Toon posts:

Ik moet een driver hebben voor een Philips fikker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb nu een nieuwe brander maar ik heb ook nog een philips brander maar ik heb zo'n hele leuke packard H(B)ell en dus zitten de drivers ergens verstopt dus wil ik het nu van internet halen vandaar mijn oproep:

wie weet waar ik die drivers vandaan kan halen.

het is een philips cdd : 4401/65

alvast bedankt

Verwijderd

lekker vaag allemaal weer |:(

ot/
morgen zal ik ze ff opzoeken voor je, tenzij iemand anders (hoop, hoop) ze al gepost heeft

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 20:55

Tuinhark

Retro

A) Als CD-ROM speler werkt ie a.h.g.i. met de standaard IDE/ATAPI drivers van je OS.
B) Als brander zijn er geen drivers (voor bv Nero).
C) Wat is eik het probleem? :?

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
okee dus als ik het goed begrijp zijn er dus geen drivers nodig voor die burner ......

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-04 00:31

wizza

/dev/null

Op dinsdag 25 december 2001 02:15 schreef Destree het volgende:
okee dus als ik het goed begrijp zijn er dus geen drivers nodig voor die burner ......
nopes, maar je hebt wel software nodig om te kunnen fikken
zoals Tuinhark ook al zei bijv. NeroBurn / Easy CD Creator o.i.d

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 23:34
en mocht het met die brandsoftware ook niet lukken, wil het nogal eens helpen als je de ASPI drivers gaat updaten. Nou wil het geval dat die drivers van Adaptec zijn, en Adaptec wil je die drivers alleen laten updaten als je iets van Adaptec in je computer hebt zitten. Nu zijn er handige mensen geweest, die dat hebben omzeild. Zonder de exacte details te geven (want Adaptec is niet blij met de aangepaste versie), moet je met google eens zoeken naar een .zip waar de woorden "aspi" en "force" in voorkomen :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Bij Http://www.ahead.de kun je zo'n lijst (rond de 130 kb's) downloaden met allerlei branders en cd spelers ;)/

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.philips.nl voor als je firmware updates nodig hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 25 december 2001 02:00 schreef Destree het volgende:
hallo ik heb nu een nieuwe brander maar ik heb ook nog een philips brander maar ik heb zo'n hele leuke packard H(B)ell en dus zitten de drivers ergens verstopt dus wil ik het nu van internet halen vandaar mijn oproep:

wie weet waar ik die drivers vandaan kan halen.

het is een philips cdd : 4401/65

alvast bedankt
gewoon Smartrestoren :)

Maar drivers heb je niet nodig voor een fikker.

Verwijderd

http://www.driverguide.com

Daar kom je doorgaans wel een eind mee, bij Philips zelf zoeken is vaak lastig, 't is waarschijnlijk al een oud beestje en dan staan de drivers vaak ver weg gestopt.

Via driverguide heb ik al de nodige drivers sneller gevonden dan bij de fabrikant.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Voor alle ASPI probs: http://www.flexion.org/aspi/index.htm

Helaas is het niet meer te downen van die site, aangezien Adaptec moeilijk deed, maar met een beetje zoeken moet je de ASPI-layer toch kunnen vinden...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Veel te moeilijk allemaal, je moet niets doen, alleen een brandprogamma instaleren en je bent helemaal klaar!!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 31 december 2001 15:22 schreef didaaf1 het volgende:
Veel te moeilijk allemaal, je moet niets doen, alleen een brandprogamma instaleren en je bent helemaal klaar!!
En dan maar hopen dat je ASPI oké is...
In XP zit in ieder geval geen ASPI, want ik kon nix branden, zelfs niet met XP zelf...
CDRWIN bleef zeuren over ASPI...

ASPI geïnstalled, en fikken maar! :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Op dinsdag 25 december 2001 02:31 schreef 0siris het volgende:
Nou wil het geval dat die drivers van Adaptec zijn, en Adaptec wil je die drivers alleen laten updaten als je iets van Adaptec in je computer hebt zitten. Nu zijn er handige mensen geweest, die dat hebben omzeild. en "force" in voorkomen :)
huh, klinkt als onzin, ik heb gewoon op de adaptec site die aspi drivers gedowned en niks geen geouwehoer met adaptec hoor. En dus ook niks van adaptec in m'n pc...
Volgens mij zijn die dingen dus vrij te downen van hun site.

Oerbrood!

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 21:57 schreef Chevalric het volgende:

[..]

huh, klinkt als onzin, ik heb gewoon op de adaptec site die aspi drivers gedowned en niks geen geouwehoer met adaptec hoor. En dus ook niks van adaptec in m'n pc...
Volgens mij zijn die dingen dus vrij te downen van hun site.
De update is vrij te downloaden. Daarvoor moet je wel eerst Adaptec/Roxio hard- of software op je pc geinstalleerd hebben, en de aspi-driver die daarbij werd geleverd.

Het maakt dus niet uit of je Easy CD Creator of een Adaptec USB/Firewire kaart in/op je pc hebt zitten.

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ah, dan verklaard dat alles. Heb wel Easy Cd Creator, eigenlijk ook wel logisch dan.

Oerbrood!

Pagina: 1