Onkyo TX-DS494

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17400

Topicstarter
Deze reciever kost bij mediacheckpoint in duitsland iets van 835 piek en hier bij de local audio dealer 1300 ofzo. Zit hier een addertje onder het gras of krijg je hem in duitsland echt gewoon voor 600 piek minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Geen adder, in Duistland is veel audio gewoon goedkoper.

Mijn Yamaha 620 kosten bij MediaCheckpoint nog geen 900, terwijl hij toen in Nedeland voor meestal 1300 over de toonbank ging (nu is ie iets goedkoper). Komt gewoon per UPS, nieuw in originele verpakking. Je hebt 3 jaar gararantie, maar het is natuurlijk een beetje gedoe als je er aanspraak op moet maken.

Het grote nadeel is natuurlijk dat je niet eerst kunt luisteren (maar er zijn andere winkels waar je eerst kunt luisteren, hoewel het we een beetje flauw is als je eerst veel "advies" vraagt in een nederlandse winkel en hem vervolgens elders koopt)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil deze receiver met tannoy's mx4/mx3 gaan luisterenen dan de tannoys in nl kopen en de receiver bestellen. Of kan ik de tannoys ook veel goedkoper in duitsland halen? Ik heb ze nog nerges gezien iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Duitsland is idd goedkoper en aan de receiver zul je je geen buil vallen. Ik heb hier een 7 jaar oude Onkyo TX904 staan, prachtding. dus suc6 drmee en veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog een vraagje ik wil een dvd-speler erbij kopen moet daar dan een dd/dts decoder ofzoiets inzitten? En nog iemand die een tip heeft waar ik goedkoop goede speakers kan luisteren/halen? In duitsland zie ik de tannoys veel duurder dan bij stassen.net <-- is lekker dichtbij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 25 december 2001 13:56 schreef CraneDoggie het volgende:
Nog een vraagje ik wil een dvd-speler erbij kopen moet daar dan een dd/dts decoder ofzoiets inzitten? En nog iemand die een tip heeft waar ik goedkoop goede speakers kan luisteren/halen? In duitsland zie ik de tannoys veel duurder dan bij stassen.net <-- is lekker dichtbij :9~
Nee, zit al in Onkyo receiver. Er zijn overigens ook hele mooie DVD spelers van Onkyo (met MP3 decoding van Frauenhofdinges, geloof de DV-S555).
Mij dunkt dat je dan je speakers gewoon bij Stassen kunt kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah doe ik dat... mwah tuurlijk heeft onkyo geile dvd-spelertjes maar zo rijk ben ik niet :'(

Nog een vraagje ik wil voor stereo goed geluid maar natuurlijk ook kwa dolby zooi, kan ik beter 4 dezelfde speakers pakken of voor iets betere en achter wat kleinere? bijv. voor mx4, achter mx3 zoiets bedoel ik..

edit: trekt deze reciever dat zou je denken of beter een groter modelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Daar heeft ieder zijn eigen mening over. Ga je veel (stereo) muziek beluisteren dan zou ik meer investeren in de front speakers. Voor DTS films is het een voordeel dat alle speakers full range aankunnen (maar geen noodzaak dacht ik).

Belangrijk is iig dat ze allemaal dezelfde klankkleur hebben (is meestal wel het geval als ze van hetzelfde merk/range zijn)

ed. typootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Die Onkyo is prima voor normaal gebruik (goede prijs/kwaliteit, goede uptodate decoder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 25 december 2001 14:12 schreef Duck-Twacy het volgende:
Daar heeft ieder zijn eigen mening over. Ga je veel (stereo) muziek beluisteren dan zou ik meer investeren in de front speakers. Voor DTS films is het een voordeel dat alle speakers full range aankunnen (maar geen noodzaak dacht ik).
Gelukkig is het moeilijk om tegenwoordig speakers te kopen die niet fullrange zijn. Een speaker die van 70-20.000Hz weergeeft is al zat als achterluidspreker. Ik zou zelfs bij veel/alleen filmgebruik liever wat betere fronts kopen met mooie bijpassende kleine rears om meerdere redenen: Kleine rears zijn makkelijker te plaatsen en het meeste geluid komt bij films ook uit de drie front speakers.

Ik zou het geld eerder in een wat betere centerspeaker investeren, ik heb gemerkt dat dat bijna wel de belangrijkste speaker is, naast de frontspeakers natuurlijk :). Liever beter voor dan alles een beetje goed dus :). Als het geheel maar goed klinkt.

PS: op een dolby digital versterker kan je gewoon een DVD speler zonder decoder aanschaffen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1