Toon posts:

Pinnacle PCTV Pro, ranzig beeld, nauwelijks kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag ben ik met een vriend de stad in gegaan om een TV kaartje te kopen, er was barweinig keus maar we zijn uiteindelijk voor de Pinnacle PCTV Pro gegaan.
Eenmaal geinstalleerd en kanalen gezocht schrokken we ons het apenlazerus, de beeld kwaliteit was gewoon om te janken!
Onscherp beeld, gigantisch veel ruis en de kleuren zijn verschrikkelijk vaag/dof.
Dit was het resultaat in zijn systeem, het kaartje zit nu in mijn systeem maar het beeld is er geen haar beter op geworden :(
Bijde keren hebben we gebruik gemaakt van een splitter en ook directe verbinding maar dit maakte geen donder uit.
We hebben een 100Hrz kabel van 50 piek á 10 meter gebruikt, niet bepaald goedkoop al zeg ik het zelf!
Hier even 4 caps:

cap1
cap2
cap3
cap4

Dit is de eerste TV kaart waar ik ooit mee gewerkt heb dus ik weet niet of dit normaal is, maar het lijkt me toch niet... Voor 300 piek(vobis = duur :r) had ik wel iets meer verwacht dan dit :(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:20
We hebben een 100Hrz kabel van 50 piek á 10 meter gebruikt
Doe ander expiriment:

-zet pc dichterbij AOP*. Sluit hem aan met een korte kabel, direct op het aop.

-Zorg ervoor dat je tv kaart ver uit de buurt van AGP ed. zit (onderste pci slot)

-neem even de tijd om alles goed in te stellen (hoor ik daar iemand handleiding zeggen?)

De kaart zou nu een goed beeld moeten geven. Ik heb captures gezien van een PCTV en die zagen er strak uit, beter dan jouw captures, het is dus zeker niet normaal.

Wanneer de beeldkwaliteit verbeterd is, ga je langzaam aan alles terug zetten. En dan in de gaten houden wanneer het misgaat. (is dat wanneer je splitter aansluit, wanneer je de lange kabel gebruikt, enz enz enz). Wanneer je weet wat de bottleneck is, ga je die anapakken (nog betere kabel, versterker (niet zo'n kutding van de gamma voor 3 tientjes maar een echte, reken op 100 of meer gulden) enz enz enz)

*=abonnee overname punt. Kastje waar kabel in huis komt

Verwijderd

Topicstarter
Hmm denk je dat 10 meter kabel te lang is? Heb er zelf geen ervaring mee maar heb wel 10 meter nodig van pc tot kabelaansluiting(AOP?).
Jammer alleen dat ik geen kort kabeltje heb liggen hier, verder viel er trouwens weinig in te stellen mbt de beeldkwaliteit.
De tv kaart zit in PCI slot 4, daar zit nog een geluidskaart en netwerk kaart tussen dus dat lijkt me het probleem niet.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

uhm dat had ik ook
je kan bij Source of Format de saturatie hoger zetten.

heb er ooit nog eens een topic over geopend omdat die instellingen het bij mij niet wilden doen, maar daarna deden ze het ineens wel :?

voor de rest is het beeld qua ruis/scherpte normaal.
tv beeld is ook niet zo denderend scherp, alleen op je tv merk je daar niks van.

de PCTV geeft een mooier resultaat als je em via een video aansluit

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

als ik eerlijk moet zijn vind ik die kwaliteit wel mee vallen
als ik deze met die van mij vergelijk (zelfde kaart :'() ziet de jouwe er beter uit!!

probeer eventueel andere sorfware. niet van pinacle zelf!
dit heb ik ook gedaan en het hielp wel. de naam is DScaler
voor prog mail me (francesco@home.nl)

suc 6 ermee

• dreeke

dreeke

outdated icon

Dscaler gebruik ik ook, je kan het vinden met google (het is gratis/legaal te downen)

om te capturen gebruik ik virtualdub (of nandub)

Verwijderd

Topicstarter
Virtual dub heb ik ook gebruikt maar om eerlijk te zijn vond ik dit iets teveel van het goede, ben nog maar newbie op die gebied snappie :)

Dreeke: Ik kon niks over saturation vinden :(

Maare, dit schijnt dus redelijk normaal te zijn? Hmm, dan heb ik blijkbaar 'iets' teveel verwacht...

