AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
SRK35ZS-W
Klopt precies wat jij zegt, daarom wil ik die geluidskaart daar weg hebben.Op dinsdag 25 december 2001 10:19 schreef GoScooper het volgende:
Lijkt mij zelfs héél belangrijk, zoals ik het hoor, zit je geluidskaart dus in het bovenste PCI-slot, en ik denk haast dat je een AGP Videokaart hebt. En AGP en eerste PCI-slot sharen samen het IRQ, dus er kan performance verloren gaan, en zelfs een onstabiel systeem is niet ondenkbaar.
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
Verwijderd
Hoe zit dat? Bij mij kan ik pci slot 1 busmaster maken en zijn pci 1 en 5 gedeeld, dus ik neem aan dat die niet ook nog met mijn agp om een irq moet vechten..Op dinsdag 25 december 2001 10:19 schreef GoScooper het volgende:
Lijkt mij zelfs héél belangrijk, zoals ik het hoor, zit je geluidskaart dus in het bovenste PCI-slot, en ik denk haast dat je een AGP Videokaart hebt. En AGP en eerste PCI-slot sharen samen het IRQ, dus er kan performance verloren gaan, en zelfs een onstabiel systeem is niet ondenkbaar.
Verder kunnen videokaart en geluidskaart elkaar storen, wat meestal resulteerd in slechter beeld... Verhuizen dus die kaart
Verwijderd
Norrod heeft er ook een handje van.
Verwijderd
Ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Ik maak me meer zorgen om een audiokaart in 1 te stoppen ivm IRQ delen met de AGP.
Ik denk dat het juist eerder andersom is, dat je storing in je geluid krijgt, waardoor de geluidskwaliteit achteruit gaat.Op dinsdag 25 december 2001 10:50 schreef gve het volgende:
Verder kunnen videokaart en geluidskaart elkaar storen, wat meestal resulteerd in slechter beeld... Verhuizen dus die kaart
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Het gaat hier dus om HARDWARE irq's / fysieke printspoortjes op het mobo, en die heb je maar 4.Op dinsdag 25 december 2001 10:50 schreef gve het volgende:
[..]
Hoe zit dat? Bij mij kan ik pci slot 1 busmaster maken en zijn pci 1 en 5 gedeeld, dus ik neem aan dat die niet ook nog met mijn agp om een irq moet vechten..
AGP en pci1 hebben vaak hetzelfde hardware irq. In veel mobo boekjes staat wel een tabel wat waarmee gedeeld wordt. Mijn MSI en ABIT hadden allebei zo'n tabel, hoe het met andere merken zit weet ik niet.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
edit: smylies maken is moeilijk
Verwijderd
Omdat het de bedoeling is dat je of een AGP kaart gebruikt, of een PCI video-kaart in slot 1. Vandaar ook de gedeelde IRQ; normaal worden ze niet allebei gebruikt.Op dinsdag 25 december 2001 14:03 schreef superbikkel het volgende:
Als het niet goed zou zijn voor een videokaart als er een kaart in PCI-1 wordt gestopt, dan waarom zit die dan zo dicht op de AGP. (...)
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Klopt, mijn kaart is hierdoor veel koeler geworden, daardoor zijn de prestaties ook omhoog gegaan!!Op woensdag 26 december 2001 17:00 schreef Bamibal het volgende:
idd slecht dat standaard een kaart direct in het eerste pci slot onder de AGP kaart zit. meeste kaarten kunnen wel irq sharen, maar het is toch beter (ook met het oog op koeling) om de kaart in een ander pci slot te proppen