Toon posts:

Winroute email server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zinds kort Winroute pro draaien voor het inet te delen. Maar nu heb ik de email server werkend gekregen :). Is dit nu een veilige server voor de mail?

Ik heb zelf nog niet zo veel ingestelt aan winroute. Alleen zodat het internet het werkt, en de mail kan binnen halen.

Moet ik nog wat instellen zodat het allemaal wat veiliger is, of kan het zo gewoon draaien?

Verwijderd

Als het goed is hoef je verder niets te doen.
Het enige wat je nog aan beveiliging kan doen is het instellen van de port filters enzo...

Verwijderd

heb je ook de firewall aanstaan? [aanbevolen]

Verwijderd

Volgens mij is het redelijk veilig, alleen wil ik je aanraden om de tijd van het checken van je mail op je ISP's mailserver niet te kort te zetten.

Ik kreeg op een gegeven moment een mail van chello dat ik een eigen mailserver draaide en dat ik die met onmiddelijke ingang moest sluiten.

Dit heeft me daarna nog een maand narigheid bezorgd. Moest wanneer ik m'n mailserver had afgesloten een mail terugsturen. Gedaan binnen de periode (had een week en had het dus meteen gedaan) en kon zo dus voor een maand (!) geen mail ontvangen/ophalen (thx chello! :r)
Ik had ze zelf weer wakker moeten schudden om dat weer te regelen. Maar dat terzijde... :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie's.

Ik installeer wel even een firewall en hoppen dat het dan een beetje veilig is.

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Op dinsdag 25 december 2001 11:12 schreef kram het volgende:
bedankt voor jullie reactie's.

Ik installeer wel even een firewall en hoppen dat het dan een beetje veilig is.
WinRoute is standaard een firewall.. check het maar eens hier www.grc.com

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Op maandag 24 december 2001 23:15 schreef kram het volgende:
Is dit nu een veilige server voor de mail?

Ik heb zelf nog niet zo veel ingesteld aan winroute.
Het komt op mij niet over alsof je de manual even doorgenomen hebt. Zo'n mailserver is natuurlijk net zo veilig als jij hem hebt ingesteld.... Dus staat ie open als spamrelay??

En idd winroute IS een firewall, dat had je kennelijk ook nog niet in de gaten |:(

dus mijn antwoord is eigenlijk; ik vermoed dat die mailserver in jouw handen niet veilig is te noemen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 26 december 2001 02:31 schreef valkenier het volgende:
Zo'n mailserver is natuurlijk net zo veilig als jij hem hebt ingesteld.... Dus staat ie open als spamrelay??
Standaard staat nix geen relay-blocking aan:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/wrmail.jpg
dus mijn antwoord is eigenlijk; ik vermoed dat die mailserver in jouw handen niet veilig is te noemen.
Ik geef ook liever de voorkeur aan een MTA waar je meer mee kan.
Ik gebruik voorlopig MDaemon tot Postfix het hier naar mijn wensen doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

De e-mailserver _werkend gekregen_ ??

Wat voor toeren heb je daarvoor uit moeten halen naast een domein invullen, usertjes aanmaken en je pop3-schedule in te stellen? Met aliassen is nog simpeler...

enneuh... plaintext SMTP mail is per definitie niet veilig, je moet alleen zorgen dat je server niet misbruikt wordt voor anonymous relay.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op woensdag 26 december 2001 19:17 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Standaard staat nix geen relay-blocking aan:
[..]
Ach zolang hij poort 25 niet mapt voor de buiten wereld is zijn "mailserver" best veilig :)

Rampen bak 2004

Pagina: 1