• dreeke

dreeke

outdated icon

bij Dscaler: Settings > Video Adjustments

dan krijg je dit; zoals je kan zien heb ik de 'color' (ook wel saturation genoemd) helemaal voluit staan

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.net:666/temp/tvkaart.jpg

Bij de meeste proggies die via de standard PCTV Pro driver werken heb je een iets anders schermpje, ook met schuifbalken
en dat is dan Format of Source (weet het zelf ook niet meer, 1 van de 2)

die sneeuw die je in je beeld hebt komt gewoon door een slecht signaal, kan zijn door de kabel die je gebruikt (goed afgeschermde coax kabel gebruiken, geen rare dingen als utp kabel enz.) of misschien levert je kabelmaatschappij gewoon slechte kwaliteit

je krijgt bij sommige progrgamma's van die scanlines als je wat groter beeld neemt, Dscaler heeft daar geen last van

Verwijderd

oooooooh man , ziet er niet uit..

Verwijderd

Topicstarter
Die scan lines, zijn dat horizontale lijnen die over je scherm lopen? Dat is wat ik nl. ik fullscreen heb.
Nu ga ik maar ff Dscaler halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vreemd programma dat Dscaler, nog vreemder is dat ie helemaal geen kanalen vind wanneer ik Pinnacle PCTV Pro selecteer maar wel bij Pinacle PCTV Studio Pro en standaard BT878 chip. :?
Ik speel nog wel even verder :)

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hee... Ik heb ook een pctv pro. Je hebt er misschien niet veel aan, maar zo ziet het er bij mij uit. http://members.home.nl/maarten/pctv/

Ik weet wel sinds ik Dscaler gebruik, is de beeldkwaliteit er flink op vooruit gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 01:35 schreef Slackware het volgende:
Hee... Ik heb ook een pctv pro. Je hebt er misschien niet veel aan, maar zo ziet het er bij mij uit. http://members.home.nl/maarten/pctv/

Ik weet wel sinds ik Dscaler gebruik, is de beeldkwaliteit er flink op vooruit gegaan.
Hoewel dit een heel ander soort plaatje is heb ik toch het idee dat dit er een stuk mooier uit ziet, wel wat ruis maar dat schijnt normaal te zijn :(

• Slackware
  • Niet online
btw, ik heb er geen 100 Hz kabel tussen zitten. En ik denk dat ik ook wel een metertje of 10 aan kabel ertussen heb zitten.

Verwijderd

ik vind het best meevallen , ligt zeker aan je kabel die erin gaat

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 01:50 schreef MASTER_M het volgende:
ik vind het best meevallen , ligt zeker aan je kabel die erin gaat
Ik denk dat aan te 'lengte' van de kabel ligt want bepaald goedkoop was ie niet.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vreemd vind is dat al die muziek videos die ik download er behoorlijk goed uitzien, die worden toch ook van TV gecaptured neem ik aan :?

Verwijderd

Ik zie dat ik niet de enige ben die een probleem heb met PCTV :Z
Is er iemand die wel eens van het volgende probleem heeft gehoord :? :? :?
Ik heb XP en dus de drivers van XP gehaald bij pinnacle en ook ppp nog iets en reg nog iets. :+
Ik heb eerst alles van Pinnacle van mijn comp afgehaald en toe die drie progjes in de goede volgorde gedraaid.>:)
EN TOEN HET VOLGEND PROBLEEM !!!
Als ik hem opstart heb ik wel geluid (is nu nog ruis omdat de TV prog er nog niet op staan) maar ik heb TOTAAL GEEN BEELD :)
Ik heb gekeken of er een hardware probleem was maar ik zie geen problemen.
WIE WEET HIER RAAD OP ???????
Groetjes Cleo

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 10:19

mvz

muziek verslaafde

Op dinsdag 25 december 2001 02:26 schreef Roefoes het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat al die muziek videos die ik download er behoorlijk goed uitzien, die worden toch ook van TV gecaptured neem ik aan :?
pcies baby, pctv rave, word door 85% van de musicvideo-scene gebruikt, en de rest doet aan DSC ( digital stream copy )

echt, dit soort dingen ligt 99 van de 100 keer aan een slechte source, niet iedere plek in nederland heeft altijd goede kabel. ( ik zit nu met 2x20dB versterkers ertussen, want zonder kabel versterker ben je nergens met die dingen, je kabel ziet er mischien retestrak uit op een normale TV , maar niet op de PCTV. )

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Alien_Inside
  • Laatst online: 22-05 08:22

Alien_Inside

-geen-

mmm check mijn caps dan ff, volgens mij zien die er wel beter uit. ik gebruik wel +- 15-20 mtr kabel, van het kastje in de muur naar mn pc, verder gewoon 98se en stndrd drivers.

http://members.home.nl/f.jonker/TWEAKERS/

GL

-geen-

Verwijderd

ik weet dat het niet de bedoeling is om hier een topic van je PCTV pics te laten zien maar die van mij zijn vele malen beter als die van iedereen hier!!!

