hebben gaat het niveau inderdaad omhoog :).
Maarja opzich snap ik het nut van een score per reactie niet... gewoon alle reacties displayen en ff snel doorlezen, dan weet je snel genoeg of het interessant is of niet... dan bepaal ik het zelf ipv anderen.
Nou, er zijn ook mensen die liever geen flamewars etc lezen en/of liever alleen erg geniale posts lezen....

Daarnaast is het ook zo dat het bestaan van een score voor een posting mensen motiveerd om iets nuttigs te schrijven, en daar zie je het nut denk ik toch wel van in.

• Femme
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aangezien er in het T-net moderator forumal genoeg over gezegd wordt, wil ik gaarne de heren webmasters van T-net op deze manier attenderen op de grote onvrede die heerst onder een grote schare vaste T-net bezoekers.
Dat verbaast me ook niets. Toevallig gaat 't bij die 'grote schare vaste T-net bezoekers' waar jij 't over hebt vooral over oude moderators en die hebben in het vorige systemen bewijzen dat zij niet in staat zijn om een score aan een posting te koppelen. Logisch dat ze het niet eens zijn met de nieuwe scores.

Men klaagt steen en been over onterechte flamebaits en te hoge scores, maar in plaats van dat men een +1 ongewaardeerd of -1 overgewaardeerd geeft, gaat men allerlei dingen verzinnen die er over het algemeen op neer komen dat de oude moderators hun macht terug krijgen.

Ik kan nog genoeg verbeteringen verzinnen (andere modpoint distributie met andere verhouding tweakotine/karma, metamod om corrupte moderators eruit te vissen enz.), maar ik ben nu ff bezig met andere leuke dingen.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
maar ik ben nu ff bezig met andere leuke dingen.
Aha.. wat?? misschien tijd voor een .plan update???

/me is gek op vernieuwingen :)

• Tom
  • Niet online

Tom

Nou, er zijn ook mensen die liever geen flamewars etc lezen en/of liever alleen erg geniale posts lezen....
Ik ram altijd met een page down toets door die reacties... maarja ik hecht niet zoveel waarde aan reacties trouwens, het gaat tenslotte om de newspostings.

En de reacties die me niet interesseren ga ik dus ook niet helemaal lezen, is veel gemakkelijker dan allemaal moeilijk doen met punten/karma enz., gewoon niet zijken en op page down douwe als je het niet wilt lezen :)

Verwijderd

was je altijd maar zo eenvoudig Tom >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil helemaal m'n "macht" niet terug; moderaten deed ik toch al bijna niet (waarom ik die status had was me een raadsel) wegens tijdgebrek.

Hetgeen ik gewoon erg jammer vind is dat nu gemodereerd wordt door mensen die dit totaal niet kunnen. Volledig onzinnige posts krijgen +4, en iemand die iets zegt wat iemand niet bevalt krijgt meteen -1.

Voorbeeld: dat artikel over internetten van Koen Crijns. Een aantal mensen zit alleen maar dingen te herhalen, in andere woorden, die al een aantal keren gezegd zijn, en staan op +4. Terwijl iemand die zegt dat zijn Casema-aansluiting langzaam is (en dus niet "zuigt of zo) botweg op -1 staat. Terwijl dat dus in mijn ogen veel interessanter is om te lezen, want daardoor kun je een mening vormen over bv. Casema, gebaseerd op de ervaringen van mede-Tweakers.

Als ik nu op niveau "1" de posts lees, mis ik helaas de meest interessante posts; die zijn bijna allemaal afgekeurd als flame-bait of troll. En volgens mij weet het grootste gedeelte van de "moderators" niet eens wat deze termen betekenen, getuige het grote aantal posts dat deze beoordeling heeft gekregen.

Democratie is een goede zaak, maar op deze manier werkt het niet.
Pagina: 1