Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Indien een PCI geluidskaart:
Je moet met modconf een (of meer) modules uit de sectie misc selecteren, of als je een recente kernel hebt uit de sectie sound. Weet je niet precies wat voor type het is, dan kan je met lspci zien welke het is
Indien ISA:
Ik hoop voor je dat je een PNP geluidskaart hebt, dat maakt het veel makkelijker. Dan kan je die met isapnp instellen. Je moet eerst een dump maken van je pnp apparaten. Dat doe je door "pnpdump /etc/isapnp.conf" in te typen. Daarna dat bestand editten en de haakjes weghalen bij datgene wat voor jouw van toepassing is. Daarna "isapnp /etc/isapnp.conf" intypen en klaar
Je moet met modconf een (of meer) modules uit de sectie misc selecteren, of als je een recente kernel hebt uit de sectie sound. Weet je niet precies wat voor type het is, dan kan je met lspci zien welke het is
Indien ISA:
Ik hoop voor je dat je een PNP geluidskaart hebt, dat maakt het veel makkelijker. Dan kan je die met isapnp instellen. Je moet eerst een dump maken van je pnp apparaten. Dat doe je door "pnpdump /etc/isapnp.conf" in te typen. Daarna dat bestand editten en de haakjes weghalen bij datgene wat voor jouw van toepassing is. Daarna "isapnp /etc/isapnp.conf" intypen en klaar
Verwijderd
De audiofile library geinstalleerd ? Heeft KDE bij mij althans wel nodig om geluid te kunnen produceren.
Verwijderd
bij mij loopt 't met een emu10k1 ook niet super...ligt waarschijnlijk aan m'n kernel...hij kan snd.o oid niet vinden.
welke modules e.d. heb je? welke kernel?
welke modules e.d. heb je? welke kernel?
naast emu2k1 moet je ook module sound oid instaleren (daar lag het bij mij aan)
ook moet je eens proberen of het met root ook niet kan (misschien heb je je user niet de rechten gegeven om je soundkaart te gebruiken
)
ook moet je eens proberen of het met root ook niet kan (misschien heb je je user niet de rechten gegeven om je soundkaart te gebruiken
Verwijderd
wel is een sounblaster live [emu10k1] gezien in isa uitvoering?Op maandag 24 december 2001 23:17 schreef RooT het volgende:
Indien een PCI geluidskaart:
...
Indien ISA:
...
Verwijderd
/me is dus niet de enige die soms problemen met lezen heeft!Op dinsdag 25 december 2001 15:12 schreef Jotti het volgende:
Zal 'ie wel overheen gelezen hebben
Hij bedoelt het goed.
hij zal het wel voor de search bedoeld hebben
Pagina: 1