Toon posts:

P4 Abit TH7 II raid blijft piepen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oh grote Almachtige veelwetende Tweakers.
Ik heb vandaag eindelijk mn P4 binnen gekregen dus ik alles in elkaar gesleuteld en aanzetten :) .
Tot mijn grote schrik kreeg ik begon gelijk mn bios te piepen :'( .
Het lijkt wel een brandweerwagen.
Dus ik gelijk alles uit zetten en alles er weer uittrekken.
Alleen Proc, geheugen en video erin maar nog steeds blijft hij piepen. Weten jullie wat er nog mis is en wat ik nog kan proberen ??
TIA.

Verwijderd

vraag 1: wat zegt je handleiding (staan de piepjes in uitgelegd) ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik naar gezocht maar kan het nergens vinden.
En er zit zo'n mooi dingetje op het bord wat een code moet geven maar die blijft op 00 staan en die staat niet in het boekje dus heb ik ook nix aan

Verwijderd

zit je geheugen wel goed (heb je de continuiteits-modules wel gebruikt en de rimm's in de goede banken gestopt) ?

Verwijderd

Topicstarter
ja het geheugen zit er goed in beide 128 rimms naast elkaar en beide Crimms naast elkaar dus daar zou het dan niet aan moeten liggen.
Het zou toch niet kapot zijn ofzo het geheugen ???

Verwijderd

erm, ik weet niet precies hoe het bij Abit is, maar bij de Asus-boarden moesten die dingen dus om en om zitten :? ... Rimm - CRimm - Rimm - CRimm

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het net weer opgezocht en ik heb ze er wel goed in zitten, Maar als ik het geheugen eruit haal kan i dan ook booten want dat weet ik niet meer.
ik dacht dat het geheugen er wel in moest blijven zitten.
Balen dat je het per paar moet plaatsen anders kon ik kijken of er mischien 1 kapot was.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar precies in de handleiding moet staan wat die piepjes betekenen ??

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb net die piepjes op de website ff opgezoht maar daar stond niks echt bruikbaars bij.
aangezien het voor mijn oren eigelijk maar 1 piepje lijkt die gewoon de hele tijd herhaald wordt.
HEt lijkt wel op een brandalarm maar dat zegt jullie natuurlijk ook niks.
Nou ik hoop dat iemand mij er nog mee kan helpen aangezien ik net zin had om met de kerstdagen een beetje er mee te gaan klooien.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Die TH7 II heeft toch zo'n POST code display? Wat geeft die weer?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Heb je je CPU-fan aangesloten op de FAN1 connector??? zoja -> sluit hem aan op de FAN2 connector -> probleem opgelost

Verwijderd

Piepjes achter mekaar betekent bij de TH7II-RAID ook dat je de 4 pins 12V plug niet hebt aangesloten :)

Verwijderd

Topicstarter
die post dinges geeft nix aan alleen maar 00 dus daar schiet ik niks mee op.

Verder Cpu fan zit op fan 2

die 5v welke is dat is dat die 4 pins of die platte 6 ??

want volgens mij heb ik ze er beide goed in zitten.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb power connectors ook nog ff nagekeken die kleine 4 pins is vierkant en kan er maar op 1 manier in en die 6 pins ook dus lijkt mij dat die ook goed zitten.

Maar onderin naast die post melder zitten ook 4 ledjes 1 voor reset 1 voor 5 volt 1 voor pwr en 1 voor en 1 voor de HDD

pwr brand rood en die van 5 volt brand groen misschien dat het hier aan ligt (maar ik kan nergens vinden of die kleur klopt en of hoe ik moet zorgen dat ze wel goed branden,

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op dinsdag 25 december 2001 23:51 schreef pointer het volgende:
pwr brand rood en die van 5 volt brand groen misschien dat het hier aan ligt (maar ik kan nergens vinden of die kleur klopt en of hoe ik moet zorgen dat ze wel goed branden,
Ik heb de versie zonder RAID, maar de letjes zijn het zelfde. PWR = rood , 5VSB = groen, HDD = if actief -> rood, reset = uit
Dus dat zit goed bij jou

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn P4 Abit TH7 II (zonder raid).

Bij piept ie ook maar als ik meerdere malen herstart tot 10x start uiteindelijk normaal op. Dit komt alleen voor als ik de stroom lang (+12u) heb afgezet.

Verwijderd

Topicstarter
dus dan ligt het ook daar niet aan.
das dus al weer 1 puntje van het lijstje af waar het aan kan liggen.

het geheugen moet er in zitten om hem een keer te laten opstarten toch anders kan ik zo kijken of het daar aan ligt toch ??

Verwijderd

Topicstarter
Nou kheb t eindelijk hoor.

pc ff langs pcboer gebr8 en ff geprobeerd.
Processor was pef :'( :'(
Maar goed kheb weer nieuwe dus dat scheelt, maar op een gegeven moment ga je toch aan jezelf twijfelen, van heb ik t nou niet goed gedaan ofzo.

Nou bedankt voor de reacties enzo.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 14:10 schreef pointer het volgende:
Nou kheb t eindelijk hoor.

pc ff langs pcboer gebr8 en ff geprobeerd.
Processor was pef :'( :'(
Maar goed kheb weer nieuwe dus dat scheelt, maar op een gegeven moment ga je toch aan jezelf twijfelen, van heb ik t nou niet goed gedaan ofzo.

Nou bedankt voor de reacties enzo.
Dat dacht ik al nu ik dit topic zo doorlees, ambulance geluid is meestal CPU te heet en een lange piep betekend CPU error. Beetje kort/lange (tussen in) piepjes achtermekaar betekend Memory error.
Pagina: 1