Toon posts:

[mysql] source \nuke.sql vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb eerst eventjes de gathering search afgezocht maar kon niks vinden, vandaar maar eventjes posten.

Ik ben bezig met PHPNUKE op te zetten op mijn Mysql database, echter wanneer ik het nuke.sql wil importeren in de database die alle tabellen etc. aanmaakt de volgende melding.

source \nuke.sql (dit typ ik in in de dir. waar nuke.sql staat)

: command not found
: command not found
Too manu <'s.

En dan verschijnt de bash weer......

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik neem tenminste aan dat er wel meerdere mensen zijn PHPnuke hebben opgezet.

Alvast bedankt voor jullie reacties !

CJ

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zou de documentatie van phpnuke daar niets over te vertellen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al 43 x doorgespit,.....echter geen relaas.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Klinkt alsof je het sql bestand gewoon door OS laat uitvoeren en niet door MySQL
als je phpMyAdmin hebt geinstalleerd, prop hem daar eens in.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om PHPadmin te installeren, echter als ik stap 3 moet doen en het index.php3 bestand moet openen dan vraagt de browser of ik het bestand wil opslaan of wil uitvoeren vanaf de originele lokatie.

En de documentatie van PHPadmin vertelt mij dat ik dan een inlogscherm moet krijgen.
Wanneer ik dit aan de praat zou krijgen zou het iets makkelijker worden, maar ja, .....hoe ?

Weet iemand mijn laatste probleempje ? Dan kan ik namelijk het source \nuke.sql probleem omzeilen....

Thnx.

Verwijderd

'k Neem aan dat je 'm wilt importen in je MySQL server, dan doe je dat gewoon zo:
$ mysql -u dezeuser -p -D dezedatabase < dezesqlfile.sql

pass invoeren en draaien maar!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met het commando dat je opgaf, echter krijg ik dan dezelfde error.

Ik zou wel PHPadmin willen gebruiken echter heb ik troubles wanneer ik het index.php3 bestand moet openenen, hij denkt dan dat ik een bijlage wil opslaan of openen vanaf die lokatie, terwijl het eigenlijk de bedoeling is dat de browser hem opent in jawel de browser......
Pagina: 1