Kijk u hier eens: (dit is de gewoone software van Pinnacle systems )

http://members.home.nl/ccndigimedia/PCTV/Naamloos%2011.bmp

(sorry ik kom er achter dat de FTP vol zit :( )

Die plaatjes zijn BMP om de kwaliteit beter te houden!!! plaatjes blijven een paar uur op de FTP omdat ik deze FTP met vrienden deel!

Verwijderd

nu ik hier zo rond kijk en mijn kaart (pctv pro) vergelijk met dezelfde kaart bij andere mensen heb ik toch echt een heeeeeeeeeeeeele slechte kwaliteit!!!

ik heb ook DScaler geprobeert helpt niet zo heel veel

maar ik denk dat het eraan licht dat er bij ons in huis 6 tv aansluitingen ligen !! we hebben wel een versterker.

mijn tv kaart is aangesloten op de laatste (dus met weerstand ofzo)

we hebben zo en zo al een redelijke slecht kwaliteit maar dit ligt niet aan ons maar aan de kabelmaatschappij zelf

maar het gekke is nou zo als ik er een gewone tv op aansluit is het een redelijk mooi beeld. met mijn tv kaart een k*t kwaliteit :r

kan dit ook aan een storingsbron liggen?? bijv. soundcard, videokaart ofzo? of misschien iets anders? ik heb mijn pc trouwens niet geaard!!

valt hier nou iets aan te doen??

ps ik zal maar geen pic laten zien want dan gaan jullie hier allemaal :'( zoveel ruis en strepen

• Slackware
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 12:02 schreef Qorne het volgende:
ik weet dat het niet de bedoeling is om hier een topic van je PCTV pics te laten zien maar die van mij zijn vele malen beter als die van iedereen hier!!!

Kijk u hier eens: (dit is de gewoone software van Pinnacle systems )

http://members.home.nl/ccndigimedia/PCTV/Naamloos%2011.bmp

(sorry ik kom er achter dat de FTP vol zit :( )

Die plaatjes zijn BMP om de kwaliteit beter te houden!!! plaatjes blijven een paar uur op de FTP omdat ik deze FTP met vrienden deel!
ehm... ze zien er gewoon net zoals de rest uit hoor. niet vele malen beter.

Verwijderd

Topicstarter
Hey folks, ben ik weer :)
Ik heb de halfe nacht lopen kloten met korte en lange kabels maar het maakte geen bal uit.
Toen kwam ik ineens op het idee om er een s-vhs video camera aan te hangen via de s-video ingang.
Tot mijn verbazing was het video beeld net zo verrot als tv beeld, exact de zelfde verschijnselen; onscherp, ruis, vage/doffe kleuren.
Ik denk dat ik nu toch wel mag concluderen dat de Pinacle PCTV Pro toch niet zo'n beste kaart is :?

• Slackware
  • Niet online
Op dinsdag 25 december 2001 14:06 schreef Roefoes het volgende:
Hey folks, ben ik weer :)
Ik heb de halfe nacht lopen kloten met korte en lange kabels maar het maakte geen bal uit.
Toen kwam ik ineens op het idee om er een s-vhs video camera aan te hangen via de s-video ingang.
Tot mijn verbazing was het video beeld net zo verrot als tv beeld, exact de zelfde verschijnselen; onscherp, ruis, vage/doffe kleuren.
Ik denk dat ik nu toch wel mag concluderen dat de Pinacle PCTV Pro toch niet zo'n beste kaart is :?
De meeste tv kaarten gebruiken allemaal dezelfde chip (bt8x8), dus als je een andere kaart neemt zal de beeldkwaliteit wel 't zelfde blijven. Zelf vind ik de beeldkwaliteit van mijn PCTV Pro niet zo heel slecht, tsja.. 't is TV, geen DVD.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het ziet er best uit hoor.

Bij mij ziet het in ieder geval ranziger uit (moet nog ff nieuw kabeltje naar boven trekken).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, als een capture board zoals de Pinnacle DC10+ wél met een kwaliteit van 1:1 beelden kan capturen, waarom lukt dit dan niet met een tv kaart? Het is het zelfde principe toch :?
Ok, de DC10+ is een ietsje duurder dan de meeste tv kaarten maar zou het verschil daar inzitten?

