Te dicht op elkaar??

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik heb net een computer binnengekregen die ik zelf heb samengesteld. Schroef ik hem ff open dan zie ik dan de koeler van de videokaart nauwelijk koele lucht kan gebruiken omdat de geluidskaart er pal tegen aan zit, ongeveer een 3 mm. Nou is mijn vraag: Kan ik mijn geluidskaart van het pci slot 1 naar een ander vrij pci slot zetten (bijv. 4) ?? Of raakt de computer dan in de war omdat hij denkt dat die in pci 1 i.p.v pci 4 moet zitten??

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nee hoor moet lukken lijkt me zo

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
windows zal wel je kaart opniew vinden, maar voor de rest moet het werkten.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

kan zonder problemen alleen zal windows ff driver opnieuw installeren.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:04
Lijkt mij zelfs héél belangrijk, zoals ik het hoor, zit je geluidskaart dus in het bovenste PCI-slot, en ik denk haast dat je een AGP Videokaart hebt. En AGP en eerste PCI-slot sharen samen het IRQ, dus er kan performance verloren gaan, en zelfs een onstabiel systeem is niet ondenkbaar.

SRK35ZS-W

• visboer32
Op dinsdag 25 december 2001 10:19 schreef GoScooper het volgende:
Lijkt mij zelfs héél belangrijk, zoals ik het hoor, zit je geluidskaart dus in het bovenste PCI-slot, en ik denk haast dat je een AGP Videokaart hebt. En AGP en eerste PCI-slot sharen samen het IRQ, dus er kan performance verloren gaan, en zelfs een onstabiel systeem is niet ondenkbaar.
Klopt precies wat jij zegt, daarom wil ik die geluidskaart daar weg hebben.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 10:19 schreef GoScooper het volgende:
Hoe zit dat? Bij mij kan ik pci slot 1 busmaster maken en zijn pci 1 en 5 gedeeld, dus ik neem aan dat die niet ook nog met mijn agp om een irq moet vechten..

Verder kunnen videokaart en geluidskaart elkaar storen, wat meestal resulteerd in slechter beeld... Verhuizen dus die kaart :)

Verwijderd

Ik zie dit wel vaker bij zelf samengestelde PC. Blijkbaar is het IQ niet zo hoog bij dat soort winkel >:)

Norrod heeft er ook een handje van.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Welke club was dat die jouw PC heeft gebouwd?

Verwijderd

hmmm dit is wel raar. ik heb een radeon 32mb sdr niet overclocked en heb m'n tv kaart er pal tegen staan, op de 1e pci slot. nou wil het zo zijn dat ik na een jaar kloten eindelijk deze stabiele combinatie van pci kaarten heb gevonden, en vertellen jullie nu dat dit niet zo best is voor de videokaart. Ik dacht het ook al, maar op zich zou het toch geen problemen moeten geven met een niet overclocked radeon.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Als het niet goed zou zijn voor een videokaart als er een kaart in PCI-1 wordt gestopt, dan waarom zit die dan zo dicht op de AGP.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Ik maak me meer zorgen om een audiokaart in 1 te stoppen ivm IRQ delen met de AGP.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op dinsdag 25 december 2001 10:50 schreef gve het volgende:

Verder kunnen videokaart en geluidskaart elkaar storen, wat meestal resulteerd in slechter beeld... Verhuizen dus die kaart :)
Ik denk dat het juist eerder andersom is, dat je storing in je geluid krijgt, waardoor de geluidskwaliteit achteruit gaat.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Als je machine er mee werkt zou ik die kaart verplaatsen. En ach, conflicten...ik heb 6 insteekkaarten (heb er nou 1 verwijderd die ik niet meer nodig had) en ik heb/had geen enkel conflict >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Op dinsdag 25 december 2001 10:50 schreef gve het volgende:

[..]

Hoe zit dat? Bij mij kan ik pci slot 1 busmaster maken en zijn pci 1 en 5 gedeeld, dus ik neem aan dat die niet ook nog met mijn agp om een irq moet vechten..
Het gaat hier dus om HARDWARE irq's / fysieke printspoortjes op het mobo, en die heb je maar 4.

AGP en pci1 hebben vaak hetzelfde hardware irq. In veel mobo boekjes staat wel een tabel wat waarmee gedeeld wordt. Mijn MSI en ABIT hadden allebei zo'n tabel, hoe het met andere merken zit weet ik niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• visboer32
Ik heb alles verandert en alles deed het prima. Mijn videokaart is zelfs 8 graden koeler geworden!! *D *D

Verwijderd

Die fan is blij want ie krijgt eindelijk wat lucht, gaat er spontaan harder van draaien ;) :7 Het verhaal van pnieuwkamp klopt idd IMO.

edit: smylies maken is moeilijk |:(

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 14:03 schreef superbikkel het volgende:
Als het niet goed zou zijn voor een videokaart als er een kaart in PCI-1 wordt gestopt, dan waarom zit die dan zo dicht op de AGP. (...)
Omdat het de bedoeling is dat je of een AGP kaart gebruikt, of een PCI video-kaart in slot 1. Vandaar ook de gedeelde IRQ; normaal worden ze niet allebei gebruikt.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
idd slecht dat standaard een kaart direct in het eerste pci slot onder de AGP kaart zit. meeste kaarten kunnen wel irq sharen, maar het is toch beter (ook met het oog op koeling) om de kaart in een ander pci slot te proppen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• visboer32
Op woensdag 26 december 2001 17:00 schreef Bamibal het volgende:
idd slecht dat standaard een kaart direct in het eerste pci slot onder de AGP kaart zit. meeste kaarten kunnen wel irq sharen, maar het is toch beter (ook met het oog op koeling) om de kaart in een ander pci slot te proppen
Klopt, mijn kaart is hierdoor veel koeler geworden, daardoor zijn de prestaties ook omhoog gegaan!!

Pagina: 1