Toon posts:

foutemelding bij starten vpop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het installeren van een thuisnetwerkje (+/- 8 ps's), heb een servertje met win2000 en wingate. Voor de e-mail wilde ik vpop gebruiken, maar ik krijg bij het opstarten de volgende foutmelding:

Error: Pop3 Server not started - Couldn't Bind Socket (port 110) 10048 [Elk socketadres (protocol/netwerkadres/poort) kan normaal slechts één keer worden gebruikt. ].

Kan iemand mij vertellen wat er precies aan de hand is? En nog belangrijker: wat kan ik eraan doen?

Verwijderd

ik heb geen ervaring met wingate .. maar ik kan je een paar dingen aanraden

*windows XP
*geen winGATE!!!!

GRTZ
voor meer hulp.. mail me maar.. zie profile

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? at schiet topicstarter daarmee op ?
Kijk eens bij de makers van VPop of heteen known error is.
Draait VPop op de W2K bak, of op en andere client ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ja, vpop draait op w2k. Maar ik heb het idee dat het aan de proxy ligt, omdat ik via outlook express mijn mail ook niet binnen kan halen

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Op dinsdag 25 december 2001 00:32 schreef RaZoR2k het volgende:
ik heb geen ervaring met wingate .. maar ik kan je een paar dingen aanraden
*windows XP
*geen winGATE!!!!
*KUCH* Winblows XP voor een servertje ?

Tiens, ik dacht nu zo dat het december was, blijkbaar zijn we net de maand april binnengevallen >:)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Is eigenlijk heel simpel, een comouter heeft poorten, elke poort mag maar door 1 progje gebruikt worden, poort 110 wordt waarschijnlijk al gebruikt door exchange of outlook, of whatever. Je moet dus de poort van vpop of het andere progje wijzigen.

Weet je niet hoe ?? mail dan even dan krijg je een complete nederlandse handleiding vpop
Pagina: 1