[XP] PC en Laptop netwerk... Twee instellingen?!?

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Sattelite met WinMe en een PC met WinXP/98SE. Nu staat de laptop keurig netjes afgesteld dat zodra ik deze op school aan een UTP kabel hang en opstart ie zich aanmeld en alles netjes werkt.

Dat is ook mijn enige netwerkkennis. Ik heb online wat tutorials gevonden over hoe ik een thuisnetwerk aan moet leggen (iemand nog tips of links naar een goede tutorial?!?) dus dat thuisnetwerk bouwen kom ik wel uit. De vraag is meer hoe ik er voor kan zorgen dat mijn laptop zich automatisch aan probeert te melden op een netwerk.
Dus dat het niet uitmaakt waar ik hem aan een UTP hang, hij automatisch detecteert welk netwerk het is (school of thuis) en dan aanmeld.

Mocht iemand hier een handige oplossing voor hebben, ik sta wijd open voor suggesties!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Dit is al een hele goede ;)
[topic=152460/1/25]

Geeft toch al een aardige basiskennis :)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Uhuh, maar daar wordt niet echt ingegaan op XP. Niet dat dat het grote probleem/vraag is. Mijn belangrijke vraag is dus hoe het aanmelden op 2 verschillende netwerken vlot kan verlopen...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 22:43 schreef VageGast het volgende:
Uhuh, maar daar wordt niet echt ingegaan op XP. Niet dat dat het grote probleem/vraag is. Mijn belangrijke vraag is dus hoe het aanmelden op 2 verschillende netwerken vlot kan verlopen...
twee profielen aanmaken

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Hmmz ja was het maar zo simpel. Zo werkt het dus met geen mogelijkheid. Ik ga er zelf wel achteraan...

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 00:19 schreef VageGast het volgende:
Hmmz ja was het maar zo simpel. Zo werkt het dus met geen mogelijkheid. Ik ga er zelf wel achteraan...
Huh, hoe bedoel je :?
Pagina: 1