Hoe zit het trouwens met de video in op veel video kaarten? Leveren deze wel 1:1 kwalititeit of kun je het vergelijken met een tv kaart in dit opzicht?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Volgens mij ligt het echt gewoon aan je kabel hoor, btw een splitter naar 6 ?? :r !!!

Maargoed als jij zegt dat het met een camera ook is, dan weet ik het ook niet meer....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 16:54 schreef dreeke het volgende:
Volgens mij ligt het echt gewoon aan je kabel hoor, btw een splitter naar 6 ?? :r !!!

Maargoed als jij zegt dat het met een camera ook is, dan weet ik het ook niet meer....
Beeld van camera is idd net zo slecht als tv beeld, lijkt mij dus niet dat het aan de antenne kabel ligt.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Het zijn gewoon de drivers van Pinnacle die zuigen. Hard.
Vooral onder 2k/XP, onder Win98 heb je (ik) een beter beeld. Ik heb voor de gein eens de drivers van Terratec gebruikt voor mijn rave en het resultaat was stukken beter.
Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om het geluid te laten werken met die drivers, dus nu maar weer terug naar die Pinnacle-meuk. Ik zou best bereid zijn wat meer geld uit te geven aan een goede TV-kaart, maar die dingen lijken gewoon niet te bestaan. Het is allemaal van die budget-troep... :r :r :r

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• dreeke

dreeke

outdated icon

dubbel |:(

• dreeke

dreeke

outdated icon

Qua drivers zijn die dingen vaak nogal "slecht" ja, maar ik vind het beeld van mijn PCTV Pro toch wel te doen... ik zit ook onder Windows 2000

Verwijderd

maakt het aarde van je pc wat uit voor de kwaliteit van je tv-kaart??

Verwijderd

offtopic:

Ok just stop with this bullshit |:(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.wijnhout/dreeke1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.wijnhout/dreeke2.jpg

Verwijderd

Even uit de oude doos gepikt.

Ik heb een PCTV Pro van Pinnacle gekocht.
Ook bij mij is het beeld niet echt zuiver.

Nu rest de vraag of deze kaarten bedoeld zijn optimaal beeld te leveren.
Ik heb een stukje op beste kwaliteit opgenomen. Gelieve jullie mening hierover te posten.

http://users.pandora.be/rh_flyboy/test.mpg

De afstand tussen men kaart en de versterker (eentje van telenet) bedraagd 3 meter met een 50 ohm kabel.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 12:10:
Even uit de oude doos gepikt.

Ik heb een PCTV Pro van Pinnacle gekocht.
Ook bij mij is het beeld niet echt zuiver.

Nu rest de vraag of deze kaarten bedoeld zijn optimaal beeld te leveren.
Ik heb een stukje op beste kwaliteit opgenomen. Gelieve jullie mening hierover te posten.

http://users.pandora.be/rh_flyboy/test.mpg

De afstand tussen men kaart en de versterker (eentje van telenet) bedraagd 3 meter met een 50 ohm kabel.
Je eerste fout is de kabel. Antenne is nooit 50Ohm, maar 75Ohm. Dat kan in een aantal gevallen een wereld van verschil betekenen. Vervang eerst die kabel maar eens!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:54

Wildfire

Joy to the world!

De meeste TV-kaarten hebben nou niet bepaald een tuner die je-van-het is... heb zelf ook een Pinnacle PC-TV Pro gehad, dat was 3x niets.

Ook m'n huidige ATI Radeon 9700 Pro AIW levert een niet bepaald fantastische beeldkwaliteit op...

Ik zit dan wel 15 meter van het aansluitpunt af, maar er heeft zelfs een tijdje een versterker tussen gezeten en dat maakte zo goed als geen verschil...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Gewoon terug gaan met die kaart en je geld terug vragen.

Die analoge tv kaarten zijn gewoon bagger. Je moet een DVB kaart kopen (DigitaalVideoBroadCosting).

DIe hebben dvd beeld kwaliteit en waneer je iets opneemt doet die het direcxt in mepg2 met maar ±3% cpu gebruik.

Zelf gebruik ik de haupauge nexus (skystar 1 dvb-satelliet kaart) heeft een mepg 2 decoder. Je kan zelfs via die kaart dvd's en mpg2 flims kijken op je tv en bedieningen met de afstandbeining die er bij zit.
Pagina: 1