Toon posts:

[PHP - Mysql] PHPadmin probleem......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberen om PHPadmin te installeren op mijn Mysql database-je.

Echter loop ik tegen een obstakel aan.....als ik stap 3 moet doen en het index.php3 bestand moet openen dan vraagt de browser of ik het bestand wil opslaan of wil uitvoeren vanaf de originele lokatie.
Wanneer ik het open vanaf de originele lokatie laat hij mij de bron zien en niet zoals de documentatie van PHPadmin mij vertelt dat ik dan een inlogscherm moet krijgen.

Wanneer ik dit aan de praat zou krijgen zou het iets makkelijker worden, maar ja, .....hoe ?

Weet iemand dit ?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Twee tips:

1) Niet dubbelposten... (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/360498/1?limit=25)
2) Probeer voordat je begint eens de documentatie te lezen, want om PHPmyAdmin te gebruiken heb je een webserver met php-ondersteuning nodig. Ga eens naar http://www.apache.org voor een webserver en naar http://www.php.net voor de php-ondersteuning.

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07
Je moet wel een webserver draaien met php geinstalleerd.
Gebruik de search voor meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn ongeduldigheid.

Die server waar het op draait ondersteunt PHP en ik heb inmiddels een Mysql database. Echter ben ik niet zo technisch onderbouwt als de gemiddelde poster hier maar wil toch iets leuks maken met PHPnuke....

Aan de rechten van het bestand (en) ligt het ook niet want ik heb getest met CHMOD 777 echter geen oplossing.

Iemand ?

• Lord-M
Probeer index.php3 eens te hernoemen naar index.php. Misschien is je webserver wel ingesteld om alleen *.php bestanden als php te parsen.

Verwijderd

Topicstarter
Nop, ook niet.....zucht......

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op maandag 24 december 2001 23:53 schreef Kuiter het volgende:
Nop, ook niet.....zucht......
1. Controleer de MIME-types (htaccess).
2. Controleer of je überhaupt wel php-ondersteuning hebt. (stuur anders een boos mailtje naar je provider; php-ondersteuning zit in principe alleen bij betaalde hosting)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment nog eventjes geen htacces bestandje, dus in principe zou dit het probleem ook niet moeten zijn.

De site wordt gehost bij Vuurwerk, dus ik mag aannemen dat dit snor zit. Toch ? Toch ff gechecked en in mijn pakketje Unix zit ook de PHP ondersteuning.....pfoei....

Heeft iemand nog een laatste oplossing voordat ik op 1 oor ga ?

• Lord-M
Draaien ze bij vuurwerk niet zo'n wazige webserver die voor iedere dir een 'index.cache' bestand nodig heeft met daarin aangegeven welke bestanden er in de dir zitten?

Als dat zo is moet je het volgende doen:

maak een bestand genaamd 'index' (zonder extensie). Geeft het bestand de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
attributes=serveall

file=index.php3
cgi-handler=/usr/local/wn/bin/php4.cgi

Plaats het bestand op de server in de juiste directory en indexeer via telnet (telnetten naar telnet.vuurwerk.nl en dan gewoon uit het menu index.cache aanmaken kiezen).

Als het goed is werkt het dan wel...

offtopic:
post nummero 500 :)

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat je bij vuurwerk inderdaad een index.cache bestandje moet laten genereren, dit doe je door in bijv. de root van je site het volgende commando te doen :

wndex -ra enter "enter"

Ik had de gegevens zoals jij dit aangaf al in het index bestandje geplaatst en daarna die index.cache bestand laten aanmaken.

Geen oplossing.

Het gekke is dat hij het bestandje wel ziet want hij opent het bestandje gewoon alsof het een tekst bestandje is, en geen php bestandje die hij in een browser moet openen. Ook de file-options eventjes gechecked dat hij geopend moet worden in mijn browser....

Wat een gedoe zeg.....
Pagina: 1